گزارش ویژه روزگار خودرو؛

هیولای میتسوبیشی در راه بازار خودرو ایران

میتسوبیشی اوتلندر جدید قرار است به زودی توسط آرین موتور به بازار ایران عرضه شود.

هیولای میتسوبیشی در راه بازار خودرو ایران

بعد از یک فنجان قهوه داغ در دست، رتبه دوم مواد لازم برای آغاز صبح مردم امریکا، شاسی بلند محبوب میتسوبیشی اوتلندر است. درست است که پیشرانه چهار سیلندر ۱۸۱ اسب بخاری و جعبه دنده CVT آن تپش قلبتان را به اندازه یک اسپرسو دبل شات بالا نمی‌برد اما فضای زیاد و جا برای ۷ سرنشین و امکانات رفاهی فراوان این خودرو روحتان را تازه می‌کند. یکی دیگر از جذابیت‌های اوتلندر سواری نرم آن است. پلتفرم این خودرو با شاسی بلند نیسان مدل روگ مشترک است. 

میتسوبیشی-اوتلندر-3

بزرگ تر هایی که در ردیف سوم این خودرو می‌نشینند شاید زیاد احساس راحتی نکنند اما در ردیف اول و دوم اوتلندر دریایی از جا برای قرارگیری پاها، صندلی‌های چرم طبیعی ارگونومیک و بسیاری از امکانات لاکچری و رفاهی دیگر وجود دارند. در کل حس سواری این خودرو چه برای راننده و چه برای سرنشینان، حس خوبی است. اوتلندر آنقدری که باید برای رقابت با رقبایی مانند هوندا CR-V و مزدا CX-۵۰ قوی نیست اما همچنان پیشنهاد مناسبی برای خرید است. همچنین از نظر جادار بودن و فضای داخلی این خودرو غنی و کارامد است. هرچند خودرو مورد بررسی در این مقاله نسخه اتصال دوگانه درون سوز نیست. نسخه مذکور اما ۲۴۸ اسب بخار قدرت دارد و چهار چرخ فعال است که بعدا و در مقاله‌ای جداگانه به بررسی تفاوت‌های آن خواهیم پرداخت. در جدول ۱۰ شاسی بلند برتر امریکا رتبه این خودرو دهم است. شاید رتبه زیاد جالبی به نظر نیاید اما به هر حال این خودرو را در لیست ده شاسی بلند محبوب امریکایی قرار می‌دهد.

میتسوبیشی-اوتلندر-2

تغییرات مدل ۲۰۲۴ اوتلندر

میتسوبیشی تغییرات چشمگیری را در این نسخه انجام نداده است البته نسخه جزییات بالا پلاتینیوم هم به بقیه اضافه شده که فول‌ترین نسخه این خودرو به حساب میاید. نسخه پلاتینیوم با دیزاین خاص و رنگ مشکی درخشان، سقف پانورامیک تمام نقره‌ای و گیج‌های پشت آمپر که دور آنها با آلیاژ نقره تزیین شده‌اند به بازار آمده است. دو سال برنامه‌ریزی برای این تغییرات زمان برد اما حالا این طراحی برای تمام نسخه‌های میتسوبیشی به کار گرفته می‌شود. به نوعی شاید موفقیت این طرح میتسوبیشی را بر آن داشت تا این مهم را انجام دهد.

میتسوبیشی-اوتلندر-5

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر

پیشرانه نسخه استاندارد اوتلندر ۴ سیلندر خطی با حجم ۱.۵ لیتری توربو است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک جعبه دنده CVT اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود. خودروی عرضه شده در بازار ایران از قابلیت چهار چرخ محرک نیز بهره می‌برد.

میتسوبیشی-اوتلندر-9

میزان بار مجاز برای یدک کشی

شاسی بلند‌ها و خودرو‌های پیکاپ برای این کار مناسب تر هستند اما مطمئن باشید که میتسوبیشی هم از پس این کار به خوبی بر میاید به شرط انکه وزن یدکی بیشتر از یک تن نباشد.

میتسوبیشی-اوتلندر-6

مصرف سوخت اوتلندر

نسخه چهار چرخ فعال این خودرو در حالت ترکیبی شهر و بزرگ راه به ازای هر صد کیلومتر ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در بحث مصرف میتسوبیشی توانسته تمامی مجوزها و تاییده‌های لازم EPA را دریافت کند و رکورد خوبی را از خود به جای بگذارد.

امکانات رفاهی داخل خودرو

این نسخه از اوتلندر کابین با کیفیت تری نسبت به نسخه‌های قبلی که از پلاستیک ساخته شده بودند را دارد. نه تنها از متریال خیلی با کیفیت تری در این نسخه استفاده شده بلکه طراحی کلی کابین هم بسیار مدرن تر شده و در مجموع پیشرفت این بخش بسیار چشمگیر است. صفحه پشت امپر و هدآپ دیسپلی برای این خودرو تعبیه شده که کیفیت بسیار بالایی هم دارد. فضای کلی کابین برای پا در ردیف اول و دوم بسیار زیاد است به طوریکه در این قسمت فقط فولکس واکن تیگوان حریف میتسوبیشی می‌شود. در قسمت جلوی داشبورد یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی لمسی نصب شده که هم ظاهر زیبایی دارد و هم از کارایی بالایی برخوردار است. بسته به نسخه‌ای که می‌خرید سازگاری با اپل کارپلی و اندروید نیز در آن وجود دارد اما فقط نسخه اپل کار پلی به کاربران آیون اجازه می‌دهد تا آیفون خود را به آن متصل کنند. از دیگر امکانات ۱۰ اسپیکر قدرتمند تعبیه شده در خودرو است که سیستم پخش با کیفیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در طول مسیر بتوانید نامحدود از موزیک لذت ببرید.

میتسوبیشی-اوتلندر-7

امکانات ایمنی و کمک راننده

در حالی که نسخه پایه میتسوبیشی اوتلندر با سیستم کمک راننده به بازار ارائه می‌شود نسخه‌های ۴ چرخ فعال فول اپشن از قابلیت هایی نظیر ترمز اتوماتیک اضطراری، سیستم هشدار خروج از بین خطوط در هین رانندگی، سیستم تشخیص نقاط کور و همچنین سیستم کروز کنترل تطبیقی بهره می‌برد. باقی گزینه‌های متعارف ایمنی همچون کیسه‌های هوا و سیستم هشدار عدم برخورد هم در اوتلندر تعبیه شده‌اند.

میتسوبیشی-اوتلندر-8

قیمت اوتلندر

مهمترین بحث در دنیای خودرو قیمت آن است. در این بحث اما میتسوبیشی عملکرد خوبی داشته و توانسته با یک قیمت‌گذاری منطقی در نسخه پایه آمار فروش خوبی را برای خود دست و پا کند. نرخ این خودرو در نسخه پایه ۲۸۷۹۰ دلار (معادل ۱.۷ میلیارد تومان) و در نسخه فول اپشن در بیشترین حالت به ۳۸۵۹۰ دلار ( معادل ۲.۳ میلیارد تومان) است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا شما را با تازه وارد بازار ایران آشنا کنیم و جای بسی خوشحالیست که هرچند کم اما شاهد حضور برند‌های مختلف در ایران هستیم. شرکت آرین موتور در جدیدترین اقدام خود برای وارداتف اقدام به وارد کردن نسخه‌های مختلف این خودرو به ایران کرده است. نظر شما درباره این زاپنی محبوب چیست؟ آیا میتسوبیشی می‌تواند جای خالی با کیفیت‌ها در بازار ایران را پر کند؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد