اختصاصی روزگار خودرو؛

هم دستی دو خودروساز بزرگ کره برای تولید موشک زمینی!

دلتان برای استینگر تنگ شده است؟ احتمالا پاسخ این سوال مثبت است. ما حدس می‌زنیم که اگر چنین نبود الان اینجا و در حال خواندن این مقاله نبودید.

هم دستی دو خودروساز بزرگ کره برای تولید موشک زمینی!

سدان‌های اسپرت خودروساز کره‌ای در اواخر سال ۲۰۱۷ بر پایه پلتفرم جنسیس G۷۰ عرضه شد. این خودروساز با الهام از بی‌ام و سری ۳ و با لیفت بک کردن این سدان سعی بر جذاب جلوه دادن آن و همچنین جذب طیف گسترده تری از مشتریان بود که در این راه شکست خورد و تقریبا حدود یک سال قبل تولید این محصول را به بهانه فروش نامید‌کننده متوقف کرد. تقاضای کم برای خودرو با پیشرانه‌های احتراقی بنزینی و درون سوز یکی از دلایل توقف تولید است. البته نباید از این حقیقت صرف نظر کرد که مشتری‌های پرو پا قرص پیشرانه‌های بنزینی هم بیشتر ترجیح می‌دهند تا مدل‌های اصلی برند‌های سطح بالاتر مانند بی‌ام و را تهیه کنند تا اینکه برای سدان اسپرت کیا هزینه کنند. همه این دلایل نشان دهنده یک چیز است، برنگشتن استینگر به خط تولید البته با پیشرانه احتراقی، چرا که کمپانی کیا اعلام کرده این سدان اسپرت لیفت بک ممکن است با پیشرانه جدید هیبرید و یا تمام برقی به بازار خودرو عرضه شود. البته این هنوز یک احتمال است و به تایید نهایی نرسیده است.

کیا-استینگر-2

شایعاتی مبنی بر طراحی و ساخت این خودرو با نام رمز جی تی ۱ به گوش می‌رسد. مدلی که برای عرضه در آینده در نظر گرفته شده قطعا الکتریکی خواهد بود. البته کیا دست به تغییراتی از جمله تغییر پلتفرم این خودرو بر اساس جنسیس GV۹۰ زده است. این پلتفرم که حاصل همکاری نزدیک کیا و هیوندای است از مهندسی و طراحی ساخت یکسان بهره می‌گیرد.

کیا-استینگر-3

پیشرانه و مشخصات فنی مدل احتمالی

شایعات نشان می‌دهد این خودرو کیا از یک پیشرانه تمام برقی با قدرت ۶۰۰ اسب بخار بهره می‌گیرد. این پیشرانه دو قسمتی است و قدرتش در مجموع به این عدد شگفت‌انگیز می‌رسد. باتری این خودرو هم با توان ۱۱۳ کیلووات ساعت

می تواند میزان پیمایش نسبتا زیاد ۵۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ تامین کند. به صورت رسمی چیز بیشتری از این مدل نمی‌دانیم اما گزارشات غیر رسمی نشان می‌دهد که این محصول برای عرضه در سال ۲۰۲۶ آماده می‌شود. کمپانی اما علاقه‌ای به تولید یا مونتاژ این خودرو در خارج از مرزهای کره ندارد. همین باعث شده تا حتی شایعات نیز بسیار اندک و مبهم باشند.

کیا-استینگر-4

درحال‌حاضر به طور قطع می‌توان گفت که کار دپارتمان طراحی کیا با این خودرو به پایان رسیده است حتی دو عکس از آن در اکانت اینستاگرام طرفداران نیز منتشر شده است. طبق عکس‌های منتشر شده می‌توان حدس زد که این خودرو ظاهری بسیار متفاوت تر و اسپرت تر از آن چیزی که در ذهن داشتیم ارائه خواهد کرد. به هر حال باید صبر پیشه کرد و دید که این محصول مرموز کیا می‌تواند بازار را خانه تکانی کند و در جایگاهی که کره و خودروساز بزرگش برای آن در نظر گرفته‌اند، بدرخشد یا خیر.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد