گزارش ویژه روزگار خودرو؛

این خودروها شما را به سمت مرگ می‌برند!

فراخوان بزرگ گروه FCA برای ۲۱۰۶۹ عدد از دو مدل دوج هورنت و آلفا رومئو تونالز. طبق گزارشات این فراخوان به دلیل وجود نقص فنی در پدال ترمز این خودرو‌ها بوده است.

این خودروها شما را به سمت مرگ می‌برند!

مشکل به نظر عمیق باشد زیرا اعلام شده است که امکان شکستن پدال ترمز وجود دارد!البته این ایراد یک راه‌حل ساده دارد که کمپانی دوج و آلفا رومئو برای مشتریانشان به رایکان این کار را انجام می‌دهند.

یک فراخوان گسترده برای این دو مدل ساخت سال‌های ۲۰۲۴ و مدل ۲۰۲۵ آلفا رومئو توناله از طرف گروه خودرو‌سازی فیات کرایسلر اعلام شده است مبنی مشکل شکستن پدال ترمز این خودرو‌ها که می‌تواند بسیار مخاطره انگیز باشد. خوشبختانه کارخانه سازنده هیچ موردی از حادثه جراحت یا فوت بر اثر این نقص فنی گزارش نکرده است. اما به هر حال یک حادثه در این میان گزارش شده که حاوی جزییاتی از این نقص فنی و حادثه آفرینی آن بوده است.

آلفا ومئو-توناله

مدارک این فراخوان توسط اداره ملی امنیت ترافیک بزرگ راه تهیه شده و جزییات بیشتری از آن به بیرون درز نکرده است. بنا بر این گزارش هیج علت خاصی برای شکستن به سادگی پدال ترمز این خودرو‌ها ارائه نشده است. نمایندگی‌ها با اضافه کردن یک قطعه تقویتی به پدال ترمز این مشکل را برطرف می‌کنند. عکس‌های منتشر شده از این قطعه یک تکه اضافی را نشان می‌دهند که در سوراخی از پیش تعبیه شده قرار می‌گیرد و باعث تقویت پدال ترمز می‌شود. هنوز معلوم نیست دلیل وجود چنین سوراخی در این محل چیست و آیا از قبل قرار بوده که این زایده تقویتی در آنجا قرار بگیرد یا خیر! این تعمیرات تنها ۳۰ دقیقه زمان می‌برند ولی سازنده اطمینان داده که این قطعه خطر را برطرف می‌کند.

دوج هورنت

سازندگان به مالکین این خودرو‌ها هم پیشنهاد کرده‌اند که اگر تا قبل از انجام تعمیرات با این مشکل روبه‌رو شدند و پدال ترمزشان شکست همچنان می‌توانند از دکمه الکترونیک ترمز پارک برای متوقف کردن خودرو استفاده کنند چرا که این دکمه در حال حرکت نیز همچنان عملیاتی باقی می‌ماند.

حساب دوج هورنت در شبکه‌های اجتماعی خواستار بازگشت ۱۶۹۶۰ دستگاه از خودروهای مشتریانش شده تا با بررسی بیشتر این مشکل و خطر بالقوه را دفع نماید. به هر حال باید نشست و منتظر ماند تا بیبینیم این فراخوان چه میزان تاثیر دارد و آیا مشکل را برطرف خواهد کرد یا خیر!

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد