خودروهای بنزینی و برقی ب ام و با هم فرقی ندارند!

زبان طراحی موسوم به نئو کلاس بی‌ام و فقط مختص خودروهای برقی نخواهد بود و این برند تلاش خواهد کرد مدل‌های بنزینی از نظر ظاهری مشابه محصولات بدون آلایندگی باشند.

خودروهای بنزینی و برقی ب ام و با هم فرقی ندارند!

کانسپت‌های نئو کلاس بی‌ام‌و را می‌توان پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدیدش دانست. سدان نئو کلاس در سال ۲۰۲۳ و کراس اور نئو کلاس X نیز اوایل امسال میلادی رونمایی شدند اما با اینکه بسیاری از افراد حدس می‌زنند این دو کانسپت فقط پیش‌نمایش خودروهای برقی باواریا برای عصر جدید باشند اما آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بی‌ام‌و می‌گوید این‌گونه نخواهد بود.

بی ام و -14

او در مصاحبه با مجله تاپ گیر اعلام کرد همه خودروهای جدید بی‌ام‌و، حتی مدل‌های درون‌سوز از زبان طراحی برگرفته از کانسپت‌های نئو کلاس سود خواهند برد. برخی محصولات این خودروساز آلمانی در نسخه‌های بنزینی و برقی تولید خواهند شد و برخی تفاوت‌های ظاهری و ابعادی برای تمایز بین آنها وجود خواهد داشت. فن هوی دونک می‌گوید:

 با اینکه تمرکز زیادی روی خودروهای برقی وجود دارد اما این تکنولوژی‌ها و زبان طراحی به دیگر خودروهای سبد محصولات ما از جمله انواع درون‌سوز نیز منتقل خواهند شد

مدیر طراحی ارشد بی‌ام‌و می‌افزاید:

 پذیرش این موضوع برای مصرف‌کننده دشوار نخواهد بود چراکه پشت فرمان محصولات مدرن بی‌ام‌و خواهند نشست و امکان انتخاب نوع قوای محرکه را خواهند داشت.

بی ام و-13

اگر طرفدار زبان طراحی نئو کلاس بی‌ام‌و باشید این خبر را مثبت تلقی خواهید کرد. حتی نکته امیدوار‌کننده این است که فن هوی دونک فکر می‌کند محصولات تولیدی چهره‌ای بهتر از کانسپت‌های یاد شده خواهند داشت. او خاطرنشان می‌کند:

 شما می‌دانید که i۳ و i۸ چقدر به کانسپت‌های قبل از خود نزدیک بودند؟ اینجا هم روند مشابهی وجود خواهد داشت. به نظر من خودروهای تولیدی زیباتر خواهند بود زیرا کمی جمع و جورتر هستند

بی‌ام‌و تا سال ۲۰۲۹ حداقل ۵ خودروی نئو کلاس را تولید خواهد کرد که شامل نسل جدید سری ۳ و M۳، یک یا دو شاسی‌بلند و حتی یک کوپه اسپرت و قدبلند است که چند ماه پیش هنگام تست‌ها رویت شد. نخستین خودروهای نئو کلاس اوایل سال آینده میلادی از راه خواهند رسید هرچند اکثریت آنها در سال ۲۰۲۶ و پس از آن معرفی و تولید خواهند شد.

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد