این موتورسیکلت ها گوشنوازترین صداها را دارند!

وقتی بحث موتورسیکلت باشد، عملکرد و طراحی زیبا فاکتورهای مهمی خواهند بود اما بی‌شک صدای تولیدی جذاب هم موردتوجه خریداران زیادی خواهد بود.

این موتورسیکلت ها گوشنوازترین صداها را دارند!

 برخی موتورسیکلت‌ها نه تنها به خاطر سرعت و ظاهر خود بلکه به خاطر صدای فراموش‌نشدنی مشهور شده‌اند. ترکیب پیشرانه پرقدرت، سیستم اگزوز و قوای محرکه هماهنگ باعث تولید سمفونی بسیار زیبایی می‌شود که همه را به تحسین وا می‌دارد. ما لیستی از خوش‌صداترین موتورسیکلت‌های تاریخ را برای شما آماده کرده‌ایم که مرور آن حتماً توصیه می‌شود.

دوکاتی دسموسیدیچی RR

دوکاتی-دسمودسیچی-1

دسموسدیچی RR فقط یک موتورسیکلت نیست بلکه سلاحی از دل موتو جی پی برای جاده به شمار می‌رود. یکی از عوامل کلیدی تولید صدای جذاب این موتورسیکلت پیشرانه ۴ سیلندر ۹۸۹ سی‌سی است که به سیستم سوپاپ خاصی مجهز شده و زمان‌بندی باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را کنترل نموده و با کاهش اصطکاک قطعات به دور گیری پیشرانه کمک شایانی می‌کند. همین موضوع روی صدای خام و گیرای اگزوز تأثیر به سزایی دارد. دوکاتی دسموسدیچی RR قدرت ۲۰۰ اسب بخار در دور ۱۳۸۰۰ دارد. سیستم اگزوز نیز برای جریان هوای بهینه و حداقل محدودیت طراحی شده است.

کاوازاکی نینجا H۲R

کاوازاکی-نینجا-h2r

کاوازاکی نینجا H۲R را بیشتر طرفداران می‌شناسند و صدای جذاب آن نیز ماحصل کارکرد پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی سوپرشارژردار است. این سوپرشارژر نقش مهمی در صدای پرطنین پیشرانه دارد و هوا را تا ۲.۴ برابر فشار اتمسفر فشرده می‌سازد که نتیجه آن ناله عمیق و هیجان‌انگیزی خواهد بود که شبیه گرم شدن پیشرانه جت است. H۲R فقط مخصوص پیست است و بنابراین قوانین صدای محصولات جاده‌ای در آن وجود ندارد. سوپرشارژر موتورسیکلت موردبحث در دور حدود ۱۳۰ هزار خود بیش از ۲۰۰ لیتر هوا را در هر ثانیه وارد پیشرانه می‌کند.

سوزوکی هایابوسا

هایابوسا

هایابوسا به خاطر صدای متمایز و قدرتمند خود شناخته شده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱۳۴۰ سی‌سی سوزوکی با سیستم اگزوز متمایزی همراه شده و غرشی عمیق و ترسناک ایجاد می‌کند. یکی از ویژگی‌های شاخص هایابوسا سیستم ورود هوای مستقیم است که هوای پرفشار را راهی پیشرانه کرده و علاوه بر بهبود پرفورمنس صدای خاصی ایجاد می‌کند. سیستم اگزوز سوزوکی هایابوسا نیز برای مدل سال قبل دستخوش تغییر شده و سبک‌تر و پرطنین‌تر است.

هارلی دیویدسون فت بوی

هارلی دیویدسون-فت بوی

فت بوی یکی از نمادین‌ترین موتورسیکلت‌های دنیاست و دلیل اصلی آن نیز به پیشرانه میلواکی ایت ۱۱۴ مربوط می‌شود. این پیشرانه دو سیلندر هوا خنک صدایی پرطنین و عمیق داشته و بسیار متمایز به نظر می‌رسد. ریتم صدای تولیدی نیز بسیار خاص است و فقط در محصولات هارلی دیویدسون به گوش می‌خورد. سیستم اگزوز نیز در تولید صدای جذاب فت بوی تأثیر مستقیم دارد هرچند بسیاری از خریداران این سیستم اگزوز را با نمونه‌های دیگر تعویض می‌کنند.

یاماها YZF-R۱

یاماها-وای زد اف

یکی دیگر از خوش‌صداترین موتورسیکلت‌های تاریخ تولید یاماها است و YZF-R۱ نام دارد. نسخه صلیبی این محصول به دلیل صدای متمایز خود مشهور شده و علت اصلی آن نیز میل‌لنگ صلیبی است که برخلاف طراحی سنتی پیشرانه‌های ۴ سیلندر خطی بوده و منجر به الگوی احتراق نامساوی می‌شود و صدای منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند. اگرچه YZF-R۱ همانند موتورسیکلت‌های دیگر جیغ نمی‌زند اما صدایی بم‌تر و پرطنین‌تر دارد.

ایندین اسکات بابر

اسکات-بابر-1

اسکات بابر به خاطر ظاهر متمایز و صدای عمیق پیشرانه ۲ سیلندر خود شهره دنیاست. پیشرانه ۱۱۳۳ سی‌سی آب‌خنک این موتورسیکلت مسئول تولید صدایی منحصربه‌فرد است که باعث می‌شود اسکات بابر حضوری خاص و با ابهت در جاده داشته باشد. برخلاف پیشرانه‌های هوا خنک، نیروگاه آب‌خنک ایندین عملکرد نرم‌تری داشته و درعین‌حال با همکاری سیستم اگزوز کارای خود صدایی جذاب تولید می‌کند. آنچه باعث تمایز صدای این محصول می‌شود ترکیب پیشرانه خورجینی ۶۰ درجه و سیستم اگزوز دوبل است. بسیاری از مالکان این موتورسیکلت سیستم اگزوز افترمارکتی را سفارش می‌دهند تا صدای تولیدی بیشتر باشد.

هوندا CB۷۵۰

هوندا-سی بی 750

هوندا CB۷۵۰ اسطوره دنیای موتورسیکلت‌هاست و دلیل آن نیز صدای نرم و متمایز پیشرانه ۴ سیلندرش است. CB۷۵۰ در سال ۱۹۶۹ عرضه و به نخستین موتورسیکلت تولیدی دنیا با پیشرانه ۴ سیلندر عرضی تبدیل شد. این پیشرانه خطی با چهار خروجی اگزوز همکاری می‌کند. آنچه باعث تمایز واقعی CB۷۵۰ شده توانایی ترکیب پرفورمنس دور بالا با صدای غنی و عمیق است که شبیه هیچ موتورسیکلت دیگری نیست. پیشرانه ۷۵۰ سی‌سی به همراه ۴ کاربراتور و ۴ خروجی اگزوز صدایی تولید می‌کنند که هم نرم و هم گیراست.

رویال انفیلد اینترسپتور ۶۵۰

رویال-انفیلد-1

رویال انفیلد اینترسپتور ۶۵۰ سریعاً به خاطر صدای کلاسیک و جذاب خود مشهور شد. نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه ۲ سیلندر ۶۴۸ سی‌سی است. اینترسپتور ۶۵۰ از میل‌لنگ ۲۷۰ درجه استفاده می‌کند تا صدایی منحصربه‌فرد داشته باشد. برخلاف بسیاری از موتورسیکلت‌های مدرن، اینترسپتور به طراحی ساده و آب‌خنک خود وفادار مانده و همین موضوع می‌تواند از جمله دلایل تولید صدای خام و فیلتر نشده باشد. پیشرانه موتورسیکلت موردبحث حدود ۴۷ اسب بخار قدرت دارد و هرچه دور پیشرانه بالا می‌برد صدای پرطنین‌تری هم تولید می‌شود.

ام وی آگوستا F۴

ام وی- آگوستا

ام وی آگوستا F۴ معمولاً به عنوان فراری موتورسیکلت‌ها توصیف می‌شود و صدای آن نیز یکی از دلایل دستیابی به چنین لقبی است. در قلب این محصول ایتالیایی پیشرانه ۴ سیلندر ۷۵۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپ قرار گرفته که حدود ۱۲۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. آنچه واقعاً صدای تولیدی F۴ را خاص می‌کند تنظیمات منحصربه‌فرد اگزوز است که از چهار خروجی بهره برده است. حضور فراری در طراحی و توسعه پیشرانه تضمین‌کننده قدرت تولیدی و صدای جذاب آن خواهد بود. این پیشرانه در دورهای پایین طنین عمیق و جذابی دارد و هر چه دور پیشرانه بالا برود فریادهای آن بیشتر خواهد شد. F۴ سمفونی سرعت، قدرت و صداست و تعجبی ندارد که برای فیلم بتمن دارک نایت انتخاب شد.

موتو گوتزی V۷ III

موتو-گوزی-1

یکی از بهترین ساخته‌های موتو گوتزی موتورسیکلت V۷ III است که در بین موتورسیکلت‌های مدرن رترو کاملاً جلب‌توجه می‌کند. پیشرانه ۲ سیلندر ۷۴۴ سی‌سی V۷ III صدای جذابی دارد و شبیه هیچ موتورسیکلت دیگری نیست. برخلاف بسیاری از بایک‌های مدرن با پیشرانه‌های آب‌خنک، نیروگاه هوا خنک V۷ همچنان جذابیت سنتی خود را دارد و صدای مکانیکی خامی تولید می‌کند. صدای اگزوز عمیق و هیجان‌انگیز نیز کاملاً قابل‌تشخیص است و به ویژه در دورهای پایین جلب‌توجه می‌کند. اگرچه قدرت تولیدی این موتورسیکلت حدود ۵۲ اسب بخار است اما اولویت اصلی آن کاراکتر خاص است. جالب آنکه V۷ III از شفت استفاده می‌کند چیزی که به ندرت در محصولات مدرن دیده می‌شود.

 

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد