رونمایی از سوپر اسپرت جدید تورینگ سوپرلگرا

آلفارومئو دیسکو ولانته و مازراتی اسکادی‌پرشیا را به یاد دارید؟ شرکت سازنده این خودروها، سفارشی‌ساز مشهور اروپایی به نام «تورینگ سوپرلجرا» است که از سال ۱۹۲۶ به سفارشی‌سازی خودروهای برندهای مشهور مشغول است و همچنان هم با قدرت در بازار خودرو فعالیت‌ می‌کند.

رونمایی از سوپر اسپرت جدید تورینگ سوپرلگرا

این شرکت ایتالیایی به بهانه رویداد کوآیل در هفته خودروی مونتری از خودروی تازه‌ای رونمایی کرده که مفهوم زیبایی را به درجه‌ای تازه رسانده است.

این خودروی زیبا از یک پیشرانه V۱۲، قدرت بیشتر و طراحی به‌روزرسانی شده سود می‌برد.

touring-superleggera-veloce12-767x431

این سوپراسپرت تازه «ولوچه ۱۲» نام دارد و همان‌طور که از چهره آن می‌توان حدس زد، بر پایه فراری ۵۵۰ توسعه یافته است. تورینگ برای ساخت این گرن‌توور اسپرت، ۵۵۰ را دمونتاژ کرده تا به شاسی آن برسد؛ سپس به مستحکم‌سازی آن پرداخته و طراحی زیبای خود را روی آن سوار کرده است. البته مهندسان و طراحان تورینگ به ارتقای ظاهر این خودرو بسنده نکرده‌اند و پیشرانه ۵.۵ لیتری V۱۲ ولوچه را به ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۸ نیوتن متر رسانده‌اند؛ یعنی ۲۵ اسب بخار قدرتمندتر از ۵۵۰ استاندارد. تمام قدرت پیشرانه نهایتا از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد تا راننده نهایت لذت را از گرن‌توور اسپرت خود ببرد.

touring-superleggera-veloce12-6-767x431

ولوچه ۱۲ به‌لطف پیشرانه قدرتمند خود و بهبودهای مکانیکی متنوع می‌تواند درعرض ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب‌گیری را تا ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت ادامه خواهد داد. وظیفه توقف این خودرو بر شانه ترمزهای عملکردبالای برمبو قرار گرفته است که پشت چرخ‌های سفارشی آلیاژی پنهان شده‌اند. هر کدام از دیسک‌ ترمزهای ۳۸۰ میلی‌متری این خودرو در جلو از نوع ۶ پیستونی و در عقب از نوع ۴ پیستونی خواهند بود.

touring-superleggera-veloce12-12-767x431

مشخصا سواری خوب بدون بهره‌مندی از سیستم تعلییق مناسب ممکن نخواهد شد؛ بنابراین تورینگ از سیستم فنربندی «ترک‌تیو» مجهز به میراگرهای تطبیق‌پذیر استفاده کرده است تا از کیفیت سواری ولوچه ۱۲ مطمئن باشد.

تقریبا تمام اجزای کابین این خودرو از جنس چرم شکلاتی پوشیده شده است که درکنار دکمه‌ها و داشبورد ماشین‌کاری شده زیبای آن، فضایی لوکس را برای راننده و سرنشینش فراهم می‌کند. تورینگ می‌گوید که تمام مواداولیه به‌کاررفته در کابین این خودرو از ایتالیا تهیه شده و در طراحی آن، روی راحتی و پشتیبانی مناسب از راننده تاکید کرده است.

touring-superleggera-veloce12-13-767x431

ولوچه ۱۲ همان فضای دلنشین سوپراسپرت‌های دو دهه قبل را یادآوری می‌کند که بدون بهره‌مندی از نمایشگرهای متنوع و حواس‌پرت‌کن، نهایت لذت رانندگی را در اختیار راننده‌هایشان قرار می‌دادند. تورینگ در تولید یک پکیج زیبا، خالص و بی‌نظیر به موفقیت رسیده و اعلام کرده که حاضر است حاصل تلاشش را با پرداخت هزینه ۷۵۸ هزار دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد؛ ظاهرا این مبلغ شامل هزینه فراری ۵۵۰ پایه نخواهد شد و مالک باید خودش آن را تهیه کند. هم‌اکنون یک نمونه کم‌کارکرد و مرتب از ۵۵۰ مارانلو حدود ۱۵۰ هزار دلار نرخ دارد که هزینه کلی مالکیت تورینگ سوپرلجرا را از مرز ۹۰۰ هزار دلار فراتر می‌برد.

touring-superleggera-veloce12-5-767x431

سازنده ایتالیایی این خودرو اعلام کرده که تولید ان را از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. تنها ۳۰ دستگاه ولوچه ۱۲ تولید خواهد شد که باب میل خریداران شخصی‌سازی می‌شوند. نظر شما درباره ولوچه ۱۲ چیست؟ چرا حذف نمایشگر از کابین تورینگ باعث محبوبیت کمتر آن نمی‌شود؟

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد