تحریم ها بلای جان غول خودروسازی آلمان

کاهش هزینه‌ها، خودروسازی فولکس واگن آلمان که مالک برندهای آئودی، بنتلی، لامبورگینی، و پورشه است را مجبور کرده تا حداقل ۲ کارخانه خود را در آلمان تعطیل کند.

تحریم ها بلای جان غول خودروسازی آلمان

 

شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که مالک برندهای خودرو، کامیون و موتورسیکلت نظیر آئودی، بنتلی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، پورشه، اسکانیا و دوکاتی‌ست، تصمیم دارد تا حداقل ۲ کارخانه خود را در آلمان تعطیل کند.اولیور بلوم، مدیر ارشد اجرایی گروه فولکس‌واگن، «محیط اقتصادی دشوار» و «رقابت‌پذیری ناموفق اقتصاد آلمان» را دلیل پشت این تصمیم عنوان کرده است.رئیس برند فولکس‌واگن، توماس شفر هم در بیانیه‌ای گفته که «وضعیت بسیار متشنج است و با اقدامات ساده کاهش هزینه‌ها نمی‌توان بر آن غلبه کرد».بنا بر اعلام این شرکت، فولکس واگن همچنین باید به برنامه امنیت شغلی خود به عنوان بخشی از تلاش برای ایجاد ۱۰ میلیارد یورو (۱۱.۰۷ میلیارد دلار) پس‌انداز تا سال ۲۰۲۶ پایان دهد.

این خودروساز آلمانی که تا سال ۲۰۱۷ بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر حجم فروش بود، برای انجام این اقدامات باید با شورای کار، اتحادیه کار گفت‌وگو کند. شورای کار می‌گوید که که این شرکت قبلا یک کارخانه بزرگ خودرو و یک کارخانه قطعه سازی را در آلمان تعیل کرده است. 

انجمن صنعت خودرو آلمان سال گذشته هشدار داد که این کشور به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی، «به میزان چشم‌گیری مزیت رقابتی بین‌المللی خود را از دست می‌دهد.»رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین در اوایل سال جاری گفته بود که تحریم‌های غرب علیه مسکو بیشتر بر برلین و صنعت آن نتیجه عکس خواهد داشت..

 

 

منبع: ایران جیب
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد