۲میلیارد بده این خودرو بدون نیاز به راننده را بخر!

روبوتاکسی تسلا که سایبرکب نام دارد، کاملاً خودران است و در سال ۲۰۲۶ با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار برای عموم مردم عرضه خواهد شد.

۲میلیارد بده این خودرو بدون نیاز به راننده را بخر!

تسلا اولین نمای اجمالی از روبوتاکسی خود را نشان داده است. این خودرو که کوپه‌ای دودر با درهای پروانه‌ای بنام سایبرکب (Cybercab) است، پنجشنبه‌شب طی مراسمی در هالیوود رونمایی شد. سایبرکب مثل نامش، طراحی قسمت جلویی خود را هم از پیکاپ سایبرتراک قرض گرفته اما بسیار کوچک‌تر است و شکل آیرودینامیک‌تری دارد. در داخل این خودرو فقط دو صندلی و یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد وجود دارد و خبری از فرمان و پدال نیست.

سایبر-کب-1

فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی و شعاع حرکتی سایبرکب اعلام نشده اما ایلان ماسک گفته است که این کوپهٔ خودران با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار برای عموم مردم عرضه می‌شود. این خودرو همچنین از قابلیت شارژ القایی بهره می‌برد و بنابراین، هیچ پورت فیزیکی و دوشاخه‌ای برای شارژ ندارد.

سایبر-کب-2

علاوه بر سایبرکب، ماسک از یک ون خودران الکتریکی بنام روبوون هم رونمایی کرده که برای جابجایی بدون رانندهٔ نفرات زیاد طراحی شده است. فعلاً هیچ اطلاعاتی از این ون وجود ندارد و فقط می‌دانیم که ظرفیت حمل بیش از ۱۰ نفر را خواهد داشت. همچنین مشخص نیست که روبوون برای عرضه به عموم مردم هم عرضه خواهد شد یا فقط برای استفاده‌های ناوگانی در نظر گرفته شده است.

سایبر-کب-3

تسلا قصد دارد با مدل ۳ و مدل Y، فرایند رانندگی کاملاً خودکار خود را سال آینده در کالیفرنیا و تگزاس آغاز کند. زمان عرضهٔ سایبرکب به بازار نیز سال ۲۰۲۶ اعلام شده است ولی میدانیم که زمان‌های اعلامی ماسک برای عرضهٔ محصولات خود همیشه با تأخیر مواجه بوده است. حتی خود ماسک هم اعلام کرده است که قبلاً جدول زمانی عرضهٔ محصولات جدید تسلا را خوش‌بینانه اعلام می‌کرده است. بنابراین، با شناختی که از تسلا داریم، احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا سایبرکب را در خیابان‌ها ببینیم.

سایبر-کب-5

درهرحال، پس از رونمایی از این کوپهٔ خودران، تسلا به حضار اجازه داد تا سوار حدود ۵۰ دستگاه سایبرکبی شوند که در محل حاضر بودند و در محیط بسته‌ای متعلق به یک مجموعهٔ فیلم‌سازی، سواری با این خودرو را تجربه کنند.

 

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد