گزارش اختصاصی روزگار خودرو؛

۲.۵ میلیارد بده این خودرو ۳ گانه سوز بخر!

این خودرو ۱۶۰۰ کیلومتر را با یک باک بنزین می‌پیماید! بله درست شنیدید. پیمودن این مسافت آن هم فقط با یک بار سوخت گیری حیرت انگیز است.

۲.۵ میلیارد بده این خودرو ۳ گانه سوز بخر!

اگر شما وسواس خاصی درباره برد یک خودرو با یک بار سوخت گیری دارید و تصور می‌کنید که با فقط یک بار سوخت گیری باید مسافت زیادی پیمود پس قطعا خودرو‌های برقی گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. خودرو هیبرید برایتان کمی منطقی تر به نظر می‌رسد به‌خصوص اگر شما بیشتر در مسافت‌های طولانی در رفت و آمد باشید اما اگر اصرار بر این هست که از خودرو الکتریکی در مسافت‌های طولانی استفاده کنید کیا مدل نیرو ۲۰۲۵ به کمکتان می‌شتابد. این خودرو جدید کیا که به نوعی حکم وفای به عهد این کمپانی را دارد می‌تواند با یک بار سوخت گیری مسافت شگفت‌انگیز ۱۶۰۰ کیلومتر را بپیماید!

کیا-نیرو-2

نیرو سه گانه سوز، همانطور که از نامش پیداست از سه منبع تغذیه می‌شود. به غیر از برق و گاز پیشرانه این خودرو قابلیت استفاده از گاز مایع را نیز دارد. کیا نیرو می‌تواند در هر بار سوخت گیری حدود ۴۰ لیتر گاز مایع را در مخزن خود جای دهد.

با کامل پر کردن هر دو مخزن گاز این خودرو، کیا نیرو می‌تواند به پیمایش مسافت ۱۶۰۰ کیلومتر به ازای هربار سوخت گیری برسد. مسافتی که خودرو‌های الکتریکی تنها خوابش را می‌بینند. حتی خیلی از خودروهای دیزل هم به چنین مسافتی دست پیدا نکردند. این خودرو در ایتالیا برای فروش لانچ شده است و کیا اعلام کرده که این نخستین خودرو هیبرید با امکان سوزاندن گاز مایع می‌باشد.

برای این کار هم یک دکمه مجزا در کنار دکمه استارت تعبیه شده است تا پیشرانه ۱.۶ لیتری خودرو بر پایه گاز مایع شروع به کار کند و همچنین بتوان میزان گاز مایع باقی مانده را چک کرد. پیشرانه چهار سیلندر این خودرو با موتور الکتریکی ۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند ودر حالت ترکیبی هنگامی که هر دو موتور شروع به کار می‌کنند توان خروجی حداکثری برای این خودرو به عدد ۱۲۶ اسب بخار با گشتاور ۲۶۵ نیوتون متر می‌رسد.

کیا-نیرو-3

کار نصب و راه‌اندازی مخزن ال پی جی این خودرو توسط یک شرکت ایتالیایی انجام می‌گیرد و این شرکت موسوم به BRC مخزن‌های خود را هفت سال کامل یا ۱۵۰ هزار کیومتر گارانتی می‌نماید.

قیمت کیا نیرو

قیمت این خودرو در حالت پایه ۳۷۳۰۰ دلار ( معادل ۲.۲ میلیارد تومان) و در بالاترین حالت اپشن‌ها از جمله همین مخزن ال پی جی قیمتش به ۴۲۴۰۰ دلار ( ۲.۵ میلیارد تومان) خواهد رسید.

نظر شما درباره این خودرو جدید کیا چیست؟ آیا تصور می‌کنید که ۱۶۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار سوخت گیری پیمودن چه معنای شگفت‌انگیز و حیرت آوری دارد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد