هیوندای سانتافه یا هوندا پایلوت / کدام خودرو ارزش خرید دارد؟

هوندا پایلوت و هیوندای سانتافه جزو پرطرفدارترین کراس اورهای کلاس خود هستند که این بار به مصاف هم رفته‌اند.

هیوندای سانتافه یا هوندا پایلوت /  کدام خودرو ارزش خرید دارد؟

اکثر خریداران خودرو در سال‌های اخیر گزینه پیش‌فرض خود را از بین شاسی‌بلندها و کراس اورها انتخاب می‌کنند. جدای از استایل زیبا و عضلانی، کراس اورها انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و فضای کابین و بار بهتری را فراهم می‌سازند. البته با وجود گزینه‌های زیاد، احتمالاً قیمت نهایی خودرو نقش مهمی در تصمیم‌گیری خریداران خواهد داشت و بنابراین محصولات لوکس از دسترس افراد زیادی خارج هستند. اگر به دنبال خرید یک شاسی‌بلند با نرخ مناسب باشید می‌توانید محصولات خودروسازان آسیایی از جمله هوندا و هیوندای را انتخاب کنید.

هوندا-پایلوت-2

از جمله محبوب‌ترین کراس اورهای تولیدی این دو برند را می‌توان هوندا پایلوت و هیوندای سانتافه دانست. علیرغم تفاوت‌های زیادی که بین دو خودرو وجود دارد، شاید شباهت‌های موجود نیز انتخاب نهایی را سخت کند. به همین خاطر می‌خواهیم دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم تا خریداران ایده بهتری درباره محصول مدنظر خود داشته باشند.

هیوندا-سانتافه

سانتافه نخستین بار به عنوان خودروی مدل ۲۰۰۰ معرفی شد و در بیش از دو دهه حضور در بازار به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای تبدیل شده است. به همین خاطر است که سانتافه در امریکا نیز تولید می‌شود چراکه خریداران امریکایی علاقه زیادی به آن دارند؛ اما سانتافه ۲۰۲۵ یک دگرگونی مهم را از نظر طراحی تجربه کرده و حالا شاهد خودرویی جعبه‌ای هستیم. این نوع طراحی بیشتر مناسب بیراهه نوردی است اما قطعاً سانتافه در جاده نیز عملکرد مطلوبی دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های سانتافه نرخ آن است که در مدل پایه فقط ۳۴ هزار دلار خواهد بود.

هیوندا-سانتافه-2

هوندا پایلوت نیز شاسی‌بلندی میان سایز است که چند سال پس از سانتافه پدیدار شد. نخستین نسل این خودرو که سال ۲۰۰۳ در بازار حضور یافت سریعاً به رقیبی سرسخت برای رقبا بدل گردید. این محصول همچنان فروش بالایی دارد و در امریکا تولید می‌شود. پایلوت ۲۰۲۵ ظاهری نرم‌تر دارد و در مقایسه با نسل‌های پیشین خود چهره‌ای مدرن‌تر را به نمایش می‌گذارد. البته کلیت طراحی خودرو خشونت خاص هوندا را ارائه می‌کند و علاوه بر شهر، آفرودری سبک هم خواهد بود. این خودروی ژاپنی ویژگی‌های جذاب زیادی دارد اما نرخ پایه ۴۰ هزار دلاری آن شاید برای برخی افراد قابل‌هضم نباشد.

هوندا-پایلوت-3

مقایسه دو خودرو به قابلیت اطمینان می‌رسد که هم سانتافه و هم پایلوت عملکرد مطلوبی دارند. آنچه باعث اطمینان خاطر بیشتر خریداران می‌شود گارانتی ۳ ساله یا ۵۸ هزار کیلومتر اصلی برای هوندا پایلوت و گارانتی ۵ ساله یا ۹۶ هزار کیلومتری پیشرانه و گیربکس است. به این مورد باید پوشش سرویس جاده‌ای ۲۴ ساعته را به مدت ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر افزود که اگرچه کاملاً رایگان نیست اما قطعاً گزینه مطلوبی خواهد بود؛ اما گارانتی هیوندای جزو بهترین‌های دنیای خودروست و سانتافه نیز با گارانتی ۵ ساله یا ۸۰ هزار کیلومتر اصلی و گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۶ هزار کیلومتر قوای محرکه عرضه می‌شود. این برند نیز سرویس امداد خودرو ۵ ساله را بدون محدودیت کیلومتر عرضه می‌کند.

هیوندا-سانتافه-3

اگرچه سانتافه در بخش نرخ و گارانتی دست برتر را دارد اما در بخش قوای محرکه شاسی‌بلند هوندا پایلوت عملکرد بهتری خواهد داشت. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری پایلوت ۲۸۵ اسب بخار قدرت دارد و سیستم تعلیق با تنظیمات مخصوص نیز باعث شده این محصول در آفرود بهتر عمل کند. امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک و لاستیک‌های کاراتر نیز وجود دارد. البته همین آپشن‌ها را با پرداخت چند هزار دلار بیشتر می‌توان برای هیوندای سانتافه نیز در نظر گرفت. پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی سانتافه نیز ۲۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و اگرچه از نظر قدرت کمبودی ندارد اما اگر همین موضوع اولویت اصلی شماست پایلوت انتخاب بهتری خواهد بود.

هوندا-پایلوت-4

شاید اولویت مهم‌تر برای خانواده‌ها فضای کابین و بار باشد. در این بخش هوندا پایلوت بهتر از هیوندای سانتافه عمل می‌کند اما به این نکته باید اشاره کنیم که فضای سر سانتافه اندکی بیشتر از رقیب ژاپنی است. این کراس اور کره‌ای فضای پای جلوی بیشتری نیز دارد؛ اما صندلی‌های پایلوت راحت‌تر و جادارتر هستند و در صندلی‌های ردیف دوم و سوم آن نیز فضای بیشتری وجود دارد. به دلیل طول بیشتر پایلوت، فضای بار آن نیز بیشتر است.

هیوندا-سانتافه-5

در بحث تکنولوژی و سیستم اطلاعات سرگرمی، هر دو خودرو قوی ظاهر شده‌اند. اگر علاقه خاصی به نمایشگرهای لمسی و سیستم‌های ارتباطی دارید شاید سانتافه گزینه بهتری باشد چراکه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی آن بیش از ۳ اینچ بزرگ‌تر از نمایشگر پایلوت است. همچنین باید اذعان کرد نمایشگر اصلی سانتافه کاملاً با نمایشگر سمت راننده یکپارچه عمل می‌کند. از نظر عملکرد سیستم اطلاعات سرگرمی، هر دو خودرو وضعیت نسبتاً مشابهی دارند. همچنین بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی وجود داشته اما یکی از مزیت‌های پایلوت را می‌توان توانایی تبدیل سیستم اطلاعات مرکزی به وای فای هات اسپات دانست.

هوندا-پایلوت-6

در بخش ایمنی نیز کمبود خاصی وجود نداشته و سانتافه و پایلوت به جدیدترین سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده مجهز شده‌اند. تمامی تریم‌های پایلوت از بسته ایمنی هوندا سود می‌برند و سانتافه نیز به طیف وسیعی از این سیستم‌ها مجهز شده که از جمله آنها می‌توان به پایش نقاط کور و هشدار برخورد، سیستم هشدار راننده، دستیار خروج ایمن و… اشاره کرد. با تمامی این تفاسیر، هر دو خودرو رقابت شانه به شانه‌ای دارند و هر یک در بخش‌های خاصی برتر عمل کرده‌اند. با این وجود انتخاب شما کدام خودروست: هوندا پایلوت یا هیوندای سانتافه؟

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد