ترکیب هوش مصنوعی و خودرو حاصل همکاری گوگل با کوالکام

گوگل و کوالکام برای ایجاد نسل بعدی سیستم‌های سرگرمی خودروها، هوش مصنوعی را به آنها اضافه می‌کنند.

ترکیب هوش مصنوعی و خودرو حاصل همکاری گوگل با کوالکام

بنابر گزارش ۹to۵google، گوگل و کوالکام باهدف ایجاد یک پلتفرم استاندارد برای توسعه‌ی خودروهایی با قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی نسل جدید، با یکدیگر همکاری می‌کنند. این اتفاق استراتژیک قرار است به تولید سیستم‌ سرگرمی خودروهایی منجر شود که قادر به ارائه‌ی تجربیات رانندگی هوشمندانه‌تر، ایمن‌تر و شخصی‌سازی‌شده‌تر باشند.

-3هوش-مصنوعی

تراشه‌های جدید اسنپدراگون کوالکام که قرار است در این پلتفرم مورد استفاده قرار بگیرند، قدرت پردازشی بسیار بالایی را برای اجرای الگوریتم‌های پیچیده‌ی هوش مصنوعی فراهم می‌کنند. این تراشه‌ها قادرند تا پردازش‌های سنگینی مانند تشخیص تصویر، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین را با سرعت و دقت بسیار بالا انجام دهند. علاوه‌بر‌این، این تراشه‌ها از چندین نمایشگر با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کنند و بدین صورت امکان ایجاد کابین‌های خودرو با نمایشگرهای چندگانه را برای سازندگان خودرو فراهم می‌کند.

هوش-مصنوعی

خودروهایی که بر اساس این پلتفرم ساخته می‌شوند، قادر خواهند بود تا نیازهای رانندگان را پیش‌بینی کرده و به آنها خدمات ویژه‌ای ارائه دهند. برای مثال، این سیستم‌ها می‌توانند باتوجه‌به تقویم راننده، مسیرهای مناسب را پیشنهاد دهند یا در صورت احساس خستگی، نزدیک‌ترین کافه‌ برای استراحت را روی نقشه نشان دهند. همچنین، این خودروها می‌توانند اطلاعات مفید و جالبی درمورد مکان‌هایی که از کنار آنها عبور می‌کنند، به راننده ارائه دهند.

باوجود تمام مزایای همکاری گوگل و کوالکام برای تزریق هوش مصنوعی به خودروها، چالش‌هایی نیز وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حفظ حریم خصوصی داده‌های کاربران است. خودروهای هوشمند مقدار زیادی داده، درمورد رانندگان و عادات رانندگی آنها جمع‌آوری می‌کنند؛ بنابراین، اطمینان از امنیت و حفظ حریم خصوصی این داده‌ها بسیار مهم خواهد بود.

 

منبع: زومیت

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد