روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

تانک ۳۰۰ نیامده به ایران فیس لیفت شد!

فیس لیفت تانک ۳۰۰ شکار شد و نکته جالب اینجاست که قرار است این خودرو به زودی وارد بازار ایران شود

تانک ۳۰۰ نیامده به ایران فیس لیفت شد!

تصاویر مخفیانه تهیه شده از تانک ۳۰۰ شرکت گریت وال نشان می‌دهد که این محصول فیس لیفت شده است. این خودرو قدیمی‌ترین نسخه و پیشگام طرح تانک به حساب می‌آید که از سال ۲۰۲۰ متولد شد. تغییرات نسخه جدید متمرکز روی طراحی داخلی است و مطابق تصاویر منتشر شده داخل خودرو تغییر بسیار بیشتری نسبت به ظاهرش کرده است.

مدل فعلی تانک ۳۰۰ دارای یک ال سی دی دوتایی روی داشبورد است که هم مسئولیت پخش مدیا و هم نشان دادن اظلاعات مربوط به عملکرد خودرو را برعهده دارد. نکته قابل توجه در نسخه جدید این است که نشانگر طلاعات و عملکرد خودرو هم با یک ال‌ای دی خیلی بزرگتر جایگزین شده که از پایین تا بالای داشبورد را خودرو را پوشش داده است. باقی جزییات کنسول و داشبورد تقریبا با نسخه قبلی یکی است، اما یک فرق بزرگ دارند. در نسخه فیس لیفت دیگر اهرم انتخاب حالت رانندگی در وسط کنسول جای ندارد بلکه به کنار فرمان منتقل شده است.

همچنین فرمان خودرو نیز به حالت فلت یا D شکل طراحی شده و بیشتر دکمه‌های کنترل روی دو طرف آن تعبیه شده است. در طراحی نسخه قبلی فرمان ساده‌تر و فقط با سه دکمه در چپ و راست طراحی شده بود. اما فرمان نسخه جدید، مملو از کنترلرها و تنظیم کننده‌های مختلف است. به غیر از این تغییرات طراحی داخلی نکته چشمگیری ندارد و طراحی داشبورد و رودری‌ها هم تغییر نکرده است.

تانک-۳۰۰-فیس-لیفت-۳

طراحی خارجی فیس لیفت تانک ۳۰۰

متاسفانه چیزی به جز دو عکس از این نسخه در دسترس نیست و همانطور که مشاهده می‌کنید در قسمت درهای خودرو برچسب‌های شطرنجی نصب شده و مشخص نیست که این قسمت‌ها تغییر کردند یا خیر. به نظر می‌رسد برای اطلاعات بیشتر در این بخش باید فعلا صبوری پیشه کنیم.

تانک-۳۰۰-فیس-لیفت-۴

مشخصات فنی پیشرانه تانک ۳۰۰

این مشخصات احتمالا مانند نسخه قبل خواهد بود که شامل یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان تولیدی 223  اسب بخار و گشتاور ۳۸۷نیوتون متر است. همچنین برای نسخه ۶ سیلندر با حجم ۳ لیتر این توان خروجی به ۳۵۵ اسب بخار وگشتاور ۵۰۰ نیومتر می‌رسد. این نسخه از یک سیستم هایبرید ۴۸ ولتی و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک بهره می‌گیرد و نسخه ۲ لیتری نیز مجهز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است.

فیس لیفت ممکن است برای تانک hi۴ T۳۰۰ اعمال شود.

این خودروی اتصال دوگانه هایبریدی در مدل پایه دارای یک موتور ۲ لیتری با حداکثر توان ۲۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتون متر هست. همچنین یک موتور الکتریکی که در جلوی خودرو با توان ۱۲۰ کیلووات و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر تعبیه شده است. این سیستم با ادغام نیرو و گشتاور دو پیشرانه در بهترین حالت ممکن به حداکثر توان خروجی ۴۰۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۷۵۰ نیومتر می‌رسد. باتری به کار رفته در این خودرو از نوع لیتیومی قابل شارژ با توان ۳۷.۱ کیلووات ساعت بوده که می‌تواند تا ۱۰۵ کیلومتر مسافت را بپیماید.

ابعاد فیزیکی و قیمت احتمالی تانک ۳۰۰

تانک HI۴ T۳۰۰ در ابعاد ۴۷۶۰/۱۹۳۰/۱۹۰۳ میلی متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۵۰ میلی متر است. قیمت این محصول برای نسخه فعلی بین ۲۷۸۵۰ تا ۴۶۰۰۰ دلار امریکا (۲.۷ میلیارد تومان) و برای نسخه جدید HI۴ T۳۰۰ ۳۷۶۰۰ دلار امریکا (۲.۲ میلیارد تومان) تعیین شده است.

برچسب قیمتی نسخه فیس لیفت اما همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. همچنین انتظار می‌رود فروش نسخه جدید تا انتهای سال ۲۰۲۴ کلید می‌خورد.

نطر شما راجع به مشخصات فنی و برچسب قیمتی این خودرو چیست؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد