هر آنچه در مورد ردیاب آهنربایی خودرو بدانید!

یک سخت افزار با نام ردیاب مغناطیسی و یا آهنربایی موجود است که به شما کمک می‌کند تا خودرو یا محموله‌های گرانبها را در برابر سرقت و حوادث محافظت کنید.

هر آنچه در مورد ردیاب آهنربایی خودرو بدانید!

این سخت افزار حرفه‌ای، ردیاب با ابعاد مختلف در بازار موجود است و بلافاصله پس از اتصال به خودرو یا سطوح فلزی، می‌توانند موقعیت دقیق خود را از طریق سیستم موقعیت‌یاب جی‌پی‌اس (GPS) ارسال کنند.

برخلاف دیگر مدل‌های ردیاب که نیاز به سیم‌کشی و نصب توسط فنی‌های متخصص دارند، این نوع دستگاه‌ها بدون نیاز به سیم‌کشی هستند و برای عملکرد خود به باطری مخصوص خود، که از طریق یک کابل شارژ به برق شهری وصل می‌شود، وابسته هستند و توسط شرکت‌های معتبری همچون ردیاب من، در سطح بازار ارائه می‌شوند.

امروزه، افراد به دنبال ابزار و وسایلی هستند که به راحتی قابل اتصال باشند و نیاز به دانش و تخصص خاص نداشته باشند. یکی از این ابزارها، ردیاب آهنربایی خودرو است که با داشتن آهنربای قوی، فقط به فلز آهن نیاز دارد و به راحتی بر روی خودروها نصب می‌شود. ردیاب‌های آهنربایی دیجی ویرا دارای قابلیت‌های متنوعی هستند که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.

ردیاب آهنربایی چیست؟

این نوع ردیاب‌ها که امروزه ساخته می‌شوند و در سطح بازار ارائه می‌شوند، دارای یک اپلیکیشن یا نرم‌افزار مخصوص هستند که با نصب آن بر روی گوشی، تبلت یا موبایل، می‌توانید از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید. این اپلیکیشن هم از اندروید و هم از iOS پشتیبانی می‌کند. ردیاب‌های آهنربایی در اپلیکیشن مخصوص خود، تمام مسیرهای پیموده شده وسیله نقلیه را به شما بر روی نقشه نشان می‌دهد و در صورت سرعت غیر مجاز، هشداری برای شما ارسال می‌شود. همچنین می‌توانید با تعیین محدوده جغرافیایی، در صورتی که وسیله نقلیه شما از این محدوده خارج شود، هشداری دریافت کنید.

این ردیاب‌های آهنربایی با داشتن میکروفون، تمام صداهای داخل محیط را شنود می‌کنند، همچنین با پشتیبانی از کارت حافظه، این صداها و همچنین مسیرهای پیموده شده را ذخیره می‌کنند.

ردیاب آهنربایی چه اطلاعاتی به ما ارائه می‌دهد؟

هنگام استفاده از ردیاب آهنربایی GPS در خودرو، اطلاعات مهمی از جمله موقعیت مکانی آنلاین، مسافت طی شده، سرعت خودرو، مصرف سوخت و وضعیت تعمیر و نگهداری خودرو از قبیل تاریخچه تعویض روغن، عمر باتری و دیگر موارد مشابه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ردیاب آهنربایی چگونه کار می‌کند؟

ردیاب آهنربایی انرژی مورد نیاز خود را از طریق باطری قابل شارژی دریافت می‌کند و به همین دلیل با نام ردیاب شارژی نیز شناخته می‌شود. برای استفاده از آن، باید ابتدا دستگاه را با استفاده از کابل شارژ به مدت چند ساعت شارژ کنید (زمان پیشنهادی بین ۷ تا ۸ ساعت است).

سپس، سیم‌کارت را درون ردیاب قرار دهید. سیم‌کارت درون ردیاب وظیفه انتقال تمامی اطلاعات دریافتی و ارسالی از طریق ردیاب و ماهواره‌های GPS را بر عهده دارد. پس از جایگذاری سیم‌کارت، دستگاه آماده فعال‌سازی می‌شود و تنها یک مرحله تا اتمام راه‌اندازی آن باقی می‌ماند، که ثبت‌نام در سامانه ردیابی است.

برای ثبت‌نام، باید به سامانه ردیابی مربوطه وارد شوید و با وارد کردن اطلاعات ثبت‌شده در زمان راه‌اندازی اولیه، همچون شماره سریال دستگاه ردیاب، ثبت‌نام را انجام دهید.

برای راه‌اندازی ردیاب آهنربایی، چه مواردی نیاز است؟

برای راه‌اندازی ردیاب آهنربایی، به موارد زیر نیاز دارید:

1. کابل شارژ برقی برای شارژ باطری ردیاب

2. یک سیم‌کارت برای راه‌اندازی

3. شارژ پولی برای سیم‌کارت (حداقل ۱۰ هزار تومان)

4. سریال اختصاصی ثبت‌شده بر روی دستگاه ردیاب

5. دسترسی به سامانه ردیابی برای ثبت‌نام اولیه

6. دانلود نرم‌افزار ردیابی

پس از انجام این مراحل، دستگاه آماده استفاده و شروع به کار خواهد بود، و تنها کافی است آن را بر روی سطوح فلزی مورد نظر در خودرو یا محموله‌های مورد نظر قرار دهید. به محض اتصال آهنربایی درون ردیاب به سطح مورد نظر، دستگاه شروع به ارسال اطلاعات خواهد کرد. برای مشاهده اطلاعات دریافتی، می‌توانید از نرم‌افزار ردیابی مربوطه استفاده کنید و با وارد کردن اطلاعات ثبت‌شده در زمان ثبت‌نام، به آن دسترسی پیدا کنید.

ردیاب‌های مغناطیسی آهنربایی به دلیل امکان نصب آسان بر روی قسمت‌های فلزی خودرو و استفاده‌ی بسیار آسان از خاصیت مغناطیسی، از بیشترین طرفداران برخوردار هستند. این ردیاب‌ها امکان استفاده را برای صاحبان خودروها فراهم می‌کنند، به ویژه اینکه نیازی به تخصص یا هزینه‌ی اضافی برای نصب ندارند.

از آنجایی که قدرت آهنربایی مستقیماً به قیمت ردیاب آهنربایی وابسته است، با افزایش قیمت، قدرت مغناطیسی نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل، ردیاب‌های مغناطیسی با قیمت بالاتر، قادر به ارائه‌ی قابلیت‌های قوی‌تری هستند.

نکته‌ی دیگر در مورد این ردیاب‌ها، قیمت کمتری نسبت به ردیاب‌های GPS دیگر است. از آنجایی که نیازی به نصاب یا پرداخت هزینه‌های اضافی برای نصب وجود ندارد، این ردیاب‌ها با هزینه‌ی کمتری قابل تهیه هستند. با نصب آن‌ها بر روی صفحات فلزی، این ردیاب‌ها آماده به کار می‌شوند و می‌توانند بلافاصله استفاده شوند.

قیمت ردیاب‌های آهنربایی خودرو تحت تأثیر عوامل متعددی است که باید در نظر گرفته شوند. این عوامل عبارتند از:

1. امکانات جانبی جی‌پی‌اس شارژی: ردیاب‌های مغناطیسی با امکانات جانبی بیشتر قیمت بالاتری دارند. به عنوان مثال، ردیاب‌هایی که دارای آلارم هشدار سرعت غیرمجاز یا قابلیت شنود هستند، قیمت بیشتری دارند.

2. طول عمر باطری: ردیاب‌هایی که باطری با ظرفیت بیشتری دارند، معمولاً قیمت بیشتری دارند.

3. برند ردیاب: برندهای معتبر ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، اما اغلب کیفیت بالاتری دارند.

4. داشتن سامانه و نرم‌افزار ردیابی فارسی: ردیاب‌هایی که دارای نرم‌افزارها و سامانه‌های ردیابی به زبان فارسی هستند، معمولاً قیمت بیشتری دارند.

در نهایت، توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه ردیابی از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار باشد، اما در عین حال دارای یک رابط کاربری مناسب نباشد، عملاً استفاده از آن برای کاربر دشوار خواهد بود و نتواند نیازهای آن را برآورده کند. به همین دلیل، از خرید ردیاب‌های بی‌کیفیت و غیرمطمئن باید پرهیز کرد تا نتایج مطلوبی به دست آید.

 

منبع: رپورتاژ
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد