ورود غول خودروسازی آمریکا به ساخت شاسی بلند و سدان

خودروسازی فورد در دیدار اخیر خود با شبکه ملی نمایندگی‌هایش در آمریکا از رندرهای احتمالی نسخه شاسی‌بلند آفرود و سدان ۴ در موستانگ رونمایی کرد. فورد برنامه دارد خودروهای دیگری را هم به بازار معرفی کند اما هیچ‌کدام به جذابیت نسخه‌های متفاوت موستانگ نخواهند بود

ورود غول خودروسازی آمریکا به ساخت شاسی بلند و سدان

کنفرانس اخیر در شهر لاس‌وگاس آمریکا میزبان مقام‌های بالارده فورد مانند «جیم فارلی» و «بیل فورد»، مدیرعامل و از اعضای هیئت‌مدیره این شرکت، بود. این دو تن به جزئیات برنامه تولید موستانگ‌های تازه اشاره‌ای نکردند. با این همه شایعات و گزارش‌های رسانه «اتوموتیو نیوز» می‌گویند که خودروساز آمریکایی در هر دو مدل از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده خواهند کرد؛ اقدامی که در سال ۲۰۲۴ جسورانه و کمی بعید قلمداد می‌شود.

فعلا صحبت از آن است که سدان موستانگ با نام «مک ۴» رونمایی خواهد شد اما حرفی از نام احتمالی شاسی‌بلند آفرود به میان نیامده است؛ درحقیقت به‌جز بهره‌مندی این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و تایرهای بزرگ، هیچ اطلاعات دیگری در دسترس رسانه‌ها نیست. از آنجا که تصاویر این رویداد دربسته به بیرون درز نکرده است، مشخص نشده که رندرها چه شمایلی را توصیف کرده‌اند و مدل ۱:۱ معرفی شده در این رویداد مختص کدام نمونه بوده است!

مدیرعامل برند فورد معتقد است که در دوره‌ای که برندهای رقیب مانند جنرال‌موتورز خودروهای عضلانی خود را کنار گذاشته‌اند، دو برابر کردن برند موستانگ اقدامی مفید خواهد بود؛ این شرکت امید دارد در غیاب کوپه‌های رقیب مانند شورولت کامارو و دوج چلنجر به سود بیشتری دست پیدا کرده و خود را به‌عنوان آخرین سنگر سه‌گانه عضلانی آمریکا معرفی کند.

هر چند شرکت فورد هم‌اکنون پس از تسلا به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ برقی آمریکا شناخته می‌شود اما سود مناسبی را از آن دریافت نمی‌کند و هنوز به موفقیتی که انتظارش را داشته نرسیده است؛ بنابراین برای موفقیت در آن قسمت به سرمایه بیشتری نیاز دارد.

در کنفرانس اخیر نمایندگی‌های فورد اعلام شد که این شرکت در تلاش‌ است تا چند پلتفرم تازه را برای مدل‌های ارزان‌قیمت برقی رونمایی کند. ظاهرا تمرکز این شرکت روی یک خودروی تجاری کوچک بر پایه مدل ماوریک، جایگزین احتمالی ون ترانزیت کانکت و نسخه‌های تازه موستانگ خواهد بود؛ البته هنوز تاریخ دقیق اجرای این طرح اعلام نشده است.

فورد ماستنگ1

اگر فورد بتواند یک سدان ۸ سیلندر V شکل را در سال‌های آینده روانه بازار کند، با نامگذاری آن تحت برند موستانگ اقدامی سوال‌ برانگیز انجام داده است. مشخصا این کوپه یکی از محبوب‌ترین محصولات فورد در سراسر جهان به شمار می‌رود اما مسئولان فورد پیشتر هم از نام آن در شاسی‌بلند مک-ای استفاده کردند؛ خودرویی که نهایتا به موفقیت تجاری قابل‌توجیه دست پیدا نکرد. آینده نامشخص است و تنها با صبر کردن می‌توان به نتیجه آن رسید.

به نظر شما، آیا تولید سدان و شاسی‌بلند آفرود به نام موستانگ ضربه خواهد زد؟ آیا استفاده از محبوب‌ترین زیربرند فورد، آن را لکه‌دار می‌کند؟

 

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد