اختصاصی روزگار خودرو؛

شاه کلید حل معضل ترافیک جاده‌های شمالی + جزئیات

بحث حمل‌و‌نقل به استان‌های شمالی و عبور از رشته کوه‌های البرز به یک معضل ترافیکی در سالیان اخیر تبدیل شده اما آخرین وضعیت این شرایط به چه گونه است؟

شاه کلید حل معضل ترافیک جاده‌های شمالی + جزئیات

در حال حاضر ۴ محور کندوان، هراز، فیروزکوه و آزاد راه قزوین - رشت راه های ارتباطی به شمال کشور هستند که جاده چالوس بیشترین بار ترافیکی را در ایام تعطیلات تجربه می‌کند.

وضعیت جاده چالوس

با هدف کاهش بار ترافیکی و همچنین مسافت، ساخت آزادراهی در این محور در دهه هفتاد آغاز شد که اکنون قطعه ۴ و ۱ به طور کامل و باند رفت قطعه ۲ به بهره‌برداری رسیده و تا بهار ۱۴۰۴ باند برگشت قطعه ۲ نیز زیر بار ترافیک می‌رود که می‌تواند به کاهش ترافیک در این مسیر کمک زیادی کند.

هرچند عملیات ساخت قطعه ۳ نیز آغاز شده است اما حداقل ۶ سال به گفته مسئولان زمان خواهد برد تا به زیر بار ترافیک برود.

وضعیت جاده هراز

در سالیان اخیر تلاش ویژه‌ای برای ۲ بانده کردن لاین رفت و برگشت این محور انجام شده که تا به امروز بخش زیادی از آن افتتاح و  تلاش ها برای تکمیل آن ادامه دارد تا گره ترافیکی این مسیر نیز کمتر شود.

آزاد راه قزوین – رشت

این آزادراه که که مدت زیادی است به بهره‌برداری رسیده و از مسیر های سریع و مطمئن شمالی به حساب می‌آید دارای یک قطعه باقیمانده در بخش منجیل - رودبار به طول ۸ کیلومتر بود که در چند ماه گذشته با افتتاح آن گره ترافیکی این مسیر برطرف شد.

احداث مسیر قزوین – الموت –تنکابن

یکی از مسیر‌های در دست احداث برای سفر به بخش غرب مازندران، محور قزوین – الموت – تنکابن است که با راه‌اندازی آن بخش زیادی از ترافیک جاده چالوس کاهش خواهد یافت. این مسیر ۱۶۴ کیلومتر مسافت دارد که ۹۴ کیلومتر آن واقع در استان قزوین است و قرار است ۶۲ کیلومتر آن به زودی و در ماه‌‌ های پیش رو به افتتاح برسد.

راه‌حل رفع ترافیک

با توجه به شرایط جاده‌ها که در بالا به آن اشاره کردیم احداث قطعه ۳ آزادراه تهران - شمال و همچنین تکمیل مسیر قزوین- تنکابن مهم‌ترین راه‌حل کاهش ترافیک مسیر‌های شمالی است که نیازمند توجه و تامین بودجه از سوی مسئولان است.

ارسال نظر

  • حمید عسگری

    ی مسعول متعهد وشجاع پیدا نمیشه که عوارض مناسبی از این همه خودروهای شخصی که داعم در سفرهای غیر ضروری هستند اخذ کنه همه مشکل بودجه را حل کنه هم تعداد کار فرماها را افزایش بده و هم خدمات بهتری بده..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد