گزارش ویژه روزگار خودرو؛

خودروسازی که به قولش وفا نکرد!

آئودی نشان داد که درباره خلاصی از سر اگزوزهای فیک بلاف نزده و واقعا به دنبال حذف کردن آنهاست.

خودروسازی که به قولش وفا نکرد!

در یک تغییر رفتار، مدل‌های S۵ جدید با چهار سر اگزوز واقعی عرضه شدند. اگر می‌خواهید بدانید که برای برادر بزرگتر این خودرو چه سرنوشتی رقم خورده است اوضاع کمی متفاوت است. مدل سدان S۶ و S۶ avant و S۷ اسپرت حتی همین اگزوز فیک هم وجود ندارد. و هر چهار سر اگزوز حذف شده‌اند. این تغییرات بی‌سر و صدا و از یک سال پیش رخ داد اما ما همیشه قادر به دیدن همه چیز نیستیم. 

تصاویر جدیدی از این خودرو ساز به تازگی منتشر شده است که هر سه مدل یاد را از نمای عقب نشان می‌دهد و همانطور که می‌بینید اگزوز‌ها به کل حذف شده‌اند.

آئودی-3

تماشای این عکس‌ها در ظاهر به ما می‌گویند که مشغول تماشای مدل جدید کاملا برقی آئودی هستیم در صورتی که چنین نیست. هنوز هم پیشرانه سوختی در این خودروها وجود دارد. یک موتور شش سیلندر متفاوت با آن مدلی که آئودی در امریکای شمالی از آن استفاده می‌کند.

هنگامی که آئودی مدل‌های S۶ و S۷ را چندین سال پیش لانچ کرد. اروپایی‌ها راه خودشان را می‌رفتند. نقطه مقابل امریکایی‌ها که مدل ۲.۹ لیتری شش سیلندر را پسندیدند. اروپایی‌ها همچنان اعتقاد به سوخت دیزل داشتند. بنابراین خودروساز لوکس ژرمن‌ها مجبور به برقراری تعادل بین طرفین شد و در نهایت نتوانست تمامی خودروهای خود را به سمت برقی شدن کامل پیش ببرد.

آئودی-2

این مقاله هر چند کوتاه اما به وضوح نشان می‌دهد که برندهای خودروساز دنیا مقاومت سختی در برابر تغییر سیاست‌های تولید از خود نشان میدهند. در هر صورت اما دنیا برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی و بحث تامین انرژی به سمت خودروهای تمام برقی در حال حرکت است. دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد و ما شاهد حذف شدن خودروهای سوختی از چرخه تولید خواهیم بود. نظرتان را در این باره با روزگار خودرو در به اشتراک بگذارید.

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد