قیمت باورنکردنی این خودرو چینی همگان را شوک کرد

خودروی برقی بی‌وای دی سانگ L مدل ۲۰۲۵ با قیمت پایه حدود ۲۷ هزار دلار راهی بازار چین شده است.

قیمت باورنکردنی این خودرو چینی همگان را شوک کرد

حدود هشت ماه پس از معرفی اولیه سانگ L، چینی‌ها نسخه بدون آلایندگی از این شوتینگ بریک را راهی بازار کرده‌اند. در نخستین روز نمایشگاه خودروی چنگدو اعلام شد که سانگ L برقی ۲۰۲۵ با نرخ حدود ۲۷ هزار دلار در دسترس مشتریان خواهد بود و به این ترتیب نسبت به نسخه پیشین خود افزایش قیمتی نخواهد داشت. باید دانست این خودرو در چهار تیپ عرضه خواهد شد و قیمت آن بین ۲۷ تا ۳۵ هزار دلار متغیر خواهد بود. سانگ L برقی نخستین بار در سال ۲۰۲۳ و با پنج تیپ عرضه شده بود و نرخ مدل ۲۰۲۵ آن نیز تقریباً مشابه نسخه اولیه است. البته تفاوت چشمگیر این مدل نسبت به نسخه پیشین به استفاده از سیستم رانندگی هوشمند مربوط می‌شود. این سیستم که دی پایلوت ۱۰۰ نام دارد از ۲۹ سنسور استفاده کرده و بیش از ۳۰ ویژگی از جمله دستیار رانندگی و پارک را فراهم می‌سازد.

طول/عرض/ارتفاع بی‌وای دی سانگ L برقی به ۴۸۴۰/۱۹۵۰/۱۵۶۰ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۹۳۰ میلی‌متر اعلام شده است. خودروی موردبحث با توان پیمایش ۵۵۰، ۶۰۲ و ۶۶۲ کیلومتر عرضه می‌شود. سانگ L را می‌توان دومین شاسی‌بلند بی‌وای دی با استایل مشابه خودروهای شوتینگ بریک دانست. نخستین خودرو از این دست در زیرمجموعه‌های بی‌وای دی خودروی دنزا N۷ است که سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

بد نیست بدانید بی‌وای دی در جولای امسال میلادی بیش از ۳۴۲ هزار خودرو با قوای محرکه انرژی جدید به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. خانواده محصولات سانگ دومین محصولات پرفروش بی‌وای دی در ماه جولای بوده‌اند و فروش فراتر از ۶۵ هزار دستگاهی را ثبت کرده‌اند که نشان دهنده رشد ۲۷ درصدی است. سری محصولات سانگ شامل سانگ L برقی، سانگ L DM-i و سانگ پرو DM-i در سری دایناستی و سانگ پلاس برقی و سانگ پلاس DM-i در سری اوشن هستند.

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد