اختصاصی روزگار خودرو

امضای دیوید گیلمور قیمت خودرویش را ۳ برابر کرد!

وقتی صحبت از موزیک راک به میان میاید مثال‌های زیادی برای هنرمندان این عرصه وجود دارد اما این موزیک راک است که به وجود ستاره‌ای مانند دیوید گیلمور می‌بالد.

امضای دیوید گیلمور قیمت خودرویش را ۳ برابر کرد!

دیوید جان در ۶ مارس ۱۹۴۶ در کمبریج انگلستان به دنیا آمد. پدر (داگلاس) استاد جانورشناسی در یک دانشگاه محلی است. مادر (سیلویا) معلم مدرسه است. دیوید در هنگام تحصیل در مدرسه با سید بارت (رهبر آینده پینک فلوید) و راجر واترز آشنا شد.گیلمور با کمک بارت، هنر نواختن گیتار را به خود آموخت. کلاس‌ها در وقت ناهار برگزار می‌شد. با این حال، در آن دوره، بچه‌ها در گروه‌های مختلف بازی می‌کردند. در سال ۱۹۶۴، او در فهرست گروه Joker's Wild قرار گرفت.

دیوید-گیلمور

این مقدمه‌ای کوتاه از زندگی تولد و چگونگی اوج گرفتن دیوید گیلمور است اما در این مقاله می‌خواهیم به خودرویی که در خدمت و مالکیت این غول صنعت موسیقی بود بپردازیم پس تا آخر این مقاله جذاب با روزگار خودرو بمانید.

فراری-دیوید گیلمور-2

در اخبار قدیمی حراجی در سال‌های گذشته به یکی از جذاب‌ترین داشته‌های دیوید گیلمور که برای فروش به حراج گذاشته شده‌اند می‌رسیم. شاهکار ساخت شرکت فراری در سال ۱۹۸۸ که سندش از ابتدا به نام دیوید گیلمور بوده است.

این خودرو در فستیوالی به نام فسیتوال سرعت در ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۷ به حراج گذاشته شد.

مشخصات فنی فراری F۴۰

پیشرانه این خودرو که در زمان خودش هیولای سرعت به حساب می‌آمد بعد از انجام یک عملیات ۱۵۰۰۰ ساعته ترمیم و تعمیر، به زندگی بازگشته بود. این ترمیم و تعمیر از آن جهت بود که موتور این خودرو در جریان یک آتش سوزی در سال ۲۰۰۰ تقریبا به طور کامل از بین رفته بود.

فراری-اف--40-2

F۴۰ در حقیقت برای بزرگداشت ۴۰ سالگی فِراری متولد شد و نه‌تنها تلفیقی از عناصر موجود در ۳۰۸ GTB و ۲۸۸ GTO Evoluzione کانسپت، بلکه یک شاهکار مهندسی و طراحی بود که با ورود خود در دنیای خودرو طوفان به راه انداخت. مدل استاندارد تنها ۵ سال روی خط تولید بود اما ساخت نسخه‌های LM و GTE به ترتیب تا سال ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ ادامه یافت. قلب ۸ سیلندر V شکل این ایتالیایی تندخو از نمونه موجود در ۲۸۸ GTO Evoluzione گرفته شده و حداکثر ۴۷۱ اسب بخار قدرت تحویل می‌دهد. در بحث عملکرد فنی نیز به قول اِرمانو بونفیلیولی (Ermanno Bonfiglioli) مدیر پروژه‌های خاص کمپانی، با بهره‌گیری از نوآوری‌های متعدد توانست نخستین اسب مارانللو باشد که به مرز ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

فراری-اف40-3

دیوید گیلمور و نیک میسون هر دو و در یک زمان در سال ۱۹۸۸ یک دستگاه F۴۰ خریداری کردند. فروشنده حراجی درباره این خودرو می‌گوید:

این خودرو به تازگی بازسازی شده و کاملا نو همانطور که ۳۰ سال قبل از کمپانی خارج شده، به نظر می‌رسد.

فراری-اف 40-1

قیمت پایه این حراجی ۴۰۰۰۰۰ دلار (معادل ۲۵ میلیارد تومان) اعلام شده اما اگر یک زوج عاشق پینک فلوید در حراجی شرکت کرده باشند ممکن است نرخ این خودرو تا ۳ برابر این مبلغ هم به فروش برسد.

سخن پایانی

قطعا پینک فلوید بزرگ‌ترین گروه راک دنیاست و امضای اعضای آن روی هر چیزی حتی یک دستمال کاغذی هم باشد ارزش میلیاردی پیدا خواهد کرد. این فراری دوست داشتنی در دستان دیوید گیلمور تبدیل به یک گوهر ارزشمند شد البته در نهایت بدشانسی و کاملا اتفاقی این خودرو در سال ۲۰۰۰ در آتش سوخت وگرنه ارزش بسیار بیشتری داشت. اما با این حال هنوز هم با بازسازی کامل این خودرو سرآمد فراری‌های هم نسل خودش هست. نظر شما درباره این شخصیت افسانه‌ای و خودروی زیبایش چیست؟

 

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد