گزارش اختصاصی روزگار خودرو؛

غول مرحله آخر خودروسازی چین / قیمت فقط ۴ میلیارد تومان!

فانگ چنگ بائو از کمپانی BYD با ۸ باتری و برد صد کیلومتر به زودی به بازارمی آید.

غول مرحله آخر خودروسازی چین / قیمت فقط ۴ میلیارد تومان!

این ابر خودرو با پیشرانه اتصال الکتریکی دوگانه سوز امسال به بازار چین ارائه می‌شود و بعدا نیز به عنوان بخشی از برند دنزا Denza وارد بازار اروپا می‌شود. فانگ چنگ بائو یک برند آفرود ساز تمام عیار است که توسط کمپانی BYD در سال ۲۰۲۳ معرفی شد. این برند نخستین مدل خود به نام بائو ۵ که رسما نخستین SUV ساخت این خط تولید به شمار می‌رود را به بازار عرضه کرد. FCB (فانگ چنگ بائو) قیمت بائو ۵ را کاهش داده تا میزان فروش خود را بالا ببرد. امسال هم BYD دو خودرو دیگر را آماده عرضه به بازار کرده است.کراس اوور بائو ۳ که یک خودرو تمام برقی است و دومی شاسی بلند بائو ۸ با پیشرانه اتصال الکتریکی دوگانه سوز و کاملا مخصوص آفرود.

باتری این هیولای چینی

وزارت صنعت چین مشخصات باتری غول پیکر این شاسی بلند را معرفی کرده است. ابرباتری ساخت زیرمجموعه BYD یعنی شرکت فین دریمز که این باتری عظیم الجثه ۳۰۰ کیلوگرمی با حداکثر توان ۳۶ کیلووات ساعت را در دل بائو جای داده است. در نتیجه این اقدام این غول چینی چاق تر شده و وزنش به ۳۳۰۵ کیلوگرم رسیده است.

این باتری قادر است به تنهایی انرژی مورد نیاز بائو۸ را تا حداکثر مسافت ۱۰۰ کیلومتر تامین کند.

مشخصات فنی و پیشرانه بائو ۸

افشاگران چینی خبر از وجود یک ابر پیشرانه در زیر کاپوت این هیولا دادند که در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی ۸.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. قلب تپنده بائو ۸ یک پیشرانه ۲ لیتری سوپرشارژ با حداکثر توان تولیدی ۲۶۸ اسب بخار است. این خودرو با دو موتور الکتریکی ۲۶۸ و ۴۰۲ اسب بخاری اتصالی عرضه می‌شود. هنوز هیچ اطلاعاتی از میزان مسافت قابل پیمایش بائو ۸ در حالت ترکیبی وجود ندارد.

بایو-۸-۴

مشخصات ظاهری بائو ۸

بائو ۸ یک SUV تمام عیار است و از نظر طراحی شباهت زیادی به بائو ۵ دارد. بائو در قسمت جلو یک سپر بزرگ غول پیکر، هدلایت‌های کشیده و جلوپنجره شکیل و پرابهت دارد. این خودرو همچنین سنسور تجزیه و تحلیل لیزری اطراف را در خود جای داده که بر روی سقف آن نصب شده است.دستگیره‌های در کشیدنی سپر با عمق زیاد و پهن، همچنین در صندوق عقب که حالت دروازه‌ای دارد و چرخ زاپاس بر روی خود جا داده است.

ابعاد حیرت انگیز بائو ۸ میخ کوبتان می‌کند

اندازه ابعاد بائو باورکردنی نیست در حالی که این خودرو ۱۸۷۵ میلی متر عرض و ۱۹۹۴ میل ارتفاع دارد باید اعلام کنیم که طول این غول بی‌شاخ و دم فقط ۳ متر کمتر از تیرانوساروس رکس افسانه‌ای کمتر است. حدود ۵۱۰۰ میلی متر طول این خودرو بسیار بسیار جلب توجه می‌کند به طوری که هر بیننده‌ای با دیدنش به عظمت آن اعتراف خواهد کرد.

بایو-۸-۳

جالب‌تر اینکه این هیولا با هیکل عضلانی و بزرگش برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ از صفر کیلومتر فقط ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و این شگفت‌انگیز است.

زاویه ورود و خروج این خودرو به ترتیب نسبت به زمین ۲۹ و ۳۰ درجه است که در نوع خود نظیر ندارد. طراحی داخلی این خودرو نیز در دو نسخه ۶ و ۷ نفره انجام گرفته است.

برچسب قیمتی بائو۸

بائو امسال با برچسب قیمتی ۶۹۶۰۰ دلار (حدود ۴ میلیارد تومان) به بازار عرضه می‌شود.

نظر شما درباره ی این عظیم الجثه ساخت اژدهای زرد چیست؟ لطفا در کامنت‌ها نظرات با ارزشتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد