موج سفرها به شمال «بنزین» را ارزشمندتر از طلا کرد!

در تعطیلات هفته گذشته موج سفر مردم به استان‌های شمالی از جمله غرب مازندران باعث کمبود بنزین در این مناطق شد.

موج سفرها به شمال «بنزین» را ارزشمندتر از طلا کرد!

در آخرین ماه تابستان و همزمان با تعطیلات در هفته گذشته شاهد موجی عظیم از سفرهای مردم به استان‌های شمالی بودیم تا جایی که استاندار مازندران خبر از ۲۱ سفر به استان مازندران داد.   

هرچند این آمار واقعی به نظر نمی‌رسد چرا که در تعطیلات عید امسال در مجموع ۱۳ میلیون مسافر از این استان زیبا بازدید کردند.

اما با ورود تعداد زیاد مسافران به غرب مازندران این منطقه با بحران کمبود بنزین رو‌به‌رو شد و از طرفی به علت ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به این مناطق شاهد عدم انتقال سریع سوخت بودیم.

صف‌های چندصد متری در جلوی پمپ بنزین‌هایی که اکثرا تعطیل بودند و انتظار محموله‌های بنزین را می‌کشیدند مسافران و مردم بومی را با مشکل مواجه کرد تا جایی که ساعت‌ها منتظر سوخت‌گیری بودند.

کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مصرف میانگین روزانه ۱۳۳ میلیون لیتر بنزین در شهریور امسال خبر داد که رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارد.

در حال حاضر ظرفیت حدودی تولید بنزین در ایران روزانه بین  ۱۱۵تا ۱۲۰ میلیون لیتر است که این آمار گویای واردات بنزین به علت مصرفه بالاتر نسبت به تولید است.

اما با این شرایط یکی از مشکل‌ها عدم پیش‌بینی شرایط خاص مانند هفته گذشته است که با تدبیر صحیح در توزیع بنزین قابل پیشگیری است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد