گزارش اختصاصی روزگار خودرو؛

۲.۵ میلیارد بده این خودرو نیسان را بخر!

نسل چهارم کراس اوور جدید نیسان مورانو بالاخره از راه رسید. البته به نظر می‌رسد جعبه دنده CVT خود را در راه این سفر جا گذاشته است!

۲.۵ میلیارد بده این خودرو نیسان را بخر!

نیسان مورانو جدید درست سرموقع همین جاست. از تغییرات این کراس اوور می‌توان به باز طراحی خطوط تر و تمیز تر و جذاب تر در طراحی خارجی، یک ال‌ای دی بزرگ ۱۲.۳ اینچی دوتایی روی داشبورد و پیشرانه کاملا جدید نام برد. قیمت‌گذاری اما هنوز برای این خودرو زود است و اعلام شده با نزدیک شدن زمان آغاز فروشش نرخ آن نیز اعلام خواهد شد.

نیسان-مورانو-1

نیسان مورانو ۲۰۲۵ را پناهگاه متحرک نامیده است. صندلی‌های جلو مورانو برای نخستین بار در این خودرو به ماساژور چند حالته مجهز شده‌اند. مورانو همانطور که گفته شد دارای یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی روی دشابورد خودرو است که تمامی اطلاعات مربوط به آن را با بالا‌ترین کیفیت نمایش می‌دهد.

طراحی چشم نواز خارجی

مورانو همچنان بین نیسان روگ کامپکت و نیسان پث‌فایندر سه‌ردیفه قرار دارد و با طول ۱۹۲.۹ اینچ تنها به صورت پنج نفره عرضه می‌شود. طراحی جدید این خودرو نرم و گرد است و جزییات جالبی مانند چراغ‌های جلوی باریک و چراغ‌های روز LED خطی که در خطوط افقی جلوپنجره ادغام شده‌اند، دارد. در قسمت عقب، چراغ‌های LED سرتاسری دیده می‌شود و نیسان با مخفی کردن سر اگزوز و برف‌پاک‌کن عقب به ظاهر تمیزتر خودرو کمک کرده است.

نیسان-مورانو-3

نیسان از الگوی چراغ‌های تقسیم‌شده در قسمت جلو پیروی کرده و چراغ‌های نواری تعبیه‌شده در جلوپنجره موازی با چراغ‌های بالاتر زاویه گرفته‌اند. نمی‌توان گفت که طراحی مورانو ۲۰۲۵ کاملاً شبیه نیسان کیکس است؛ اما نیسان الگو V-Motion را با جلوپنجره‌ی بزرگ و چراغ‌های LED که شباهت زیادی به لبخندی بسیار بزرگ دارد، تلفیق کرده است.

نیسان-مورانو-4

در قسمت کناری، آینه‌های بغل از ستون A به درها منتقل شده‌اند. برخلاف نسل سوم مورانو که در آن شاهد گل‌گیر جلو با طراحی تهاجمی بودیم، نسل جدید این خودرو انحنای بسیار ملایمی روی گل‌گیر جلو پیاده کرده است. خم‌شدن ستون D موضوعی است که از نسل اول مورانو وجود دارد؛ اما حالا نیسان با امتداد نوار کرومی از این ستون تا جلو خودرو، سعی کرده است تا هرچه‌ بیشتر طراحی مورانو ۲۰۲۵ زیبا کند.

طراحی داخلی مورانو ۲۰۲۵

نیسان-مورانو-8

در داخل خودرو، شاهد جراحی عمیق‌تر نیسان هستیم. همان‌طور‌که گفته شد، استفاده از دو مانیتور سبک جدید طراحی فضای داخلی نیسان مورانو را تشکیل می‌دهد و تقریباً تمامی دکمه‌های فیزیکی حالا جای خود را به گزینه‌های لمسی داده‌اند. برخی از فناوری‌های به‌کاررفته در مورانو ۲۰۲۵ شامل سیستم ProPilot Assist ۱.۱ و Invisible Hood View و دوربین ۳D Intelligent Around View با کمک گوگل در این خودرو تعبیه شده است. نمایشگر پشت آمپر مورانو ۲۰۲۵ در چند تم قابل‌تنظیم است و آپشن هدآپ‌ دیسپلی رنگی در برخی تیپ‌های این خودرو قابلیت سفارش دارد. به‌صورت استاندارد اپل‌ کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و سیستم نویز کنسلینگ فعال در این خودرو وجود دارد. بااین‌حال، خریداران مورانو جدید برای داشتن سیستم صوتی حرفه‌ای Bose با ۱۰ بلندگو باید هزینه‌ی اضافی پرداخت کنند.

مشخصات فنی و پیشرانه

نیسان-مورانو-5

مشخصات این نسل از مورانو به کلی تغییر کرده و دیگر خبری از پیشرانه ۶ سیلندر و گیربکس CVT نیست. و جایگزین آن یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر تراکم متغییر توربو است که از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک نیرویش را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این پیشرانه دارای حداکثر توان تولیدی ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۱ نیوتون متر است. این مقدار ۱۹ اسب بخار از مدل قبلی کمتر است اما به لطف گشتاور بیشتر این میزان جبران شده است. با توجه به مشخصات ذکر شده این خودرو در نسخه استاندارد دیفرانسیل جلو می‌باشد و نسخه چهار چرخ فعال ان اپشنال به حساب می‌آید.

قیمت مورانو ۲۰۲۵

قیمت این خودرو همان طور که ذکر شد با نزدیک شدن به زمان عرضه آن که اوایل سال جدید میلادی است اعلام می‌شود. با این حال با توجه به نرخ نسخه فعلی انتظار می‌رود که قیمت پایه آن از کمتر از ۴۰۰۰۰ دلار ( ۲.۵ میلیارد تومان) تا بیشینه قیمت ۵۰۰۰۰ دلار (معادل ۳.۲ میلیارد تومان ) برای نسخه فول آپشن ۴ چرخ فعال تعیین شود.

سخن پایانی

نیسان مورانو نام آشنایی برای بازار خودرو ایران است. با وجود موفقیت نه چندان چشمگیر اما مورانو به تداوم حضور خود در بازار ایران ادامه داد. حالا و با عرضه این نسخه جدید کاملا دگرگون شده آیا می‌توان توقع داشت که موفقیت چشمگیری در بازار خودرو ایران نسیب این خوش ساخت ژاپنی بشود؟ باید منتظر ماند و دید. نظر شما درباره این خودرو جدید نیسان چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با روزگار خودرو به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد