۲ میلیارد بده این خودروی جذاب چینی را بخر!

نسل جدید شاسی‌بلند هاوال H۹ از پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند.

۲ میلیارد بده این خودروی جذاب چینی را بخر!

به تازگی دومین نسل شاسی‌بلند گریت وال هاوال H۹ راهی بازار چین شده است. این خودرو از چهره‌ای جدید برخوردار شده و دارای سه تیپ و نسخه‌های پنج و هفت نفره است. بهای ارزان‌ترین نسخه H۹ که تانجینگ ادیشن نام دارد از حدود ۲۸ هزار دلار شروع و به ۳۳ هزار دلار ( ۱.۶ تا ۲ میلیارد تومان)  برای مدل فول جیجینگ ادیشن می‌رسد. نکته جالب اینکه نرخ نهایی H۹ جدید حدود ۸۵۰ دلار کمتر از نرخ اعلامی در زمان پیش‌فروش خودرو بوده است.

هاوال-۵

نکته جالب اینکه فرآیند عرضه نسل جدید هاوال H۹ به بازار اندکی تأخیر داشته چراکه مدیران گریت وال تصور کرده‌اند کنفرانس رسمی تدارک دیده شده برای عرضه خودرو فاقد خلاقیت‌های لازم بوده است. به‌هرحال باید گفت این شاسی‌بلند چنین به عنوان محصولی میان سایز تا بزرگ دسته‌بندی می‌شود و نخستین نسل آن نوامبر ۲۰۱۴ راهی بازار شده است. در ژوئن ۲۰۱۵ نیز نسخه پنج نفره H۹ معرفی شد و پس از آن بود که چندین به‌روزرسانی در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ تدارک دیده شد هرچند خبری از معرفی نسل جدید نبود. با ادامه این روند فروش نخستین نسل H۹ افت کرد و در سال ۲۰۲۳ به ۵۷۹۲ دستگاه رسید. این در حالی است که فروش H۹ در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به ترتیب ۱۷۳۴۵، ۱۱۴۹۸ و ۱۲۴۴۴ دستگاه بوده است. همچنین در هشت ماهه ابتدایی امسال نیز تنها ۲۷۴۳ دستگاه از نسل قبلی H۹ به فروش رسیده‌اند. به نظر می‌رسد نسل جدید این خودرو بتواند از نظر فروش بهتر عمل کند.

هاوال-۸

هاوال می‌گوید مشتریان امکان انتخاب دو نوع طرح مختلف برای بخش پشتی خودرو را خواهند داشت که یکی دارای لاستیک زاپاس روی در پشتی بوده و در طرح دوم یک فضای ذخیره‌ای مربعی روی در پشتی عقب نصب می‌شود. طول هاوال H۹ به ۵۰۷۰ یا ۴۹۵۰ میلی‌متر می‌رسد و پهنای خودرو نیز ۱۹۷۶ و ۱۹۶۰ میلی‌متر اعلام شده است. البته ارتفاع هر دو نسخه خودرو یکسان و برابر با ۱۹۳۰ میلی‌متر خواهد بود. حداقل ارتفاع نسل جدید هاوال H۹ از سطح زمین ۲۲۴ میلی‌متر است و زوایای حمله و فرار آن نیز ۳۱ و ۲۶/۲۵ درجه اعلام شده است. عمق غوطه‌وری شاسی‌بلند گریت وال نیز ۸۰۰ میلی‌متر خواهد بود. ظرفیت یدک کشی H۹ حدود ۲.۵ تن است و رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی نیز برای آن قابل انتخاب هستند. علاوه بر این، خودروی یاد شده از سیستم‌های نیمه خودران سطح ۲ از جمله هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص علائم ترافیکی جاده سود می‌برد.

هاوال-3

از نظر قوای محرکه باید گفت هاوال H۹ جدید همچنان با پیشرانه ۲ لیتری توربو عرضه می‌شود. این پیشرانه ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور دارد و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک هوشمند خودرو نیز توسط شرکت بورگ وارنر توسعه یافته و به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها وجود دارد. البته گفته در آینده نسخه توربودیزل ۲.۴ لیتری H۹ نیز عرضه خواهد شد.

هاوال-5

وقتی وارد کابین شوید طرح‌های رنگی نارنجی و مشکی را مشاهده خواهید کرد. از جمله شاخص‌ترین ویژگی‌های کابین نسل جدید هاوال H۹ می‌توان به پشت آمپرهای ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی، دکمه‌های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع و… اشاره کرد. صندلی‌های خودرو دارای پوشش چرم هستند و از گرم‌کن، سردکن و ماساژور سود می‌برند. همچنین فضای بار نسخه پنج نفره این خودرو ۷۹۱ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۸۱۴ لیتر افزایش می‌یابد. علاوه بر این، قابلیت کنترل از راه دور برای درها، بوق، چراغ‌ها، پیشرانه، سیستم تهویه مطبوع و سانروف پانورامیک وجود دارد. همچنین با استفاده از دستیار صوتی می‌توان مولتی‌مدیا، ناوبری، گوشی همراه، سیستم تهویه مطبوع، سانروف پانورامیک، شیشه‌ها و درها را کنترل کرد.

 

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد