گزارش ویژه روزگار خودرو؛

این خودرو هدیه تولد ۳۵ سالگی مزدا به همه!

تولد ۳۵ سالگی مزدا MX-۵ نسخه میاتا!تولید این خودرو به زمان محدود شده است نه به تعداد دستگاهی که از آن ساخته خواهد شد.

این خودرو هدیه تولد ۳۵ سالگی مزدا به همه!

دیگر داشتیم صبر استراتژیک خود را برای عرضه مدل جدید مزدا از دست می‌دادیم. تا اینکه سالگرد تولد ۳۵ سالگی این خودرو با معرفی مدل جدید آن از راه رسید. رویدادی که منتظر ان بودیم بالاخره در این آخر هفته در پیست فوجی ژاپن اتفاق افتاد. جایی که جزییات مربوط به خودروها معمولا منتشر نمی‌شود اما حداقل می‌توان از حضورشان در استیج رونمایی لذت برد.

مزدا-7

هردومدل این خودرو چه دارای سقف پارچه‌ای و چه سقف فلزی، هر دو در رنگ قرمز آرتیسان سه لایه درست به سبک قدیم و برای حفظ اصالت مزدا عرضه شدند. مزدا مدل مسقف خود را با رینگ‌های ۱۷ اینچی و مدل رودستر را با رینگ ۱۶ اینچی عرضه کرده است. این سقف جمع شونده درست شبیه رنگ داخل خودرو به رنگ بژ ساخته شده است. اما طراحی داخلی قرمز مزدا ما را به یاد مدل ویژه نیو بالانس مزدا در اوایل سال ۲۰۰۰ می‌اندازد. وقتی به عقب تر نگاه می‌کنیم یک مدل شبیه تر به نام M یا میاتا وجود داشت که در اواسط دهه نود به بازار ارائه شد.

مزدا-1

رنگ چشم نواز و گیرایی که مزدا در این خودرو چه در طراحی خارجی و چه در طراحی داخلی به کار برده است یادآور این مهم است که این یک مزدا M معمولی نیست و به محض ورود به این خودرو از نشانه‌های موجود بر حفره کلید تا کف پایی‌ها متوجه این موضوع خواهیم شد. مزدا در این مدل از صندلی‌های معمول خود استفاده کرده و دیگر شاهد صندلی‌های اسپورت به کار رفته در نسخه سال ۲۰۱۹ نیستیم یعنی همان صندلی هایی که برای جشن گرفتن ۳۰ سالگی مزدا روی آن به کار رفته بود.

مزدا-9

نسخه ویژه قبلی از دیسک ترمزهای برمبو بهره برده بود و ورودی‌های هوای آن هم دیگر ساخت فبی بیلشتین نیستند. در نسخه مخصوص ۳۵ سالگی مزدا بیشتر سادگی و راحتی را به اسپورت بودن ترجیح داده است. هر چه که باشد تولید این خودرو در بازه زمانی محدودی انجام می‌شود و محدودیت آن به تعداد دستگاه منوط نخواهد شد.

مزدا-3

بر طبق گفته‌های مسئول برنامه‌ریزی این پروژه آقای شیگکی سایتو، قرار است که مزدا در یک بازه زمانی محدود و کوتاه به تمام کسانی که این مدل جدید میاتا را سفارش می‌دهند یک دستگاه بفروشد و بعد از آن بازه زمانی دیگر این میاتا تولید نخواهد شد. بنابراین تعداد تولید شده این خودرو اولویت ندارد و مهم این است که اگر خواهان این خودرو هستید در بازه زمانی معین آن را سفارش دهید تا بتوانید صاحب خودرو مزدا میاتا نسخه ویژه ۳۵ سالگی بشوید.

مزدا-8

جزییات قیمت و مشخصات فنی این خودرو هنوز اعلام نشده و رونمایی و معرفی کامل آن به نمایشگاه خودرو توکیو موکول شده است.

 

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد