خودرو کراس اوور جدید نیسان ۷۰ میلیون تومان از پراید ارزانتر است!

نیسان مگنیت فیس‌لیفت ملایمی را تجربه کرده و حالا در نسخهٔ فرمان چپ هم تولید خواهد شد تا در بازارهای بیشتری در سراسر جهان عرضه شود.

خودرو کراس اوور جدید نیسان ۷۰ میلیون تومان از پراید ارزانتر است!

نیسان در اواخر سال ۲۰۲۰، کراس‌اوور کوچک و ارزان‌قیمتی بنام مگنیت را معرفی کرد. این خودرو در درجهٔ اول برای بازار هند در نظر گرفته شده بود اما در بازارهای فرمان راست دیگری مثل افریقای جنوبی هم عرضه شد. حال نیسان نسخهٔ فیس‌لیفت این خودرو را معرفی کرده و خبر مهم اینکه مگنیت جدید حالا در نسخۀ فرمان چپ هم تولید و در بازارهای بین‌المللی بیشتری عرضه خواهد شد. به لطف تولید نسخهٔ فرمان چپ، مگنیت راهی ۴۷ بازار بین‌المللی جدید خواهد شد و تعداد کل بازارهای آن را به بیش از ۶۵ کشور مختلف افزایش خواهد داد. البته این کراس‌اوور کوچک همچنان در کارخانهٔ چنای در هند تولید خواهد شد یعنی جایی که تا امروز بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه مگنیت تولید کرده است.

نیسان-مگنیت-2

طراحی بیرونی مگنیت جدید کاملاً آشنا به نظر می‌رسد زیرا تغییرات فیس‌لیفت این کراس‌اوور کوچک ژاپنی جزئی بوده است. مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو جلوپنجرهٔ جدید و عریض‌تر است که با صفحه محافظ بزرگ‌تری در پایین همراه خواهد بود. در عقب نیز هرچند فرم کلی چراغ‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده ولی حالا دودی شده و از گرافیک جدیدی بهره می‌برند. ریل‌های روی سقف کاربردی و فاصلهٔ ۲۰۵ میلی‌متری از زمین هم علیرغم طول زیر ۴ متر خودرو، به ایجاد حال و هوای شاسی‌بلند مانند کمک کرده است.

نیسان-مگنیت-3

در داخل، بزرگ‌ترین تغییر استفاده از روکش چرمی قهوه‌ای روشن روی داشبورد، درها و صندلی‌ها است که فضای کابین را از آن حالت اقتصادی قبلی خارج کرده است. دیگر قسمت‌های داخل خودرو مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم اما بدون تغییر باقی‌مانده‌اند. ازجمله امکانات و تجهیزات مگنیت بسته به تیپ می‌توان به داشکم، نورپردازی داخلی چندرنگ و سیستم صوتی Arkmys اشاره کرد. این خودرو به‌صورت استاندارد به شش ایربگ هم مجهز است ولی خبری از سیستم‌های کمک‌راننده نخواهد بود.

نیسان-مگنیت-4

مگنیت روی پلت‌فرم CMF-A+ ساخته شده که در رنو کایگر و ترایبر هم استفاده شده است. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر تولید می‌شود که در نسخه‌های تنفس طبیعی با ۷۲ اسب بخار قدرت و توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت قابل انتخاب خواهد بود. انتقال نیروی هردو موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد اما برای موتور تنفس طبیعی گیربکس پنج سرعتهٔ AMT و برای نسخهٔ توربو گیربکس CVT هم قابل انتخاب خواهد بود. برای این کراس‌اوور کوچک اما خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست.

نیسان-مگنیت-5

نسخهٔ فیس‌لیفت مگنیت در هند با قیمتی از ۶ میلیون روپیه معادل ۷،۱۳۰ دلار(۴۳۰ میلیون تومان) تا ۱۱.۵ میلیون روپیه معادل ۱۳،۷۰۰ دلار(۸۳۵ میلیون تومان) عرضه می‌شود. ازجمله رقبای این کراس‌اوور ژاپنی می‌توان به سیتروئن C۳، هیوندای ونیو، کیا سونت، ماروتی سوزوکی برزا، تاتا نکسون، ماهیندرا XUV۳XO و رنو کایگر اشاره کرد.

 

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد