نسل جدید تیگو ۴ رقیب این خودروی داخلی

مدل جدید ام‌وی‌ام X۵۵ برای فروش در استرالیا، روسیه، شرق آسیا و امریکای جنوبی ارائه می‌شود. در فضای داخلی هم تغییراتی وجود خواهد داشت اما ظاهرا موتور و گیربکس این خودرو، مشابه نسخه اصلی خواهد بود.

نسل جدید تیگو ۴ رقیب این خودروی داخلی

چری تیگو ۳ که در ایران به نام X۳۳ توسط مدیران خودرو ارائه شد، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۳ حدود ۱۸ سال در خط تولید باقی ماند و البته تغییر چهره‌های متعدد را تجربه کرد. طی سال‌های اخیر، تیگو ۴ یا تیگو ۵X جای‌گزین تیگو ۳ شده است و برای بازار کشور ما هم، با نام ام‌وی‌ام X۵۵ عرضه می‌شود. این کراس‌اور، فروش بسیار خوب در کشورهای مختلف، خصوصا افریقای جنوبی، شرق آسیا و امریکای جنوبی را تجربه کرده که دلیل آن نرخ مناسب، کیفیت فنی قابل قبول و خدمات گارانتی شرکت جری است. در ایران تا امروز بیش از ۵۰ هزار X۵۵ به‌دست خریداران رسیده و تنها یک مورد دچار حادثه برای اکسل عقب شده است.

طرح جدید تیگو ۴ یا X۵۵ سومین فیس‌لیفت این خودرو از زمان رونمایی سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. این خودرو حالا شباهت زیادی به تیگو ۷ دارد و نسبت به نسخه اولیه، کاملا متفاوت دیده می‌شود. در نمای عقب هم ساختار چراغ‌های پیوئسته، تیگو ۴ جدید را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. طرح رینگ‌های ۱۶ اینچ و نمای جانبی خودرو، تغییر خاصی نداشته است.

مشخصات فنی و پیشرانه

چری-تیگو-4-3

ظاهرا موتور و گیربکس تیگو ۴ برای مدل ۲۰۲۵ تغییر نخواهد کرد. براین اساس، قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر، همراه گیربکس CVT اتوماتیک مشابه سال‌های قبل ارائه خواهد شد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثاینه و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر فراهم شود. جعبه دنده همچنان قابلیت تعویض دستی خواهد داشت؛ هرچند منابع تایید نشده از عرضه‌ی تیگو ۴ با گیربکس اتوماتیک دنده‌ای خبر داده‌اند که البته بعید به نظر می‌رسد.

طراحی متفاوت و چشم نواز داخلی

چری-تیگو-4-5

در کابین، نمایشگر بزرگ پیوسته برای تیگو ۴ جدید ارائه می‌شود تا تفاوت نسبت به نسخه‌ی قدیمی، مشخص شود. حالا ۲ مانیتور ۱۰/۲۵ یک پارچه روی داشبورد هستند؛ اما باقی ادوات داخل اتاق، مشابه مدل اصلی دیده می‌شوند. شارژر بی‌سیم، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگر برخورد جلو و عقب، گرم‌کن داخل صندلی‌ها جلو، تنظیمات برقی برای صندلی راننده و سانروف، مشابه X۵۵ موجود در ایران، کماکان ارائه خواهند شد.

برچسب قیمت رقابتی

هم‌اکنون ارزان‌ترین محصول چری در استرالیا، اومودا ۵ یا فونیکس FX است. با تایید صادرات تیگو ۴ به این منطقه از اواخر پاییز امسال، تلاش برند چینی برای افزایش فروش در استرالیا بیشتر می‌شود. در روسیه و بسیاری دیگر کشورهای دنیا قیمت تیگو ۴ با امکانات کامل، ۱۲ تا ۱۴ هزار دلار است. این شرایط، احتمالا منجر به عرضه‌ی کراس‌اور جدید توسط مدیران خودرو خواهد شد.

 

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد