تکراری و خسته کننده مثل ترافیک جاده چالوس!

ترافیک سنگین جاده چالوس در روزهای آخر هفته و تعطیلات به روندی ثابت تبدیل شده است اما راه حل این ماجرا چیست؟

تکراری و خسته کننده مثل ترافیک جاده چالوس!

احداث قطعات ۱ و ۴ آزادراه تهران – شمال و همچنین باند رفت قطعه ۲ باعث کاهش بیش از ۷۰ کیلومتری مسافت سفر بین پایتخت و استان مازندران شده  که همین عامل باعث افزایش و استقبال بیشتر مردم برای سفر به مازندران شده است. اما این جاده پاسخگوی این حجم از خودروها در تعطیلات رسمی و آخر هفته نیست.    

استان مازندران بیشترین تعداد گردشگر و مسافر را به خود اختصاص داده است تا جایی که در عید ۱۴۰۳ بیش از ۱۳ میلیون نفر از این استان زیبا بازدید کردند.

درصد زیادی از این مسافران، غرب مازندران را مقصد خود انتخاب می‌کنند که ناچار به تردد از مسیر جاده چالوس هستند.

گیر کردن در ساعات‌ها ترافیک سال‌هاست رانندگان را کلافه کرده و همچنان از راهکار تکراری یک طرفه کردن جاده برای تخلیه بار ترافیکی استفاده می‌شود.

آزادراه-تهران-شمال

وضعیت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران -شمال

کلید گم شده باز کردن قفل ترافیکی جاده چالوس احداث باقی‌مانده آزادراه تهران – شمال است که طبق آخرین جزئیات باند برگشت قطعه ۲ در بهار ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

اما احداث قطعه ۳ که طولانی ترین قسمت این آزادراه به شمار می‌رود سال گذشته با دستور رئیس جمهور شهید آغاز شد که احتمالا سالیان زیادی به طول خواهد انجامید.

تسریع در تکمیل آزادراه تهران شمال باعث حل دائمی ترافیک در کنار کاهش مصرف سوخت و تصادفات رانندگی خواهد شد.

تعریض محور مرزن‌آباد - دزدبن

دیگر پروژه‌ای که می‌تواند تا حدی از میزان بار ترافیکی جاده چالوس کم کند پروژه تعریض محور مرزن‌آباد به دزدبن به طول ۱۵ کیلومتر است. این پروژه نیز سالیان زیادی است که در دست احداث است و تاکنون حدود نیمی از آن زیر بار ترافیک رفته است. همین امر موجب شد ترافیک در مرزن آباد تا حد زیادی کاهش یابد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد