گزارش ویژه روزگار خودرو؛

قیمت باورنکردنی خودرو هیوندای سوناتا ۲۰۲۵

هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ با برچسب قیمتی ۲۷۸۰۰ دلار ( معادل ۱.۶ میلیارد تومان) و هیوندای مدل تریم SE را باز معرفی کرد وقیمت برخی مدل‌ها را افزایش داد.

قیمت باورنکردنی خودرو هیوندای سوناتا ۲۰۲۵

هیوندای از مدل جدید سوناتا SE رونمایی کرد و در این مطلب قصد داریم به بررسی این خودرو بپردازیم.

مشخصات فنی و پیشرانه 

سدان جدید هیوندای با طراحی تازه و جدیدش پا به سال ۲۰۲۵ می‌گذارد. همچنین برچسب قیمتی آن نیز با اندکی افزایش روبه‌رو شده است. البته این نرخ همچنان از نرخ عرضه سال ۲۰۲۴ کمتر است. قیمت این خودرو از ۲۷۸۰۰ دلار شروع می‌شود. این مدل در زیر کاپوت خود چیز جدیدی ندارد و پیشرانه ی ۱۹۱ اسب بخاری آن در واقع همان پیشرانه SEL ۲۰۲۴ است. یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی که نیروی خود را از طریق جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. باقی متعلقات از جمله رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی چراغ‌های ال‌ای دی هدلایت و کنترل نور چراغ‌ها در ساعات مختلف شبانه روز، همه باهم یکی هستند.

هیوندای-سوناتا-2025-3

طراحی داخلی زیبا و چشم نواز

درون کابین این خودرو گزینه هایی از جمله دو نشانگر دمای اتوماتیک با قابلیت کنترل دما، دکمه استارت وایرلس، یک صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با قابلیت اتصال کابلی و وایرلس به هر دو سیستم عامل اندروید و‌ای او اس، ۹ عدد کیسه هوا سرنشین، سیستم کمک راننده خودکار برای تشخیص نقاط کور، سیستم تشخیص دوچرخه سوار و هشدار ۳۶۰ درجه و همچنین هشدار ترافیک عقب را دارد.

باقی تریم‌های این مدل یعنی SEL ۲۰۲۵ و لاین آپ به صورت محدود هایبرید هستند که باعث شده برچسب قیمتشان چند صد دلاری گرانتر باشد. تمامی تریم‌های این خودرو از همان پیشرانه SE ۲۹۰ اسب بخاری بهره می‌گیرند و تنها نسخه چهار چرخ فعال این خودرو که هیوندا سعی دارد آن را به عنوان مدل جداگانه و مستقل عرضه کند از یک پیشرانه ۲ لیتری ۱۹۲ اسب بخاری هایبرید بهره می‌گیرد و جعبه دنده آن نیز ۶ سرعته اتوماتیک است.

در جدول زیر تمامی مدل‌های سوناتا تریم‌های مختلف و قیمتشان را برایتان جمع آوری کرده‌ایم.

سوناتا ( انواع مختلف تریم)

مدل سال ۲۰۲۴

مدل سال ۲۰۲۵

Sonata SE

ندارد

۲۷۸۰۰ دلار (۱.۶ میلیارد تومان)

Sonata SEL

۲۸۶۵۰ دلار (۱.۷ میلیارد تومان)

۲۸۹۵۰ دلار(۱.۷۱ میلیارد تومان)

Sonata SEL convenience

ندارد

۳۱۹۵۰ دلار(۱.۹ میلیارد تومان)

Sonata SEL hybrid

۳۱۹۵۰دلار (۲ میلیارد تومان)

۳۲۱۵۰ دلار(۲ میلیارد تومان)

Sonata limited hybrid

۳۸۳۵۰ دلار(۲.۳ میلیارد تومان)

۳۸۶۰۰ دلار(۲.۴ میلیارد تومان)

 

 

سخن پایانی

با توجه به مطالب مطرح شده، قیمت تمام شده مدل های ۲۰۲۵ سوناتا در جدول بالا و مقایسه آن با قیمت مدل های موجود در بازار ایران که معمولا بالاترین آن مدل ۲۰۱۸ این خودرو با برچسب قیمتی ۵.۴ میلیارد تومان است، نظر شما درباره قیمت این خودرو و تفاوت آن در بازار ایران و بازار جهانی چیست؟ آیا با وجود قیمت مدل های ۲۰۲۵ ، پرداخت ۵ میلیارد تومان برای مدل هفت سال قبل همین خودرو منطقیست؟ نظر خودتان را با ما در کامنت ها به اشنراک بگذارید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد