اختصاصی روزگار خودرو؛

سیر تا پیاز کرایه تاکسی های برقی در تهران

تعداد ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی به دست خریدارانش رسید اما کرایه این تاکسی ها چقدر است؟ با روزگار خودرو همراه باشید.

سیر تا پیاز کرایه تاکسی های برقی در تهران

 

شرکت کرمان موتور اولین خودروسازی است که واردات و عرضه تاکسی های برقی را بر عهده گرفت. کی ام سی EJ7 به تعداد ۲۰۰ دستگاه پلاک و تحویل رانندگان شد. تعداد ۸۰۰ دستگاه دیگر از این تاکسی برقی هم به زودی به دست مشتریان خود خواهد رسید.

مشخصات فنی تاکسی برقی کرمان موتور

کی ام سی EJ7 از یک پیشرانه برقی با حداکثر توان ۱۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن.متر بهره می‌برد. این خودرو مجهز به یک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی است که در صورت شارژ کامل می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو هم کمتر از ۷ ثانیه اعلام شده است.

تاکسی-برقی۳۳

هزینه شارژ تاکسی های برقی

هزینه شارژ خودروهای برقی به طور معمول کمتر از ۵۰ هزار تومان خواهد شد. اما به صورت خاص هزینه شارژ کامل کی ام سی EJ7 با احتساب هر کیلووات ساعت ۵۴۷ تومان عدد ۲۷ هزار تومان خواهد شد. به نوعی می‌توان گفت با پرداخت ۲۷ هزار تومان امکان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را خواهید داشت.

قیمت تاکسی ها برقی

خودروهای مختلفی برای استفاده به عنوان تاکسی برقی تا کنون وارد کشور شده است. اما کی ام سی EJ7‌ با قیمت ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به رانندگان تاکسی عرضه شد. البته ۹۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به صورت تسهیلات ۵ ساله با کامرزد ۹ درصد عرضه شده است. میزان ۶۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات را کرمان موتور به صورت مستقیم ارائه می دهد و باقی سهم تاکسیرانی و شهرداری است.

تاکسی-برقی۲۲

کرایه تاکسی های برقی چقدر است؟

شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره نرخ کرایه این تاکسی‌ها گفت: طبق مصوبه شورای شهر تهران، با توجه به اینکه این تاکسی‌ها خودروی لوکس به شمار می‌آیند رانندگان تاکسی می‌توانند تا سقف ۸۰ درصد افزایش نرخ داشته باشند اما برای رفاه حال شهروندان، اعلام کرده‌ایم رانندگان این دسته از خودروها می‌توانند تا سقف ۵۰ نسبت به نرخ عادی کرایه یک مسیر، افزایش کرایه داشته باشند.

 

گالری تصاویر تاکسی برقی کرمان موتور

www.novin.com
www.novin.com

سوالات متداول

  • مسافت قابل پیمایش با تاکسی های برقی چقدر است؟
    مسافت قابل پیمایش تاکسی های برقی با توجه به نوع باتری استفاده شده متفاوت است. به طور مثال مسافت قابل پیمایش تاکسی برقی کرمان موتور حدود ۴۰۰ کیلومتر است.
  • هزینه شارژ تاکسی های برقی چقدر است؟
    هزینه شارژ تاکسی های برقی با توجه به باتری مورد استفاده متفاوت است. به طور مثال هزینه شارژ تاکسی برقی کرمان موتور حدود ۲۷ هزار تومان می‌شود.
  • کرایه تاکسی های برقی چقدر است؟
    کرایه تاکسی های برقی ۵۰ درصد بیشتر از تاکسی های عادی در هر مسیر است.
ارسال نظر

  • پیروزی

    رانندگان تاکسی برقی بشینید تا سوار بشن و کرایه را اینجوری که می‌خواهید بدهن مجبور بشین برید استپ و تبسی تا ماسین بشه لگن هههههههه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها