گزارش اختصاصی روزگار خودرو

سفر خودروهای تسلا از آینده به زمان حال

تاکسی روباتیک تسلا طی رویدادی با آینده نگری آرمان گونه معرفی شد.

سفر خودروهای تسلا از آینده به زمان حال

رویداد بزرگ WE ROBOT به سیل سوالاتی که برای دیگران پیش آمده از جمله نگرانی‌ها درباره ترکیب هوش مصنوعی با خودروها و همچنین سپردن کامل سکان هدایت آنها به این هوش، فارق از آن که ممکن است چه پیامد‌های اقتصادی برای کسانی که در اوبر کار می‌کنند داشته باشد، چه مشکلات امنیتی در پی خواهد داشت، پاسخ داده است.

سایبر-کب-5

در توصیف این رویداد باید بگوییم که خیلی از اتفاقات سورپرایز گونه بود. در بوربانک کالیفورنیا روی استیج برادران وارنر ایلان ماسک ظاهر شد و بعد از فقط ۲۰ دقیقه سخنرانی همه را شوکه کرد. ما توقع رونمایی از روتاکسی را داشتیم که با نام سایبرکب شناخته شده است و اطلاع نداشتیم این رونمایی تا کجا می‌تواند به پیش رود و چه میزان قرار است که سورپرایز شویم. بعد از چند دقیقه روبو ون رونمایی شد. به صورت کاملا ناگهانی و به روی صحنه آمد. این روبو ون که بیشتر شبیه ون‌های دهه ی ۱۹۳۰ میلادی بود برای جابه‌جایی با ظرفیت ۲۰ نفر طراحی شده است. همچنین این روبو ون از سیستم شارژ خودکار استفاده می‌کند و هیچ پورت ورودی شارژری ندارد.

سایبر-کب-4

پرسش‌های مربوط به طراحی و ایمنی روبو ون

بسیار شگفت‌انگیز است که بیشتر درباره نحوه کار این روبو ون ها، این که چطور، با چه وسیله‌ای شارژ می‌شوند، با چه سرعتی حرکت می‌کنند و این که اساسا تسلا چطور توانسته ادعا کند که راننده خودران و هوش مصنوعی که کنترل این خودرو را در دست دارد ۱۰ تا ۲۰ برابر از راننده انسانی ایمن تر رانندگی می‌کند؟

آیا واقعا بدون استفاده از سنسور‌های لیدار مانند بقیه محصولات کمپانی می‌شود به این روبو ون‌ها اعتماد کرد؟

سایبر-کب-3

اما در نهایت ما پاسخ این سوال‌ها را از یالان ماسک نشنیدیدم. تنها چیزی که در این رویداد گیرمان آمد ویدیویی است که ماسک در حال معرفی روبو ون است. در حالی که روبوون در یک یک منطقه کوچک به شدت کنترل شده در حال حرکت بود.

تسلا قصد دارد با مدل ۳ و مدل Y، فرآیند رانندگی کاملاً خودکار خود را سال آینده در کالیفرنیا و تگزاس آغاز کند. زمان عرضهٔ سایبرکب به بازار نیز سال ۲۰۲۶ اعلام شده است ولی میدانیم که زمان‌های اعلامی ماسک برای عرضهٔ محصولات خود همیشه با تأخیر مواجه بوده است. حتی خود ماسک هم اعلام کرده است که قبلاً جدول زمانی عرضهٔ محصولات جدید تسلا را خوش‌بینانه اعلام می‌کرده است. بنابراین، با شناختی که از تسلا داریم، احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا سایبرکب را در خیابان‌ها ببینیم.

سایبر-کب-2

سخن پایانی

با توجه به اینکه اطلاعات زیادی از این روبو ون‌ها در دست نیست تمامی نظریات و مطالب در حد حدس و گمان هستند. نظر شما درباره این حرکت تسلا و روبو ون‌ها چیست؟ آیا ما در حال حرکت به سمتی هستیم که سری فیلم‌های نابودگر (ترمیناتور) وعده داده بودند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد