نتیجه درگ این دو خودرو باور نکردنیست!

از بین این دو خودروی ۱۰۰۰ اسبی که یکی سوپراسپرت ۷۰۰ هزار دلاری و دیگری سدان ۱۰۰ هزار دلاری است، کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟

نتیجه درگ این دو خودرو باور نکردنیست!

لامبورگینی روئلتو و تسلا مدل S پلد به‌جز اینکه هردو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند، هیچ شباهت دیگری باهم ندارند ولی بااین‌حال، همیشه تقابل سوپراسپرت‌ها با سوپرسدان‌های الکتریکی جذاب است. در یک سمت میدان، یک روئلتوی زردرنگ چشمگیر دیده می‌شود یعنی سوپرکاری که در سینهٔ خود یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V۱۲ تنفس طبیعی با ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده است. بااین‌حال، قوای محرکهٔ روئلتو از نوع پلاگین‌هیبریدی است و سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که دوتا در جلو و سومی در عقب قرار دارد. این ترکیب مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

لامبورگینی-روولتو-۲

از سوی دیگر، تسلا مدل S پلد از سه موتور الکتریکی بهره می‌برد که مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند ولی بااین‌وجود، تسلا با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از لامبورگینی ۱۹۶۵ کیلوگرمی سنگین‌تر است. تفاوت بزرگ بعدی بین این دو ماشین در نرخ است. نرخ مدل S پلد از تنها ۹۲ هزار دلار آغاز می‌شود که بسیار از رقیب ایتالیایی ارزان‌تر است. البته نمونهٔ حاضر در این رقابت به پکیج ۲۰ هزار دلاری پیست و پکیج ۶ هزار دلاری تایر Zero-G مجهز است که نرخ را به ۱۱۸ هزار دلار می‌رساند ولی هنوز هم نزدیک به شش برابر از روئلتوی ۶۸۳ هزار دلاری ارزان‌تر است!

لامبورگینی-روولتو-۳

حال بیایید ببینیم این دو خودرو در مسابقهٔ درگی که برخلاف معمول، در مسافت ۸۰۰ متر انجام می‌شود چه عملکردی دارند. در مسابقهٔ اول «بروکس وایزبلات» که پشت فرمان لامبورگینی نشسته بود، از فاصلهٔ بسیار زیادی که تسلا ایجاد کرد شگفت‌زده شد. در مسابقهٔ دوم، روئلتو شروع بسیار سریع‌تری داشت درحالی‌که حدود یک ثانیه طول کشید تا تسلا از خواب بیدار شود ولی با وجود این تاخیر، بازهم پلد برنده شد. در مسابقهٔ سوم هم نتیجه تغییر نکرد و یک بار دیگر سوپرکار ایتالیایی شکست خورد.

لامبورگینی-روولتو-۴

در این مسابقه، روئلتو ظرف ۲.۵۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید، ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی کرد و پس از ۱۵.۴۸ ثانیه به پایان ۸۰۰ متر رسید. از سوی دیگر، مدل S پلد برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد، به تنها ۲.۲۹ ثانیه زمان نیاز داشت درحالی‌که ۴۰۰ متر را در ۹.۳۴ ثانیه و ۸۰۰ متر را در ۱۴.۶۲ ثانیه طی کرد. این یعنی در ۸۰۰ متر، تسلا با یک‌ششم قیمت، حدود ۰.۸۵ ثانیه از لامبورگینی سریع‌تر است.

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد