فروش خودروی چری تیگو ۹ در پنج تیپ مختلف/قیمت ۱.۷ میلیارد تومان

شرکت چری چین شاسی‌بلندهای تیگو ۹ و تیگو ۹ C-DM مدل ۲۰۲۵ را با نرخ پایه حدود ۲۲ هزار دلار (۱.۳ میلیارد تومان)عرضه کرد.

فروش خودروی چری تیگو ۹ در پنج تیپ مختلف/قیمت ۱.۷ میلیارد تومان

چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ در پنج تیپ عرضه می‌شود و قیمت آن بین ۲۲ تا ۲۹ هزار (۱.۳ تا ۱.۷ میلیارد تومان) تعیین شده است. نسخه پلاگین هیبریدی همین خودرو که با پسوند C-DM شناخته شده تنها در دو تیپ قابل انتخاب است و برای این دو مدل باید به ترتیب ۲۴ و ۲۵ هزار دلار(۱.۴ تا ۱.۵ میلیارد تومان) پرداخت کرد. شایان ذکر است هر دو نسخه تیگو ۹ به‌صورت پنج و هفت نفره عرضه می‌شوند. بد نیست بدانید تیگو ۹ در آگوست امسال به فروش ۴۹۱۴ دستگاهی دست یافته و سهم ۹.۲ درصدی از کل فروش چری داشته است. همچنین این خودرو در همان ماه رتبه پنجاه و ششم پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار چین را به خود اختصاص داده است. البته باید دانست فروش کلی این خودرو از ابتدای سال تاکنون ۳۳،۱۸۳ دستگاه بوده و در جایگاه پنجاه و هشتم پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای چین قرار داشته است.

چری-تیگو-9-2

چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ از جلوپنجره آبشاری بزرگ‌تر و متراکم‌تری استفاده کرده هرچند باقی بخش‌های بدنه نسبت به مدل سال قبل تغییر چندانی نداشته است. از جمله ویژگی‌های بصری خودرو می‌توان به دستگیره‌های در پنهان، طراحی شناور سقف، روف راک و در پشتی برقی اشاره کرد. البته رینگ‌ها نیز شکل جدیدتری به خود گرفته‌اند و پنج رنگ مشکی، نقره‌ای، خاکستری و دو نوع رنگ سفید نیز برای بدنه قابل انتخاب هستند.

طول/عرض/ارتفاع تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ تغییری نکرده و برابر با ۴۸۲۰/۱۹۳۰/۱۶۹۹ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۲۰ میلی‌متر است. این شاسی‌بلند میان سایز بسته به مدل انتخابی و قوای محرکه وزن ۱۷۱۹ تا ۱۸۳۲ کیلوگرمی خواهد داشت. نیروبخش تیگو ۹ پیشرانه ۲ لیتری توربوی تزریق مستقیم است که حداکثر قدرت ۲۵۷ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه نیروی تولیدی را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک انتقال می‌دهد. مصرف سوخت تیگو ۹ بنزینی بین ۷.۵ تا ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر است و باک سوخت آن نیز ۶۵ لیتر ظرفیت دارد. باید دانست برخی تیپ‌های تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ از سیستم چهار چرخ محرک و هفت حالت رانندگی سود می‌برند.

چری-تیگو9-3

در بخش داخلی خودرو نیز تغییری وجود ندارد و از متریال نرم برای بیشتر بخش‌ها استفاده شده است. در کاکپیت چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ دو نمایشگر ۲۴.۶ اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی در نظر گرفته شده است. همچنین هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۵۰ اینچی نیز وجود دارد. نورپردازی داخلی با ۲۵۶ رنگ، استراحت گاه مرکزی عقب، پشت‌سری‌های قابل تنظیم صندلی‌های عقب، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک پشتی، دستیار حرکت در سربالایی و… جزو دیگر ویژگی‌های خودروی موردبحث هستند.

چری-تیگو9-4

اما بد نیست به تیگو ۹ C-DM پلاگین هیبریدی نیز اشاره کنیم که از نظر ابعاد و طراحی ظاهری و داخلی تفاوتی با مدل استاندارد ندارد هرچند در مدل ۲۰۲۵ آن رنگ جدید سبز ارائه شده است. قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی نسل پنجم با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور به همراه موتوری برقی با خروجی ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متر تشکیل شده است. این مجموعه با گیربکس ۳DHT همکاری دارد. باتری ۱۹.۴ کیلووات ساعتی نیز در حالت برقی توان پیمایش ۱۰۶ کیلومتری را فراهم می‌کند. با وجود باک سوخت پر و باتری شارژ شده، توان پیمایش ترکیبی تیگو ۹ پلاگین هیبریدی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر خواهد بود. همچنین شش حالت رانندگی برای این شاسی‌بلند چینی وجود دارد.

 

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد