سریع ترین خودرو جنرال موتورز رکورد زد!

کوروت ZR1 با دستیابی به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت در پیستی در آلمان، به سریع‌ترین سوپراسپرت زیر یک میلیون دلار جهان تبدیل شده است.

سریع ترین خودرو جنرال موتورز رکورد زد!

همه می‌دانیم که شورلت کوروت ZR۱ جدید خودروی بسیار سریعی است و دلیل این سرعت، نیروگاه ۵.۵ لیتری V۸ توئین توربو با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت است. هنگام معرفی، شورلت حداکثر سرعت تخمینی این خودرو را ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد ولی حالا کوروت ZR۱ در یک آزمایش رسمی با اختلاف زیادی از این رقم فراتر رفته است. این رکورد در پیست آزمایش خودروی پرسرعت ATP در پاپنبورگ آلمان با «مارک رویس» رئیس جنرال موتورز پشت فرمان و یک مهندس در صندلی سرنشین ثبت شده است.

کوروت-زد آر-2

ZR۱ با دنده شش و دور موتور روی ردلاین، در این پیست به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و رکورد جدیدی را برای سوپرکارهای زیر یک میلیون دلار به ثبت رسانده است. این سرعت اما فقط یک بار به‌دست نیامده و به گفتهٔ شورلت، پنج مهندس توانستند در همان آزمایش به سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت و بیشتر برسند. مهندس ارشد توسعهٔ کوروت ZR۱ «کریس باربر» می‌گوید:

 

 خودرو احساس ثبات دارد به‌گونه‌ای که اصلاً نشان نمی‌دهد با چنین سرعتی در حال حرکت است. فقط به نظر می‌رسد در بزرگراه با سرعت بالایی در حال حرکت هستید.

کوروت-زد آر-3

ZR۱ موردبحث برای این رکوردشکنی از هیچ تجهیزات خاصی استفاده نکرده و خودرو به پکیج آیرودینامیک با اسپویلر معمولی، لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۴S و رینگ‌های آلومینیومی مجهز بوده است. همچنین مهندسان جنرال موتورز، کوروت را در حالت حداکثر سرعت قرار داده‌اند که سیستم کنترل شاسی را برای حداکثر سرعت بهینه می‌کند. پیست بیضی‌شکل مذکور، ۱۲.۲ کیلومتر طول دارد و شیب جانبی حدود ۵۰ درجه دارد. به گفتهٔ جنرال موتورز، هنگام حرکت با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در این پیست، احساس خواهید کرد که به‌صورت مستقیم در حال رانندگی هستید. کوروت ZR۱ با رسیدن به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت، به سریع‌ترین خودروی تولیدی تاریخ جنرال موتورز تبدیل شده است.

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد