گزارش اختصاصی روزگار خودرو؛

خودروی مرموز تویوتا اینجا چه می‌کند؟

چرا تویوتا این مدل کرولای جدید خود را در پیست نوربرگرینگ آزمایش می‌کند؟

خودروی مرموز تویوتا اینجا چه می‌کند؟

استتار جلوی خودرو فقط دو معنی دارد اول اینکه خودرو فیس لیفت شده و نمی‌خواهند تا زمان رونمایی کسی آن را ببیند و یا اینکه قصد انجام تغییرات دیگری را دارند و این هنوز نهایی نیست. تویوتا مدل کرولای ۲۰۲۵ خود را به روزرسانی کرده است و در ماه آگوست با یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک معرفی کرد. این خودرو گشتاور بیشتر و سیستم خنک کنندگی بهتری هم دارد. به هر حال تغییرات این خودرو تمام نشده و ادامه دارد. گواه این مطلب دیده شدن یک مدل جدید استتار شده در پیست نوربرگرینگ است که تویوتا به شدت و با دقت مشغول انجام تست های سرعت بالا با این خودرو مجهول بوده است.

خب در وهله اول حدس ما این است که تویوتا قصد دارد مدل کرولا GR را  به اروپا هم وارد کند. به هر حال ما در این باره هم مطمئن نیستیم. در حالت اول قوانین حضور در بازار اروپا سخت گیرانه تر است بنابراین فروش خودرو با حداکثر توان ۳۰۰ اسب بخار به تعادل عرضه این کمپانی آسیب می‌رساند. از سال ۲۰۲۵ خودروسازان با قوانین سخت گیرانه تری هم روبرو می‌شوند که رعایت نکردن آنها جریمه های سنگینی در پی خواهد داشت.

نباید فراموش کرد که تویوتا مدل یاریس  GR  را با سه سیلندر و گیربکس اتوماتیک در اروپا عرضه کرده است و حالا عرضه تویوتا کرولا هاچ بک هم اگر در دستور کار قرار بگیرد افراط می شود و ممکن است این به ضرر تویوتا تمام شود.

تویوتا-کرولا-2

خبرگزاری های زرد و پاپاراتزی ها اخبار ضد نقیضی درباره این خودروی با هویت مجهول تویوتا منتشر کردند که موثق ترین آنها اظهار داشت که تویوتا مشغول کار بر روی یک نمونه آزمایشی از کرولا GR  است. گواه این ادعا اسپویلر مخصوصی است که تویوتا در پشت این خودرو نصب کرده تا تاثیر آن در تست چسبندگی خودرو را مورد سنجش قرار دهد. اما ما تفاوت شاخص دیگری در مقایسه با تویوتا کرولا GR را مشاهده نکردیم. البته این درست است که خودروها، بخصوص خودروهای نمونه اولیه باندپیچی می‌شوند تا از درز اطلاعات و شایعات توسط پاپاراتزی ها جلوگیری شود. این کار را اکثر خودروسازان انجام می دهند حتی خودروهایی با قدرت کمتر و جذابیت کمتر هم موقع تست این کار را انجام می‌دهند. بنابراین نمی‌شود به تویوتا خرده گرفت. فرض می کنیم که این یک مدل از تویوتا کرولا GR ‌ است که برای بازار آمریکا طراحی شده پس در اروپا و در این پیست چه می کند؟ این هم سوالی است که برای آن جوابی نداریم.

شاید آن باندپیچی اصلا یک فیس لیفت نیست و اطلاعات مهم تری را در خود جای داده است از جمله اینکه این خودرو اصلا مدل جدیدی است که برای سال ۲۰۲۶ در حال اماده سازی توسط تویوتاست.

به هر حال ویدیو تهیه شده توسط جاسوسان و پاپاراتزی ها بیشتر از ان که جواب به ما بدهد تولید سوال می‌کند! فقط تنها چیزی که از آن اطمینان داریم آن است که تویوتا در حال پختن آشی برای ماست که به مدل کرولا GR  مربوط است. ما پول خود را روی فیس لیفت شدن شرط می بندیم اما اینکه چقدر درست حدس زده ایم را نمی دانیم و باید صبر کنیم تا ببینیم که در آینده چه اطلاعات جدیدتری از این حرکت تویوتا حال چه به صورت رسمی و یا چه به صورت درز اطلاعاتی بیرون می آید!

سخن پایانی

سال هاست که مردم ایران از این مدل اخبار هیجانی و منتظر رونمایی ماندن محرومند چرا که با خود فکر می‌کنند وقتی توان خرید این خودرو را ندارند چرا باید انتظارش را بکشند یا هیجان رونمایی از آن را داشته باشند. لذا امیدواریم شرایط به گونه ای تغییر کند تا همه بتوانیم از خودروهای روز دنیا نهایت لذت را ببریم. در این صورت عاشقان خودرو نیز می‌توانند روزی با امید تمام به مانند پاپاراتزی ها مشغول جمع آوری اطلاعات از خودرو مورد علاقه خود پیش از عرضه باشند و  اطلاعات جمع اوری کنند و درست مثل گوشی بازان که در حوزه فناوری منتظرند تا نسخه جدید منتشر شود و جز اولین نفرها باشند که می خرند عاشقان خودرو کشور ما هم بتوانند جز اولین نفرها باشند که خودروی مورد علاقه شان را میخرند.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد