دور زدن تعرفه ها با تولید خودرو برقی در اروپا

شرکت خودروسازی دولتی چینی GAC در حال بررسی تولید خودروهای برقی در اروپا برای جلوگیری از تعرفه‌های اتحادیه اروپا است.

دور زدن تعرفه ها با تولید خودرو برقی در اروپا

 مدیر کل بخش بین‌المللی این شرکت در مصاحبه با رویترز این خبر را اعلام کرد و به لیست رو به رشد شرکت‌های چینی که قصد تولید محلی دارند، پیوست.  GAC یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است و تا سال ۲۰۳۰ هدف فروش ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در خارج از کشور را دنبال می‌کند. این شرکت هنوز خودروی برقی در اروپا نمی‌فروشد، اما در نمایشگاه خودروی پاریس، یک SUV برقی مناسب برای بازار اروپا را معرفی خواهد کرد.

جی ای سی-۷

GAC همچنان اروپا را به عنوان یک بازار مهم و «نسبتاً باز» می‌بیند، علی‌رغم اقدامات کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه بر خودروهای برقی ساخت چین. وی هیگانگ، در پاریس و پیش از نمایشگاه، گفت: مسئله تعرفه‌ها قطعاً بر ما تأثیر می‌گذارد. با این حال، همه اینها را می‌توان در بلندمدت حل کرد. من مثبت هستم که راهی برای حل همه اینها وجود خواهد داشت.

جی ای سی-۴

وی افزود: تولید محلی یکی از راه‌های حل این مشکل خواهد بود. ما به طور بسیار فعال این امکان را بررسی می‌کنیم.طبق گفته وی، مذاکرات در مراحل بسیار اولیه است و شرکت هنوز در حال بررسی ساخت یک کارخانه جدید یا اشتراک‌گذاری  یا تصاحب یک کارخانه موجود است.

جی ای سی-۵

SUV جمع و جور نمایش داده شده در پاریس، با نام «Aion V» و برد ۵۲۰ کیلومتری، باید در اواسط سال ۲۰۲۵ با قیمت کمتر از ۴۰ هزار یورو (۴۳۷۴۸ دلار) (معادل ۲.۶ میلیارد تومان)  به فروش برسد، هرچند قیمت نهایی هنوز تعیین نشده است.پس از این عرضه، اولین خودروی GAC که در اروپا به فروش خواهد رسید، یک هاچ‌بک برقی کوچک خواهد بود که در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

 

منبع: مجله ماشین

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد