گران‌ترین خودرو‌های شاسی بلند‌ جهان در ۲۰۲۴ / ماشین های آخرالزمانی کدام‌اند؟

از رضوانی موتور تا رولزرویس؛ فهرست گران‌ترین شاسی بلندهای جهان سال ۲۰۲۴ معرفی شد.

گران‌ترین خودرو‌های شاسی بلند‌ جهان در ۲۰۲۴ / ماشین های آخرالزمانی کدام‌اند؟

کمپانی هایی مانند استون مارتین، بنتلی، فراری و مرسدس بنز، همگی اس یو وی‌های گران نرخ و با طراحی‌های بسیار زیبا در طول چند دهه اخیر تولید و به بازارهای جهانی عرضه کرده اند، که همه آنها دارای پیشرانه‌های قدرتمند و امکانات فوق‌العاده‌ای هستند.

برخی از این اس یو وی‌ها بسیار کمیاب هستند یا بر پایه پلتفرم‌های دیگر ساخته شده‌اند، در حالی که، برخی دیگر از خط تولید خارج شده‌اند، اما همگی آن قیمت‌های بسیار بالایی دارند. لازم به ذکر است قیمت‌های این فهرست همگی قیمت‌های اعلام شده توسط نمایندگی و تولیدکنندگان است و هیچ کدام از قیمت‌های میلیون دلاری این فهرست، نرخ فروش خودروها در حراجی نیست. با ما همراه باشید تا با گران‌ترین شاسی بلندهای جهان در سال ۲۰۲۴ بیش تر آشنا شویم.

بنتلی بنتایگا EWB مولینر

قیمت: ۳۳۹۱۵۰ دلار

بنتلی-بنتایگا

بنتلی بنتایگا مولینر با طول و عرض زیاد خود، نسخه فول آپشن اس یو وی‌های برند لوکس بنتلی است. مولینر، بخش سفارشی‌سازی برند است که امکاناتی را نظیر چرم بسیار باکیفیت و زیرپایی‌های از جنس پشم برای مشتریان ارائه می‌دهد. همچنین در هر کدام از چراغ‌های جلو ۱۲ لامپ LED و در هر کدام از چراغ‌های عقب ۲۲ لامپ LED وجود دارد. قدرت این خودرو از یک موتور V-۸ تویین توربو با حجم ۴.۰ لیتر و توان ۵۴۲ اسب‌بخار تأمین می‌شود.

رولزرویس کولینان

قیمت: ۳۷۶۷۵۰ دلار

رولزرویس-کولینان

رولزرویس کولینان، اس یو وی لوکس برند بریتانیایی است. خریداران این خودرو می‌توانند بین صندلی‌های خودرو در بخش عقب یک کنسول بزرگ چوبی سفارش دهند تا هنگام سفر امکان نوشیدن و استراحت را داشته باشند. قدرت این خودرو از یک موتور V-۱۲ تویین توربو با حجم ۶.۷۵ لیتر و توان ۵۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر تأمین می‌شود.

رضوانی هرکول۶×۶

قیمت: ۳۹۵،۰۰۰ دلار

رضوانی-هرکول

مفهوم ظریف در طراحی و خودروهای رضوانی وجود ندارد، هرکول ۶×۶ یک خودرو شش چرخ است که دو چرخ در جلو و چهار چرخ در عقب را با هم ترکیب کرده است و امکاناتی مانند محافظت در برابر امواج الکترومغناطیسی، دستگیره‌های درِ شوک دار، چراغ‌های فوق‌العاده قدرتمند و ماسک‌های گاز را ارائه می‌دهد. موتور پایه آن یک موتور V۶ با حجم ۳.۶ لیتر و قدرت ۲۸۵ اسب‌بخار است، اما یک موتور V۸ سوپر شارژ با قدرت ۱،۰۰۰ اسب‌بخار و حجم ۶.۲ لیتر نیز به عنوان یک گزینه با نرخ ۹۵،۰۰۰ دلار در دسترس است.

فراری پوروسانگوئه

قیمت: ۴۰۲،۰۵۰ دلار

فراری-پوروسانگوئه

فراری پوروسانگوئه، ورود کمپانی فراری به بازار اس یو وی‌های اسپرت است و این خودرو نخستین مدل تولید انبوه برند با چهاردر است. با ارتفاع کمی که این خودرو دارد، نباید انتظار داشت مانند مرسدس G-Class بتواند با قدرت از مسیرهای سخت و دشوار عبور کند. این خودروی زیبا از یک موتور V-۱۲ با حجم ۶.۵ لیتری بدون توربو استفاده می‌کند که قدرت ۷۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن تولید می‌کند. این موتور، خودرو را در ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت این خودرو ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

رولزرویس کولینان Black Badge

قیمت: ۴۵۳،۲۵۰ دلار

رولزرویس-کولینان-black-badge

نسخه بلک بج رولزرویس کولینان (Cullinan)، یک پیشرانه قدرتمندتر در این اس یو وی لوکس برای مشتریان ارائه می‌دهد. موتور V۱۲ تویین توربوی بهبودیافته با حجم ۶.۷۵ لیتر، ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به همراه سیستم تعلیق بازنگری شده از دیگر تغییرات این اس یو وی نسبت به نسخه استاندارد هستند.

مرسدس بنز G۶۳ AMG ۶×۶

قیمت: ۵۴۴،۳۷۸ دلار

مرسدس-بنز-amg-g63

نسل قبلی مرسدس G-Class در نسخه ۶×۶ خودرویی بسیار قدرتمند و محبوب بود. این خودرو حدود ۳۵۰۰ کیلوگرم وزن داشت و با موتور V۸ تویین توربوشارژ با حجم ۵.۵ لیتر، قدرت ۵۴۴ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر را تولید می‌کرد. این اس یو وی بزرگ همچنین دارای لاستیک‌های ۳۷ اینچی برای استفاده در مسیرهای آفرودی بود.

مرسدس میباخ G۶۵۰ Landaulet

قیمت: ۷۵۴۲۰۰ دلار

مرسدس-میباخ-g650

نسخه لندولت G-Class یک اس یو وی وحشی و پرتوان بود که قابلیت جداسازی سقف در بخش عقب را هم داشت. با باز کردن پنل سقف، مسافران در بخش عقب سواری جذاب و هیجان انگیزی را تجربه می‌کردند. موتور V۱۲ تویین توربوی ۶.۰ لیتری آن، قدرت ۶۲۱ اسب‌بخار و گشتاور ۹۹۰ نیوتن متر تولید می‌کرد. مرسدس حداکثر سرعت این مدل را در سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت محدود کرده بود. همچنین کمپانی در مجموع از این خودرو ۹۹ دستگاه تولید کرد.

دارتز پرومبرون

قیمت: ۱.۲ میلیون دلار

دارتز پرومبرون یک اس یو وی عجیب و بسیار گران‌قیمت از کشور لتونی است. این خودروی عجیب و غریب دارای بدنه‌ای از جنس کوارتز تیتانیوم، سیستم شناسایی اثر انگشت، دوربین‌ها و دستگیرهای درِ شوک دار است. خریداران می‌توانند یک موتور V۱۲ تویین توربو با حجم ۶.۰ لیتر را که از مرسدس خریداری شده است و تا ۱،۵۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند برای این مدل سفارش دهند.

اسکاربو وینتیج اس‌وی روور

قیمت: ۱.۵ میلیون دلار

اسکاربو-وینتیج

اس یو وی اسکاربو وینتیج اس‌وی روور یک خودروی سنگین با طراحی نسبتاً کلاسیک است، که از الگوی طراحی فورد برانکو، لندروور دیفندر و هامر H۱ در طراحی آن الهام گرفته شده است. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی در بخش میانی با یک موتور V۸ سوپرشارژر است که قدرت ۱،۱۰۰ اسب‌بخار را به صورت ترکیبی تولید می‌کنند. این خودرو دارای یک جعبه دنده کمکی دو سرعته و دیفرانسیل‌های قفل شونده در جلو و عقب است.

کارلمان کینگ

قیمت: ۱.۹ میلیون دلار

کارلمان-کینگ

کارلمان کینگ به نظر می‌رسد گران‌ترین خودرو اس یو وی در جهان است. این خودرو بر روی پلتفرم فورد اف-۵۵۰، یک پیکاپ سنگین با قابلیت‌های آفرودی، ساخته شده است. کمپانی سازنده همچنین یک بسته مقاوم در برابر گلوله را ارائه داد تا بدنه را در برابر گلوله مقاوم سازد. در کابین خودرو، خریداران می‌توانند، صندلی را برای چهار، پنج، شش یا هفت نفره سفارش دهند.

امکانات کابین شامل یخچال، میزها و حتا یک ماشین قهوه ساز می‌شود. این اس یو وی یک خودروی بسیار سنگین و زره پوش است، بنابراین حتا با موتور V-۱۰ با حجم ۶.۸ لیتر، حداکثر سرعتی که می‌تواند به آن دست پیدا کند، ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت است.

www.novin.com
www.novin.com
منبع: اسب بخار
ارسال نظر