روزگار خودرو گزارش میدهد؛
احداث آزادراه چالوس – رامسر واجب شد
لزوم احداث آزادراه غرب مازندران با ایجاد ترافیک سنگین در تعطیلات تابستان ۱۴۰۳ بار دیگر احساس شد.
سید شمسالدین حسینیِ، نماینده تنکابن، رامسر و عباسآباد در مجلس شورای اسلامی پیش از این درباره احداث آزادراه چالوس – رامسر توضیحاتی ارائه کرده بود.
وی با اشاره به دریافت مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای این پروژه در سال ۹۹، خبر از اختصاص ردیف بودجه برای این پروژه مهم در سال ۱۴۰۱ داد.
آزادراه چالوس به رامسر به طول ۹۲ کیلومتر قرار است گره ترافیکی غرب مازندران که سالانه میزبان میلیونها گردشگر است را رفع کند. این مسیر در امتداد آزاد راه تهران – شمال احداث خواهد شد.
غرب مازندران با بیش از ۱ میلیون نفر جمعیت دارای زیرساختهای ضعیت در بحث راه است که با ورود مسافران به ترافیک شدید در شهرها منجر میشود. چالوس، کلارآباد، سلمانشهر، عباسآباد، نشتارود، تنکابن و رامسر مناطقی هستند که با احداث این آزادراه ترافیک روان را احساس خواهند کرد.
با سفر رئیس جمهور شهید در اردیبهشت سال جاری بحث احداث آزادراه چالوس – رامسر بار دیگر به سر زبانها افتاد اما پس از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور از یادها رفت. مطالعات احداث این پروژه از مدتها پیش آغاز شده است.
اکنون در تابستان ۱۴۰۳ با موج سفرهای گردشگران به غرب مازندران و ایجاد ترافیکهای شدید لزوم تسریع احداث این آزادراه بیش از پیش احساس میشود.