فراری این خودرو هیولا را به میدان نبرد می فرستد!

جنگ بین هایپرکارها دوباره در حال بالا گرفتن است.

فراری این خودرو هیولا را به میدان نبرد می فرستد!

 بوگاتی مدل جدید توربیون را با نیروگاه V۱۶ معرفی کرده و مک‌لارن به‌تازگی از جانشین هیبریدی P۱ با نام W۱ پرده برداشته است.درنتیجه، فراری هم در حال آماده کردن پاسخ خود به این رقبا است. ما در مورد جانشین لافراری صحبت می‌کنیم که درحال‌حاضر با کد F۲۵۰ شناخته می‌شود خواهد آمد تا فصل جدیدی را در سلسله هایپرکارهای پرچم‌دار فراری رقم بزند. تصاویر جاسوسی جدیدی که به‌تازگی از F۲۵۰ در نزدیکی مقر فراری در مارانلو گرفته شده‌اند، نمای اجمالی از ماشینی را نشان می‌دهند که قرار است یکی از پیشرفته‌ترین و تهاجمی‌ترین ابرخودروهای جاده‌ای تاریخ باشد. می‌خواهید بیشتر در مورد هایپرکار جدید فراری بدانید؟ بیایید نگاهی عمیق‌تر به آن داشته باشیم.

فراری-اف-5

طراحی بیرونی

از لحاظ نمای بیرونی، طراحی جانشین شایسته‌ای برای لافراری کار سختی است. بااین‌حال، این بار فراری با پروفیل تهاجمی کم‌ارتفاع و تمام قطعات الزامی سوپراسپرت‌ها مثل اسپلیترها، ورودی‌های هوای بزرگ و اسپویلر عقب، به سمت طراحی متمرکزتر بر پیست حرکت کرده است. اگر کمی هم بادقت‌تر نگاه کنیم، می‌توانیم نشانه‌هایی از مک‌لارن سنا در گلگیرهای جلو و کمی ریمک نورا در پنجره‌های جانبی ببینیم درحالی‌که طراحی چراغ‌های جلو از دودیچی چیلیندری الهام گرفته است. در قسمت جانبی خودرو کانال عمیقی تعبیه شده که ترمزها را کمک می‌کند. پشت شیشهٔ عقب هم برش‌هایی دیده می‌شود که هوا را به پیشرانه می‌رسانند. بخش عقبی F۲۵۰ تحت سلطهٔ یکی از بزرگ‌ترین دیفیوزرهایی است که خارج از فرمول یک دیده‌ایم. یک اگزوز بیضی‌شکل در وسط، چراغ‌های نواری LED افقی و یک اسپویلر فعال هم از دیگر ویژگی‌های نمای عقبی این خودرو هستند.

فراری-اف-1

طراحی داخلی احتمالی

درحالی‌که هنوز جاسوسان موفق به گرفتن تصویری از داخل F۲۵۰ نشده‌اند، انتظار می‌رود در اینجا شاهد کابینی با ترکیبی از ویژگی‌های لوکس و تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ الهام گرفته از فرمول یک باشیم. در اینجا نمایشگرهای دیجیتالی و کنترل‌های ساده به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که احساس رانندگی با یک خودروی مسابقه‌ای لوکس را به راننده بدهند. همچنین با توجه به ماهیت خاص و انحصاری F۲۵۰، احتمالاً آپشن‌های اختصاصی زیادی برای آن قابل سفارش خواهد بود که امکان شخصی‌سازی کابین را برای خریداران فراهم می‌کند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفته با ویژگی‌های مخصوص پیست مثل ثبت‌کنندهٔ لپ تایم هم احتمالاً یکی دیگر از ویژگی‌های هایپرکار جدید فراری خواهند بود.

فراری-اف-4

پیشرانه

طبق شایعات، F۲۵۰ قوای محرکهٔ خود را از خودروی مسابقه‌ای فراری ۴۹۹P قرض خواهد گرفت که دو بار برندهٔ لمان شده است. این یک قوای محرکهٔ V۶ هیبریدی است که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری به همراه سیستم هیبریدی سه موتوره تشکیل شده و بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. اگر این شایعات درست باشند، باید انتظار پرفورمنس خیره‌کننده‌ای را از جانشین لافراری داشته باشیم که می‌تواند شتاب صفرتاصد زیر ۲ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ زیر پنج ثانیه باشد. همچنین با تمرکز شدید روی کاهش وزن، پرچم‌دار جدید مارانلو می‌تواند رکورد فوق‌العاده‌ای را در پیست خانگی فراری در فیورانو ثبت کند.

رقبا و زمان معرفی

با عرضهٔ بوگاتی توربیون، مک‌لارن W۱ و فراری F۲۵۰، دوباره شاهد شکل‌گیری یک تثلیث مقدس جدید در دنیای هایپرکارها خواهیم بود که هر سه همچنان پیشرانهٔ درون‌سوز را حفظ کرده و درعین‌حال از ظرفیت سیستم هیبریدی بهره برده‌اند. این سه ماشین نشان‌دهندهٔ آخرین پیشرفت پیشرانه‌های درون‌سوز هستند. هرچند هنوز از نام نهایی F۲۵۰ خبر نداریم ولی انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی آن باشیم. البته قبلاً این خودرو بی‌سروصدا و به‌صورت اختصاصی برای برخی خریداران گلچین شدهٔ فراری رونمایی شده ولی به‌زودی کل جهان خواهد دید که مزدان مارانلو چه آشی پخته‌اند.

فراری-اف-3

نظر شما در این رابطه چیست؟ فکر می‌کنید از بین سه خودروی بوگاتی توربیون، مک‌لارن W۱ و فراری F۲۵۰ کدام‌یک شایستگی گذاشتن تاج پادشاهی هایپرکارها بر سر را خواهد داشت؟

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد