روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

مونا برقی در راه بازار خودرو ایران!

Xpeng از سدان جدید خود رونمایی کرد. قیمت پایه این سدان باورنکردنی فقط و فقط ۱۶۸۰۰ دلار (معادل ۱ میلیارد تومان) است.

مونا برقی در راه بازار خودرو ایران!

بعد از ظهر روز ۲۷ آگوست xpeng از سدان تمام الکتریکی خود تحت نام MONA M۰۳ در کنفرانس خبری پکن رونمایی کرد. به جرات می‌توان گفت بزرگترین قسمت این خبر، اعلام نرخ شوکه‌کننده آن است که حتی از مدل‌های قبلی معرفی شده هم پایین تر است. این خودرو در سه نسخه مختلف با قیمت‌های ۱۵۸۰۰ تا ۲۱۸۵۰ دلار (معادل ۱ الی ۱.۲ میلیارد تومان) در دسترس است.

مدل

قیمت

۵۱۵ long battery

۱۶۸۰۰ دلار (۱ میلیارد تومان)

۶۲۰ long battery

۱۸۲۰۰دلار ( ۱.۱ میلیارد تومان)

۵۸۰ max

۲۱۸۵۰دلار (۱.۲ میلیارد تومان)

 

 

این خودرو در لحظه عرضه و با گذشت فقط یک ساعت تعداد ثبت سفارش ۱۰ هزار عدد رسید. بازار یاب ارشد کمپانی تایید کرده که انتخاب نام MONA M۰۳، ادای احترام این کمپانی به تسلای مدل ۳ است.

قابل ذکر است که تحویل این محصول به خریداران به خصوص مدل MAX قبل از سال نو چینی در سال ۲۰۲۵ ممکن نخواهد بود. اما مدل‌های غیر از مکس در سپتامبر ۲۰۲۴ در دسترس خواهند بود.

طراحی داخلی الهام گرفته از مدل تسلا ۳

مونا-3-2

از آنجایی که ما می‌دانیم داخل MONA M۰۳ تداعی‌کننده مدل تسلای ۳ خواهد بود پس می‌توان حدس زد که هیچ دکمه فیزیکی و هداپ دیسپلی در این خودرو وجود ندارد و به جای آن یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد خودرو تعبیه شده که همه اطلاعات مربوط به آن را به راننده نشان می‌دهد. این نمایشگر از یک پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۵۰ و رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد این سیستم از قابلیت دید ۳۶۰ درجه و اسکن سه بعدی اطراف با تصویر پانورامیک پشتیبانی می‌کند.

مونا-3-3

از امکانات این خودرو هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. این خودرو کاملا با فرمان صوتی قابل کنترل است و هیچ گونه دکمه فیزیکی ندارد. مگر تعویض‌کننده حالت رانندگی و یک دو شیفتر دیگر که حتی کار با آنها را هم می‌توان با فرمان صوتی انجام داد. تقریبا در همه قسمت‌های این خودرو اسپیکر تعبیه شده و تمامی فرامین از بالا و پایین بردن شیشه‌ها تا تنظیم صندلی به ۲۰ حالت مختلف با پیام‌های صوتی انجام می‌گیرد. این خودرو به صورت استاندارد ۱.۲۲ متر مربع سقف پانورامیک دارد که تا ۹۹ درصد در برابر نفوظ اشعه مضر فرابنفش خودرو مقاوم است.فضای داخلی این خودرو با سه رنگ غبار صبحگاهی – آبی نیمروز و خاکستری شب قابل سفارش است.

حجم صندوق عقب این خودرو ۶۲۱ لیتر استکه به راحتی میتواند یک چمدان ۷۰ سانتیمتری و چهار چمدان ۵۰ سانتیمتری را در خود جای بدهد.اگر به جای بیشتری نیاز دارید صندلی‌های عقب تا شونده هستند و به راحتی فضای اتاق صندوق تا ۱۶۰۲ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

صندلی‌های تمام چرم این خودرو به تمامی امکانات از جمله انواع سرمایش، گرمایش و ماساژورهای چند حالته مجهز شده است.

مونا-3-4

مشخصات فنی، ابعاد و پیشرانه

مونا-3-5

ابعاد این خودرو ۴۷۸۰/۱۸۹۶/۱۴۴۸ میلیمتر است و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۸۱۵ میلیمتر است. این خودرو در مدل پایه از پیشرانه‌ای که کمتر از ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارد بهره می‌گیرد. اما دو مدل دیگر هر دو از پیشرانه قدرتمند ۲۱۴ اسب بخاری بهره می‌برند و هر دو آنها دیفرانسیل جلو هستند. بیشترین گشتاور این خودرو نیز ۲۵۰ نیوتون متر برآورد شده است.

نهایت مسافت قابل پیمایش

مونا-3-7

مدل پایه از یک باتری لیتیومی با تیغه‌های آهن فوسفات ساخت شرکت BYD با قدرت تولیدی ۵۱.۸ کیلووات ساعت بهره می‌برد در حالی که آن دو مدل قدرتمند تر از باتری ۶۲.۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود تا برد این خودرو از ۵۲۰ کیلومتر در حالت اول، به ۶۲۰ کیلومتر افزایش پیدا کند.

این خودرو مجهز به رادار اولتراسونیک با امکان خطای ۲ میلیمتر است. این رادار ۱۲ سنسور پیشرفته و هفت دوربین دارد که باعث شده این خودرو تا ۹۵ درصد در پارک اتوماتیک موفق عمل کند.

سخن پایانی

این خودرو با قیمت و امکانات مناسب از بهرتین گزینه ها برای ورود به بازار ایران است. نظر شما درباره آن چیست؟ نظر خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد