این خودروی چری کپی‌ برابر اصل لندرور است

برای نخستین بار برخی تصاویر و جزییات چری تیگو ۷ اسپرت جدید منتشر شده است. انتظار می‌رود این شاسی‌بلند چینی با قدرت ۱۹۵ اسب بخار راهی بازار شود.

این خودروی چری کپی‌ برابر اصل لندرور است

درست زمانی که به نظر می‌رسد چری طیف گسترده‌ای از خودروها را عرضه می‌کند، اطلاعات و جزییات جدیدترین شاسی‌بلند این شرکت یعنی تیگو ۷ اسپرت منتشر شده است. این خودرو همان‌طور که مشخص است شباهت قابل‌توجهی به محصولات لندرور دارد. رسانه‌های چینی خاطرنشان ساخته‌اند چری تیگو ۷ اسپرت تا چند ماه دیگر راهی بازار چین خواهد شد و برخی نمونه‌های آن قبلاً در دسترس نمایندگی‌ها قرار گرفته‌اند.

بارزترین الهام گیری چری تیگو ۷ اسپرت از محصولات لندرور را می‌توان در بخش جلو دید جایی که جلوپنجره تقریباً به‌صورت مستقیم از آفرودر بریتانیایی‌ها گرفته شده است. به این موارد باید طراحی مشابه ورودی‌های هوا و سپر با محافظ را نیز افزود. دیلایت‌ها نیز مشابه رنجرور اووک هستند. با اینکه خودروی موردبحث چری تیگو ۷ اسپرت نام گرفته اما ارتباط چندانی با شاسی‌بلند تیگو ۷ موجود در کشورمان ندارد بلکه قرابت آن با چری تانسو ۰۶ یا جیکو J۷ بیشتر است.

چری-تیگو-۷-۲

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، چری تانسو ۰۶ نیز طراحی جلوی مشابه تیگو ۷ اسپرت را دارد. پروفایل جانبی دو خودرو نیز بسیار مشابه همدیگر هستند و جزییاتی همچون دستگیره‌های در پنهان و روف راک‌ها به چشم می‌خورند. البته قرار است تیگو ۷ اسپرت بیشتر مناسب ترددهای شهری باشد درحالی‌که تانسو ۰۶ به عنوان خودرویی با توانایی‌های خارج از جاده بازاریابی شده است. یک نکته دیگر درباره شاسی‌بلند جدید چری به محفظه قرارگیری وسایل بین ستون‌های C و D سمت چپ این خودرو مربوط می‌شود.

چری-تیگو-۷-۳

داخل کابین خودروی موردبحث و تانسو ۰۶ نیز تقریباً مشابه هم بوده و در این بخش پانل پشت آمپرهای شناور و یک نمایشگر مرکزی بزرگ دیده می‌شود. دسته‌دنده بزرگ و دریچه‌های تهویه سرتاسری هم جزو دیگر ویژگی‌های شاخص کابین هستند. هنوز جزییات قوای محرکه تیگو ۷ اسپرت جدید منتشر نشده اما انتظار می‌رود در این بخش نیز شاهد اشتراکات فراوان با تانسو ۰۶ باشیم. به این ترتیب یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متر وجود خواهد داشت و قدرت خود را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر تحویل خواهد داد. گفته می‌شود نرخ تیگو ۷ اسپرت جدید نیز از حدود ۱۴ هزار دلار شروع خواهد شد. در پایان باید خاطرنشان ساخت چری دارای جوینت ونچری مشترک با جگوار لندرور در چین است و تشابه محصولاتش با بریتانیایی‌ها اتفاقی نیست.

 

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد