گزارش اختصاصی روزگار خودرو؛

رونمایی از کاسبی جدید خودروسازها!

درست شبیه بیشتر خودروها شورولت سیلورادو هم قربانی افزایش ناگهانی قیمت‌ها شده است.

رونمایی از کاسبی جدید خودروسازها!

قیمت شروع پایه‌ای‌ترین مدل سیلورادو درحال‌حاضر ۳۹۰۰۰ دلار (۲.۵ میلیارد تومان) است البته هزینه‌های جانبی این خودرو حدود ۲۰۰۰ دلار( ۱۲۰ میلیون تومان) است که همین مبلغ نسبت به پارسال رشد ۲۰ درصدی داشته است. مدل‌های کاستوم و کاستوم تریل بدون تغییر باقی ماندند و همچنان از ۴۵۵۰۰ و ۵۳۷۰۰ دلار معادل ( ۲.۷ تا ۳.۲ میلیارد تومان) شروع می‌شوند. باقی مدل‌ها هرکدام بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ دلار افزایش قیمت داشتند.

سیلورادو-۵

شورولت قیمت‌های مدل ۲۰۲۵ را زیاد تغییر نداده اما تحمل این روند و مقاومت در برابر قیمت‌ها و افزایششان ناممکن است. برای مثال مدل ZR۲ پرمیوم هزینه بیشتری دارد زیرا که سیستم صوتی و وسایل اضافی آن هزینه‌های بیشتری برمی دارند.

تریم قیمت ۲۰۲۵ قیمت ۲۰۲۴
WT $38,995 $38,795
Custom $45,595 $45,595

LT

$50,095 $49,995
RST $53,495 $54,295
Custom Trail Boss $53,795 $53,795
LTZ $59,695 $59,195
LT Trail Boss $60,795 $59,995
High Country $64,695 $65,490
ZR2 $71,995 $71,895

سیلورادو۶

شورولت سیلورادو در چندین نسخه مختلف در دسترس است. از جمله مدل پایه دو در و مدل چهار در و در نسخه‌های تک محور و دو محور، که هر کدام بنا بر امکاناتی که دارند قیمت‌گذاری شده‌اند. به هر حال افزایش هزینه‌های تولید و بالا رفتن نرخ امکانات اضافی ممکن است به تعدد نسخه‌های مختلف خودرو با امکانات کم و در مواقعی امکانات درخواستی بیانجامد. یعنی وضعیت به گونه‌ای می‌شود که امکانات خودرو خود را باید انتخاب کنید و قیمتش را بپردازید.

سیلورادو-۴

سخن پایانی

زمانی بود که شما برای خرید گوشی تلفن همراه به بازار می‌رفتید و با یک گوشی و محتویات جعبه بسیار کاملی روبه‌رو می‌شدید. از جمله این امکانات هندزفری، شارژر، و در مواردی بسیار بسیار امکانات بیشتر و کاملی داشتند. اما به مرور زمان تک به تک از این امکانات کم شد و کار به جایی رسید که بعد از حذف هندزفری و امکانات جانبی، حالا کار به حذف شارژر و حتی سیم آن کشیده شده است. آیا دنیا به سمتی پیش می‌رود که باید شاهد همین اتفاقات در صنعت و بازار خودرو نیز باشیم؟ یعنی تمام خودروها نسخه‌ای پایه داشته باشند و باقی امکانات بعضا حتی ضروری را مجبور به انتخاب و یا حتی حذف آن شوید. البته انتخاب امکانات اضافی و به اصطلاح کاستوم کردن خودرو امری معمول است اما اینکه ما روزی به اجبار این کار را انجام دهیم ترسناک خواهد بود. نظر شما درباره این پدیده جدید چیست؟

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد