معرفی خودرو جدید و جذاب پژو / نسل جدید ۵۰۰۸ رونمایی شد

پژو از نسل سوم ۵۰۰۸ رونمایی کرد. این نسل از کراس اوور سایز متوسط فرانسوی طراحی بسیار گیرایی دارد و با انواع پیشرانه های هیبریدی و تمام الکتریکی به فروش خواهد رسید.

معرفی خودرو جدید و جذاب پژو / نسل جدید ۵۰۰۸ رونمایی شد

نسل سوم پژو ۵۰۰۸ از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی یک پوست اندازی کامل را تجربه کرده و با چهره به مراتب زیباتری وارد بازار خواهد شد. به طور خلاصه و از نظر نمای بیرونی می توان این نسل را نسخه بزرگ شده از ۳۰۰۸ دانست. این نسل از ۵۰۰۸ بر اساس پلتفرم STLA Medium که به گروه استلانتیس تعلق دارد، توسعه پیدا کرده است.

با ۴۷۹۱ میلیمتر طول، ۱۸۹۵ میلیمتر عرض، ۱۶۹۴ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲۹۰۱ میلیمتر، نسل سوم پژو ۵۰۰۸ نسبت به نسل پیشین بزرگ تر شده است. به همین خاطر این نسل فضای داخلی بیشتری را ارائه کرده و سرنشینان ردیف دوم و سوم حالا فضای گسترده تری را پیش روی خود دارند. فرم جعبه ای شکل اتاق در این نسل نیز حفظ شده، از این رو سرنشینان با مشکل کمبود فضای سر مواجه نمی شوند.

5008-2

طراحی داخلی بهتر از رقبا

همانند محصولات اخیر کمپانی پژو، نسل سوم ۵۰۰۸ از کابین بسیار پیشرفته ای برخوردار است. داشبورد این کراس اوور متفاوت از تمامی رقبا بوده و ساختاری کاملاً مدرن دارد. در پشت فرمان این کراس اوور خوش استیل یک پنل عریض نصب شده، این پنل از نمایشگر بزرگ ۲۱ اینچی میزبانی می کند. در زیر این پنل دریچه های عریض سیستم تهویه مطبوع و دکمه های لمسی برای کنترل امکانات مختلف قرار دارند. روی کنسول میانی نیز ۱۰ دکمه لمسی تعبیه شده؛ این دکمه ها قابل شخصی سازی هستند و راننده می تواند از آنها به عنوان میانبر برای قابلیت های پرکاربرد استفاده کند.

مشخصات فنی پژو ۵۰۰۸

ارزان ترین نسخه از پژو ۵۰۰۸ مدل ۲۰۲۵ با موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ به دست مشتریان خواهد رسید. این موتور سه سیلندر به سامانه ۴۸ ولتی مجهز بوده و می تواند ۱۳۶ اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی این موتور از طریق گیربکس شش سرعته دو کلاچه خودکار به سمت چرخ ها ارسال می شود. به منظور افزایش راندمان، گیربکس با یک موتور برقی کوچک یکپارچه شده است.

نسخه هیبریدی شارژی یا همان PHEV از پژو ۵۰۰۸ جدید، نیروی خود را از  پیشرانه ۱۹۵ اسب بخاری دریافت می کند. در این نسخه گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خودکار وظیفه انتقال نیرو به چرخ های محور جلو را بر عهده دارد. این نسخه قادر است در حالت تمام الکتریکی تا ۸۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

نسخه تمام الکتریکی کراس اوور جذاب فرانسوی ها با نام E-۵۰۰۸ عرضه خواهد شد. مدل پایه از نسخه برقی در دو تیپ موجود خواهد بود. در هر دوی این تیپ ها چرخ های محور جلو محرک هستند. موتور نصب شده در تیپ پایه ۲۱۰ اسب بخار قدرت دارد، اما موتور تیپ رده بالاتر ۲۳۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. از لحاظ گشتاور این دو تیپ در عدد ۳۴۴ نیوتن متر یکسان هستند.

پیشرانه مدل پرچمدار پژو E-۵۰۰۸ شامل دو موتور برقی می شود. این موتورها با همکاری هم ۳۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند. بدیهی است که در این نسخه هر چهار چرخ از نیروی تولیدی پیشرانه بهره مند هستند.

در مدل پایه از پژو ۵۰۰۸ ظرفیت باتری برابر با ۷۳ کیلووات ساعت است. با اتکا به این باتری کراس اوور برقی کمپانی پژو می تواند تا ۳۱۱ مایل یا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. برای کسانی که به دنبال برد حرکتی بیشتر هستند، امکان سفارش E-۵۰۰۸ با باتری ۹۸ کیلووات ساعتی نیز فراهم شده؛ در صورت سفارش این باتری حجیم تر، مسافت قابل پیمایش به ۴۱۰ مایل یا ۶۶۰ کیلومتر افزایش می یابد.

طبق انتظار نسخه پرچمدار دو موتوره با باتری ۹۸ کیلووات ساعتی به فروش می رسد. در رابطه با برد حرکتی این نسخه اطلاعاتی موجود نیست. اما می توان حدس زد که به دلیل مصرف انرژی بالاتر پیشرانه، میزان مسافت قابل پیمایش این نسخه کمتر از ۶۶۰ کیلومتر مربوط به نسخه تک موتوره خواهد بود.

5008-3

گارانتی باتری تا ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد

نکته جالب اینکه پژو باتری نسخه تمام الکتریکی ۵۰۰۸ را تا ۱۶۰ هزار کیلومتر یا ۸ سال گارانتی می کند. این شرکت تأکید دارد پس از سپری شدن چنین مسافت یا مدت زمانی، سلامت باتری حداقل ۷۰ درصد خواهد بود. برای افزایش عمر باتری، این کراس اوور به سامانه مخصوص دفع حرارت تجهیز شده است. در حالت استاندارد E-۵۰۰۸ با شارژر ۱۱ کیلوواتی به فروش می رسد، اما مشتریان می توانند شارژر ۲۲ کیلوواتی را از لیست آپشن ها انتخاب کنند. این کراس اوور برقی از فناوری شارژ سریع با پشتیبانی از حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلووات سود می برد. در صورت اتصال به چنین پورتی، با ۱۰ دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت در باتری ذخیره می شود. رسیدن میزان شارژ باتری از ۲۰ به ۸۰ درصد هم نیازمند انتظاری ۲۰ دقیقه ای است.

در رابطه با قیمت خانواده پژو ۵۰۰۸ مدل ۲۰۲۵ جزئیاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

منبع: آخرین خودرو
ارسال نظر