گزارش ویژه روزگار خودرو؛

پیش فروش خودروی هواوی و چری با قیمت ۲.۲ میلیارد تومان!

پیش فروش لاکسید R۷ محصول مشترک هواوی و چری با نرخ ۳۷ هزار دلار(معادل ۲.۲ میلیارد تومان) آغاز شد.

پیش فروش خودروی هواوی و چری با قیمت ۲.۲ میلیارد تومان!

در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ هواوی و چری پیش فروش محصول خارق العاده و مشترک خودشان، یعنی لاکسید R۷ را آغاز کردند. این خودرو در ۳ نسخه لاکسید R۷ پرو، لاکسید R۷ مکس و لاکسید R۷ اولترا برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته است.

لاکسید-ار-7-2

قیمت پیش فروش لاکسید نسخه پرو ۳۷۰۰۰ دلار (معادل ۲.۲ میلیارد تومان) مسافت قابل پیمایش باتری این خودرو ۶۶۷ کیلومتر است.

قیمت پیش فروش نسخه ماکس ۴۳۰۰۰ دلار (معادل ۲.۵ میلیارد تومان) مسافت قابل پیمایش باتری این خودرو ۸۰۲ کیلومتر است.

قیمت پیش فروش نسخه اولترا این خودرو ۴۸۹۰۰ دلار (معادل۲.۹ میلیارد تومان) مسافت قابل پیمایش باتری این خودرو ۷۳۶ کیلومتر با هر بار شارژ کردن است.

این خودرو به عنوان یک خودروی شاسی بلند کوپه تمام برقی شناخته می‌شود که ابعاد آن ۴۹۵۶/۱۹۸۱/۱۶۳۴ میلی متر و فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن نیز ۲۹۵۰ میلی متر است. طراحی این خودرو از مدل مفهومی آن الهام گرفته است. رییگ‌های لاکسید نیز در دو نسخه ۲۰ اینچی پنج پره و ۲۱ اینچی ۱۰ پره عرضه شده است.

رنگ‌های قابل سفارش 

 

این خودرو در شش رنگ بنفش فانتوم، نور آبی خورشید، سفید سرامیکی، خاکستری دیپ اسپیس، گیلدد بلک و قرمز متروپولیتن قابل سفارش است.

مشخصات فنی و پیشرانه

در بحث پیشرانه لاکسید دو نسخه مختلف دارد گزینه اول نسخه تک محور با یک پیشرانه تمام برقی ۲۸۸ اسب بخاری و یک نسخه دو موتوره چهار چرخ که در مجموع ۴۸۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این اطلاعات از وزارت صنعت خودروی چین درز کرده و اطلاعات زیادی از این پیشرانه‌ها در دسترس نیست.

لاکسید-ار-7-1

تنها اطلاعاتی که از باتری این خودرو در دسترس است نشان می‌دهد که لاکسید به یک باتری ۸۰۰ ولتی با قابلیت شارژ سریع مجهز است که می‌تواند تنها با ۱۵ دقیقه شارژ، مسافت ۴۰۰ کیلومتر را بپیماید. لازم است به این مطلب هم اشاره کنیم که سایت پیش فروش، باتری ۸۲ کیلووات ساعتی را به عنوان استاندارد و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی را به عنوان اپشنال در نظر گرفته است. اما این اطلاعات نیاز به تایید رسمی کمپانی سازنده دارند که تا به حال انجام نشده است.

طراحی داخلی مینیمال و جذاب

لاکسید-ار-7-9

داخل کابین اما به شدت مینیمال و زیبا طراحی شده است. تمام اپشن‌های این خودرو با نسخه هارمونی ۴ هووایی هماهنگ شده است از جمله مانیتور ۱۲.۱ اینچی بسیار با کیفیت، قرمان بیضوی کنسول میانی معلق، سیستم صوتی با کیفیت فوق العاده، شارژر و حتی دو عدد کاپ هولدر در آن تعبیه شده است.

در قسمت عقب هم صندلی‌های جادار برقی سقف تماما سانروف پانورامیک و یک یخچال تعبیه شده است. صندلی‌های این خودرو ۱۸ حالت مختلف قابل تنظیم دارند و ۱۰ نقطه از بدن را همزمان ماساژ می‌دهند و همچنین از جالب‌ترین قابلیت‌های این خودرو حالت جاذبه صفر است. این قابلیت صندلی، شما را کاملا در بر می‌گیرد و باعث می‌شود تا درست مانند یک خلبان جت جنگنده جاذبه صفر را تجربه کنید. ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۸۳۷ لیتر است که با قرار دادن صندلی‌ها در حالت خوابیده این فضا به ۲۱۳۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر خودروسازان چینی پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشتند و توانستند با غلبه بر مشکلات و خلاقیت از همه مهم‌تر همکاری با برندهای معروف غربی، صنعت خودروی خود را در قامت یک مدعی در سطح جهان مطرح کنند. آیا به نظر شما ایران خودرو و سایپا هم می‌توانستند این کار را انجام بدهند؟ نظر خود را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد