گزارش اختصاصی روزگار خودرو؛

با خرید این خودرو قید حمل مواد مخدر را بزنید!

فورد می خواهد از شما در برابر قاچاق ناخواسته و ندانسته مواد مخدر جلوگیری کند.

با خرید این خودرو قید حمل مواد مخدر را بزنید!

سیستم تشخیص مواد مخدر فورد به شما این اجازه را می دهد تا اگر شخصی بدون اطلاع شما هر نوع ماده مخدری را در خودرو جاسازی کرد، متوجه شوید. خودروهای مدرن امروزی به انواع و اقسام تکنولوژی های روز از جمله دوربین، میکروفون ضبط صدا، حسگر های مختلف با تکنولوژی های پیشرفته مجهز هستند که هر روز هم هوشمندتر می شوند. این حسگرها می توانند مشکلات و مسائل مختلف از جمله خستگی راننده و خواب آلودگی او را تشخیص دهند و با فعال کردن سیستم هشدار وی را از خطرات موجود آگاه سازند. در آخرین به روز رسانی این تکنولوژی، فورد مدعی شده است که حسگرهایش جاسازی ناخواسته مواد مخدر در خودرو شما را تشخیص و از طریق سیستم آلارم یا هشدار به شما اطلاع دهد.

وانت-فورد

در پتنت جدیدی که فورد به تازگی و برای اولین بار به ثبت رسانده سیستم تشخیص بار ناشناس در خودرو به کار گرفته شده است. این پتنت به راننده کمک می کند تا اگر بدون اطلاع او هر شئ خاصی در خودرو توسط دیگر افراد جاسازی شده را بیابد. این کار می تواند جلوی تبدیل شدن شما به یک قاچاق چی ناخواسته و کور را بگیرد. در ایالات متحده قانونی وجود دارد که اگر به صورت ناآگاه مواد مخدری در خودروی شما وجود داشته باشد لزوما متعلق به شما نیست و آزادیتان به خطر نمی افتد. اما برخی از قاچاقچیان مواد مخدر از همین قانون سوء استفاده می کنند و اگر دستگیر شوند با یک اظهار بی اطلاعی ساده از چنگال قانون می گریزند. این سیستم به پلیس کمک می کند تا بتواند گناهکاران را از بی گناهان جدا سازد. به عنوان مثال اگر در خودروی شما همچین پتنتی نصب شده باشد به محض ورود به خودرو سیستم هشدار به شما اطلاع می دهد که بسته ناشناسی درون خودرو وجود دارد بنابراین با این آگاهی شما نمی توانید ادعا کنید که بسته متعلق به شما نیست و آن زمان است که گرفتار می شوید.

البته این قابلیت معرفی شده توسط فورد به همین جا هم ختم نمی شود طوری که فورد اعلام کرده از این قابلیت، صداها، تصاویر و سیگنال های جی پی اس ناشناس که معمولا جاساز کننده از خود به جا می گذارد هم به عنوان سرنخ یا کشف و یا اثبات جرم متهم در دادگاه می توان استفاده کرد. بنابراین کار برای این گونه خلاف کاران سخت تر از قبل خواهد شد. آنها دیگر نمی توانند به راحتی مواد یا بار ناشناس را به قربانی از همه جا بی خبر خود بسپارند و آن طرف مرز بدون دردسر تحویل بگیرند.

از قابلیت های جالب این سیستم می توان به فیلم گرفتن از شخصی که به صورت نامعمول مدت طولانی در کنار ماشین با فاصله ای خیلی نزدیک ایستاده اشاره کرد. یعنی این دوربین در زمان دادگاه می تواند فیلم های خود را به عنوان مدارک مستدل و محکمه پسند ارائه دهد. اگرچه برای خیلی از کاربران این قابلیت شاید هرگز به کار نیاید اما فورد اعلام کرده بودن چنین قابلیتی قطعا بسیار مفید خواهد بود و حتی اگر یک نفر را هم از مهلکه نجات بدهد ما به آن افتخار می کنیم.

هرچند دلیل بسیار خوبی برای داشتن این سیستم در خودرو وجود دارد آن هم این است که بر طبق یک گزارش جامع در سال ۲۰۲۳ افراد بسیار زیادی بودند که بخاطر درگیر شدن ناخواسته با این گونه جرائم غیر عمد سالیان دراز مجبور به رفت و آمد در دادگاه های ایالتی بودند و چه بسا خیلی از آنها نتوانستند بی گناهی خود را ثابت کنند و مدت ها بی دلیل در زندان به سر بردند.

چالش جدید ماده ای به نام فنتانیل است که می تواند در مقیاس و تعداد خیلی کمتر و کوچکتری قاچاق شود و با دزدین یک خودرو سواری ساده می توان صندوق عقب آن را پر از این ماده کرد. بنابراین فورد قصد دارد این پتنت و تکنولوژی را برای تمامی خودروها به کار بگیرد.

نظر شما درباره این تکنولوژی جدید چیست؟ به نظرتان فورد می تواند در راهی که پیش گرفته موفق باشد؟ 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد