معرفی ابرخودروی ریمک برای رقابت با فرمول ۱

ریمک قصد ساخت یک هایپرکار مخصوص پیست تک‌سرنشین را دارد که گفته شده در بیشتر پیست‌ها از تمام خودروهای مسابقه‌ای سریع‌تر خواهد بود.

معرفی ابرخودروی ریمک برای رقابت با فرمول ۱

مت ریمک، مدیرعامل ریمک اعلام کرده که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ساخت هایپرکاری مخصوص پیست است. این خودرویی تک‌نفره با صندلی میانی خواهد بود. ریمک دراین‌باره گفته است:

 ما تصمیم گرفته‌ایم محدودیت‌ها را نه‌فقط در خودروهای جاده‌ای بلکه در پیست مسابقه هم افزایش دهیم؛ بنابراین، ما در حال ساخت یک خودروی پیست هستیم، یک خودروی تک‌سرنشین که در بیشتر پیست‌ها سریع‌تر از هر خودروی مسابقه‌ای خواهد بود. سریع‌تر از فرمول یک، سریع‌تر از لمان.

چنین خودرویی یک حرکت بزرگ برای ریمک خواهد بود که تاکنون فقط خودروهای جاده‌ای الکتریکی دونفره ساخته است. به گفتهٔ ریمک، این خودرو کابینی کاناپی مانند و بسته خواهد داشت و بر اساس نورا ساخته نخواهد شد بلکه بر پایهٔ پلت‌فرم اختصاصی خود شکل می‌گیرد:

 احتمالاً امسال این خودرو را نشان خواهیم داد و سال آینده نخستین رویدادهای پیست را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل ریمک صراحتاً اعلام کرده است که این خودرو صرفاً مخصوص پیست خواهد بود و با قوانین خودروهای جاده‌ای مطابقت نخواهد داشت:

 به ایمنی توجه داریم اما چیزهای دیگر؟ هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. این خودرو فراتر از قوانین فرمول یک یا لمان خواهد بود.

اظهارات ریمک در مورد ساخت این هایپرکار جدید تنها چند ساعت پس از رونمایی جدیدترین محصول این شرکت یعنی نورا R در هفتهٔ اتومبیل مونتری منتشر شد. این خودرو نسخه‌ای وحشی‌تر و تهاجمی‌تر از هایپرکار تمام الکتریکی نورا است که ۲۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد. به گفتهٔ ریمک، این نسخهٔ جدید ظرف ۱.۷۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ۴۰۰ متر را در ۸.۲۳ ثانیه طی می‌کند و به حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت دست میابد. وقتی هایپرکار جاده‌ای ریمک چنین مشخصاتی دارد، سخت است تصور کنیم خودروی مخصوص پیست این شرکت بدون محدودیت‌های جاده‌ای چه اعجوبه‌ای خواهد بود.

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد