اختصاصی روزگار خودرو؛

معرفی کامل ۳ خودرو برقی لوکس در بازار ایران + فیلم

خودروهای برقی سرانجام وارد ایران شد و اکنون به بررسی ۳ مدل لوکس در بازار کشورمان خواهیم پرداخت.

معرفی کامل ۳ خودرو برقی لوکس در بازار ایران + فیلم

این ۳ خودرو شامل نتا‌جی‌تی، آئودی Q5 و هونگچی EQM5‌ است که به ترتیب به بررسی آن می‌پردازیم:   

مشخصات فنی نتا جی تی

نتا جی تی مجهز به دو پیشرانه برقی است که یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب قرار دارد. ترکیب این پیشرانه ها می‌تواند حداکثر توان ۴۵۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۶۴۰ نیوتن.متر را ایجاد کند. باتری این خودرو از نوع ۷۸ کیلووات ساعتی است و با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی در حدود ۵۸۰ کیلومتر پیمایش کند. مهم ترین نکته درباره این خودرو شتاب صفر تا صد آن است که فقط ۳.۷ ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برسد.

 

مشخصات فنی آئودی Q5 E-Tron

 

در تیپ ۴۰ وارد شده آئودی Q5 ای ترون پیشرانه الکتریکی روی محور عقب خودرو قرار گرفته است. این پیشرانه توان تولید حداکثر ۲۰۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن.متر را دارد. پکیج باتری آئودی Q5 از نوع ۸۴ کیلووات ساعتی است و می‌تواند با یک بار شارژ کامل مسافتی در حدود ۵۶۰ کیلومتر را پیمایش کند.

نکته جذاب درباره آئودی Q5 ای ترون شتاب فوق العاده آن است که در مدت کمتر از ۷ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

مشخصات فنی هونگچی EQM5

هونگچی EQM5  از یک پیشرانه برقی با حداکثر توان ۱۸۸ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن.متر گشتاور بهره می‌برد. چنین آمار و ارقامی برای یک خودروی برقی اقتصادی می‌تواند بسیار قابل قبول باشد. اما نکته مهم تر درباره خودروهای برقی میزان مسافتی است که می‌توان با یک بار شارژ پیمایش کرد. هونگچی EQM5 با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی در حدود ۴۳۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع  مک فرسون  و در محور عقب از نوع  مولتی لینک  یا چند اتصاله است که سواری نرمی برای سرنشینان به ارمغان می آورد. البته جز این هم از این محصول هونگچی نمی توان انتظار داشت.

 

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها