روزگار خودرو گزارش می دهد؛

میباخ و لویی ویتون شاهکار خودرویی خلق کردند

میباخ SL680 در آینده به عنوان یک خودروی لوکس و جذاب به بازار عرضه می شود.

میباخ و لویی ویتون شاهکار خودرویی خلق کردند

هیچ وقت نفهمیدیم که لویی ویتون (طراح معروف کیف‌های دستی لاکچری و گرانقیمت) چه اقداماتی روی کیف‌های دستی خود انجام می‌دهد که به طور ناگهانی افزایش قیمت ۱۰ هزار برابری را تجربه می‌کنند. اما حالا معلوم شده که این برند در حال همکاری با برند زیرمجموعه مرسدس بنز یعنی میباخ است تا جدیدترین مدل میباخ یعنی نخستین میباخ اسپرت دو سرنشین تمام تاریخ را به بازار عرضه کند. 

میباخ SL680 یک کانورتیبل به تمام معنا با دیزاین لویی ویتون است.

اصلا می‌توان نام این خودرو را میباخ گذاشت؟

چطور نتوانیم؟ میباخ تمامی تغییرات لازم و کافی در کلاس AMG SL را در SL۶۸۰ گنجانده و ما سعی می‌کنیم به قلم خودمان و تا حد توان قابلیت‌های آن را بررسی کنیم.

نخستین چیزی که نظر ما را در این خودرو جلب کرد تعدد لوگوهای آن است. تقریبا همه جای این خودرو نامی یا طرحی از لوگوی آن گنجانده شده است. از لوگوهای ۳ بعدی روی سقف و کاپوت تا کناره درهای جذابش، خلاصه هر جای این خودرو را می‌نگرید فقط چشمتان به یک لغت می‌خورد، میباخ.

اما صبر کنید؛ شما به عنوان خریدار به لوگوی بیشتری نیاز دارید؟ مشکلی نیست. اینجا لویی ویتون به کمک مرسدس بنز آمده تا درست مانند لوگوی خودش بر روی کیف دستی، کل کاپوت و سقف را برای شما غرق در لوگوی لاکچری و جذاب میباخ کند.

این کیف دستی، ببخشید خودروی لاکچری، آنقدر لوگوی میباخ در دور و اطراف خودش دارد که هرکس حتی با چشمان بسته هم می‌تواند مدل آن را تشخیص دهد. اما برعکس، روی فرمان خودرو که یکی از مورد انتظارترین مکان‌های خودنمایی لوگو خودرو است در کمال تعجب ستاره خود مرسدس بنز خودنمایی می‌کند. اما همچنان هنوز هم آنقدر لوگوی میباخ روی این خودرو داریم که حتی اگر خود لوئی ویتون هم زنده بود با وجود همه علاقه‌اش به تعدد لوگو بر روی محصولاتش، فقط یک جمله می‌گفت: دیگر لوگو کافیست.

طراحی ظاهری چشم نواز خودرو SL۶۸۰

بیایید سر تا نوک پای این خودرو سوپر لاکچری را بررسی کنیم. این غول مرسدس بنز یک کاپوت کشیده دلربا با انحنای خاص و جذاب مخصوص میباخ دارد که با جلوپنجره جذاب از جنس کروم، هوش از سرتان می‌برد.

این مدل رسما اسپرت دو نفره است و صندلی سرنشین عقب ندارد. شیشه جلو خودرو با قابی از جنس کروم احاطه شده و در مواردی اگر از زاویه درست به آن نگاه کنید به جای داخل خودرو بازتاب آسمان را در آن خواهید دید.

 

 

میباخ-680sl-۷

 

طراحی داخلی SL۶۸۰ سفید مانند برف!

عینک آفتابی خود را بزنید تا درون کابین این هیولا خفته را باهم بررسی کنیم. از آنجایی که رنگ غالب داخل کابین، از رودری‌ها گرفته تا فرش‌های کف خودرو چرم داشبورد و صندلی‌ها همه و همه سفید طراحی شده اندخریداران باید به اندازه کافی ثروتمند باشند تا بتوانند همیشه داخل این کابین جذاب را تمیز نگاه دارند.پوشش صندلی‌ها از جنس چرم طبیعی که که با کفپوش‌های سفید لاکچری کف خودرو به خوبی هماهنگ شده‌اند که جلوه ویژه‌ای به داخل و کف پایی خودرو بخشیده است و باید بگوییم که بله حدس شما درست استو این قسمت هم با لوگوهای میباخ تزئین شده است.

دکمه‌های کنترل نسبت به میباخ‌های معمول مینیمال شده‌اند و یک نمایشگر بسیار بزرگ گرافیکی با پس زمینه حدس بزنید؟ خبری از چوب و کروم نیست برخلاف دیگر مدل‌های میباخ، پس زمینه این نمایشگر بزرگ با چرم پوشانده شده است.

میباخ-sl-680-نما-داخلی

مشخصات فنی میباخ SL ۶۸۰

حالا نوبت اصل کار است؛ معرفی قلب تپنده این ابرخودرو دنیای ثروتمندان. درست بعداز فشردن دکمه استارت صدای تپش قلب این خودرو به گوشتان می‌رسد که از قضا خیلی هم آشناست. همان پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر تویین توربو ۵۷۷ اسب بخاری، با گشتاوری که برای کباب کردن یک فیل کافی است؛ پیشرانه نام آشنای مرسدس بنز SL ۶۳.AMG.

این قدرت عظیم از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر به چرخ‌های آن منتقل می‌شود.

همچنان سیستم چهار چرخ فعال این خودرو هم بازگشته تا فشار از روی دیفرانسیل عقب برداشته شده و در چهار چرخ خودرو تقسیم شود. این خودرو بخاطر داشتن آپشن‌های زیاد حدود هشتاد کیلوگرم از SL۶۳ سنگین تر شده است.

مهندسان سعی بر آن داشته‌اند تا رانندگی با این میباخ بیشتر حس آرام و بی‌حاشیه باشد.

اهرم تعویض حالت رانندگی تغییر زیادی کرده تا بتوانید به خوبی تفاوت تعویض حالت رانندگی معمولی با اسپرت را حس کنید. سیستم فرمان‌پذیری خودرو هم بهینه‌سازی شده به طوری که سخت افزارها به خوبی نرم افزارها کار می‌کنند. سیستم فرمان خودرو طوری طراحی شده که به خوبی از پس نیروی گریز از مرکز وحشتناک این خودرو برمیاید. این قابلیت در حالت رانندگی اسپرت می‌تواند به شدت کارامد باشد اما در حالت رانندگی معمولی زباد به کار نمی‌آید.

قیمت این ابرخودرو چقدر است؟

میباخ رسما اعلام کرده زمان تعیین قیمت با زمان عرضه به بازار نزدیک خواهند بود که تقریبا تابستان سال ۲۰۲۵ در امریکا و چند ماه جلوتر برای باقی دنیا عرضه خواهد شد.

با اینکه نرخ هنوز مشخص نیست اما با توجه به برچسب قیمتی ۱۸۸ هزار دلاری AMG SL۶۳ (معادل ۱۱ میلیارد تومان) و رقیبش یعنی بنتلی کانتیننتال کانورتیبل که هر دو در همین حدود قیمت عرضه شدند انتظار می‌رود قیمت SL۶۸۰ میباخ زیر ۲۰۰ هزار دلار تعیین شود.

میباخ-680sl-3

سخن پایانی 

عاشقان خودرو در ایران (که تعدادشان هم کم نیست) احتمالا اخبار این هیولا را بعد از عرضه جهانی دنبال خواهند کرد. اما اطلاعات ما درباره این خودرو فعلا در حد این مقاله بود. نظر شما درباره این میباخ سنت شکن چیست؟ آیا همکاری مرسدس بنز با لوئی ویتون عاقبت خوشی در پی خواهد داشت یا به سرنوشت دیگر همکاری‌های مرسدس بنز دچار خواهد شد؟ نظرات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد