اختصاصی روزگار خودرو؛

عاشقان موتورسیکلت با دیدن این گاراژ سکته می کنند!

لیست زیر متشکل از پنج مورد از رویایی‌ترین موتورسیکلت‌های مدرن قرن ۲۱ هستند که میخواهیم به شما معرفی کنیم.

عاشقان موتورسیکلت با دیدن این گاراژ سکته می کنند!

 پارکینگ رویایی شما شامل چه موتورسیکلت هایی است؟ این یک سوال کلیشه‌ای است که معمولا وقتی بحث از موتورسیکلت است، مطرح می‌شود. از موتورسیکلت‌های قدرتمند هارلی دیویدسون و هیولاهای ساخت باواریا در آلمان گرفته تا لشکر سامورایی‌های ژاپنی، عاشقان موتورسیکلت هرگز انتخاب نهایی نداشتند و کاملا طبیعی است اگر موتورسیکلت رویایی شما در این پارکینگ حضور نداشته باشد. با این مقدمه به بررسی این پارکینگ جذاب می‌پردازیم.

دوکاتی۱۰۹۸R ۲۷۰۰۰ پوند (قیمت ۲ میلیارد تومان)

دوکاتی-موتورسیکلت-3

قدرت ۱۸۰ اسب بخار

حجم پیشرانه ۱۱۹۸سی سی

ارتفاع ۸۲۰ میلی متر

وزن ۱۸۰ کیلوگرم

این موتورسیکلت جای هیچ بحثی باقی نمی‌گذارد و نسبت به مدل‌های بعدی خود هم اگر چیزی بیشتر نداشته باشد کمتر هم ندارد. پیشرانه با سخاوت و بینهایت قدرت تولید می‌کند تا چرخش اهرم گاز برایتان لذت بخش باشد. این موتورسیکلت با لوازم اضافی تبدیل به یک سوپربایک مسابقه‌ای می‌شود که حتی می‌توان از آن در مسابقات هم استفاده کرد. این موتورسیکلت به عبارتی بهترین سوپربایکی است که از کارخانه بولونیا بیرون آمده است.

هوندا VTR۱۰۰۰ SP۲ ۱۵۵۰۰ پوند (۱.۱ میلیارد تومان)

هوندا-ویتی-آر

قدرت ۱۳۶ اسب بخار

حجم موتور ۹۹۶ سی سی

ارتفاع ۸۱۳ میلی متر

وزن ۲۱۲ کیلوگرم

SP۲ زیبای هوندا، که شاید در نگاه اول به دلبری دوکاتی یا دیگر مدل‌های SP به نظر نمی‌رسد اما به شدت خوب طراحی شده و برای زمان هایی است که می‌خواهید فقط سوییچ را بچرخانید و بعد از شنیدن یک صدای پرابهت، به پرواز در بیایید. این موتورسیکلت برای یک سواری با شکوه طراحی شده است. اگر می‌خواهید فقط با چرخش سوییچ به پرواز در بیایید این موتور هوندا برای شما طراحی شده است.

بی ام و HP۲ SPORT ۲ ۲۵۰۰۰ پوند (معادل ۱.۹ میلیارد تومان)

بی ام و-موتورسیکلت

قدرت۱۳۰ اسب بخار

حجم موتور ۱۱۷۰ سی سی

ارتفاع ۸۳۰ میلی میتر

وزن ۱۹۹ کیلوگرم

این موتور سیکلت نخستین در نوع خود از این کمپانی است که بجای پیشرانه خطی، از پیشرانه باکسر استفاده می‌کند(باکسر گونه‌ای موتور درون‌سوز است که پیستون‌های آن در امتداد صفحهٔ افق جابه‌جا می‌شوند. سیلندرها در دو طرف میل لنگ قرار دارند و هریک از پیستون‌ها توسط یک پین میل لنگ کنترل می‌شوند.)

بی ام دبلیو با ساخت این موتورسیکلت قصد خود برای ورود هرچه جدی تر به وادی مسابقات موتوجی پی را نشان داد. با یک نگاه اجمالی به این هیولا می‌شود کاملا به ماهیت رویا گونه‌اش پی برد به شکلی که آنقدر این موتور زیباست که حس دست ساز بودن را به مخاطب القا می‌کند.

یاماها YZF-R۱ SP قیمت ۱۸۰۰۰ پوند (معادل ۱.۳ میلیارد تومان)

یاماها-2

قدرت ۱۷۵ اسب بخار

حجم موتور ۹۹۹ سی سی

ارتفاع ۸۲۰ میلی متر

وزن ۱۷۸ کیلوگرم

یاماها نخستین مدل R۱ را برای مسابقه دهنده‌های حرفه‌ای در سال ۲۰۰۶ روانه بازار کرد. این مدل یا گیربکس نخستینز چرخ‌های مارکزینی و کلاچ لیزخورنده به بازار عرضه شد. اما اینها بخشی از قابلیت هایی بود که R۱ را از بقیه متمایز می‌کرد. وجه تمایز اصلی R۱ بدنه زیبای آن با ترکیب رنگ دودی و فلاپ ‌های سرمه‌ای معروفش است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. نسل اول R۱ زیاد طول نکشید اما نسل دومش در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد و تبدیل به یک مدل افسانه‌ای شد که درحال‌حاضر یک مدل منحصر به فرد کلکسیونی در تاریخ یاماها به حساب می‌آید!

دوکاتی دزمودسیچی RR قیمت ۷۹۰۰۰ پوند (معادل ۶ میلیارد تومان)

دوکاتی-موتورسیکلت-1

این مدل نخستین مدل طراحی شده برای موتوجی پی بود که مجوز حضور در جاده‌ها را هم دریافت کرد.

قدرت ۲۰۰ اسب بخار

حجم موتور ۹۸۹ سی سی

ارتفاع ۸۳۰ میلی متر

وزن ۱۸۶ کیلوگرم

دزمو RR فقط DNA موتوجیپی را ندارد بلکه هویتش را یدک می‌کشد همان کیت بدنه همان حجم پیشرانه و همان ترتیب قرارگیری سوپاپ‌ها نشان از یک رابطه خونی دارد. همچنین نشیمنگاه یک تکه ساخته شده از فریم فیبر کربن و چرم طبیعی، چرخ‌های مارکزینی که در موتوجی پی به کار می‌روند، همه و همه نشان گر یک محصول رویایی حتی برای مسابقه دهندگان حرفه‌ای است. این زیبا روی ایتالیایی برنده رتبه یک لیست موتورسیکلت‌های رویایی جهان است.

نظر شما درباره این لیست چیست؟ لازم است تکرار کنیم که روزگار خودرو با احترام به نظرات مخاطبانش اقدام به تولید محتوا می‌کند بنابراین به شدت مشتاقیم تا لیست موتورسیکلت‌های پارک شده در گاراژ رویاها و یا احیانا پارکینگ شخصی واقعیتان را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد