اختصاصی روزگار خودرو؛

لوکس ترین خودروی برقی به تهران رسید / معرفی کامل آئودی Q5 ای ترون

آئودی Q5 ای ترون را می‌توان لوکس ترین خودروی برقی وارد شده به کشور دانست.

لوکس ترین خودروی برقی به تهران رسید / معرفی کامل آئودی Q5 ای ترون

پیش از هر چیز فیلم معرفی آئودی Q5 ای ترون را مشاهده کنید. در همین حین نظرتان را هم با ما و سایر خوانندگان روزگار خودرو به اشتراک بگذارید.

 

واردات آئودی Q5 برقی

شرکت معین خودروی ایرانیان علاوه بر تویوتا و هوندا واردات خودروهای آئودی از جمله مدل Q5 ای ترون را بر عهده دارد. بالاخره بعد از مدت ها واردات خودروهای لوکس آئودی به کشور دوباره آزاد شده است. البته که باید نسخه های برقی این خودروساز آلمانی را داشته باشیم.

این نکته را باید گفت که معین خودرو نسخه ۴۰ آئودی Q5 را به کشور وارد کرده است و قیمت آن به صورت علی الحاس سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. انتظار می‌رود که قیمت نهایی این خودرو کمتر از ۴ میلیارد تومان باشد.

مشخصات فنی آئودی Q5 E-Tron

در تیپ ۴۰ وارد شده آئودی Q5 ای ترون پیشرانه الکتریکی روی محور عقب خودرو قرار گرفته است. این پیشرانه توان تولید حداکثر ۲۰۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن.متر را دارد. پکیج باتری آئودی Q5 از نوع ۸۴ کیلووات ساعتی است و می‌تواند با یک بار شارژ کامل مسافتی در حدود ۵۶۰ کیلومتر را پیمایش کند.

نکته جذاب درباره آئودی Q5 ای ترون شتاب فوق العاده آن است که در مدت کمتر از ۷ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هزینه شارژ آئودی Q5 E-Tron

با توجه به این که تعرفه شارژ هر کیلووات ساعت خودروهای برقی ۵۴۷ تومان است می‌توان هزینه شارژ کامل آئودی Q5 ای ترون را حساب کرد. در نتیجه می‌توان گفت با ۴۶ هزار تومان امکان شارژ کامل باتری این خودرو وجود دارد. همچنین این خودرو امکان شارژ سریع را هم دارد که در مدت زمان ۴۰ دقیقه پر می‌شود.

امکانات رفاهی آئودی Q5 E-Tron

از جمله آپشن های مهم این خودرو می‌توان به فناوری چراغ های هوشمند و تطبیقی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک سه کاناله، گرمکن صندلی های جلو و عقب، درِ صندوق عقب برقی، کیسه های هوای پرده ای و جانبی، صندلی های برقی جلو، تریم داخلی چرم و جیر، نمایشگر لمسی، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پانوراما، دوربین عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره کرد.

آئودیq5-2

قیمت آئودی Q5 E-Tron

همانطور که بالاتر اعلام شد قیمت نهایی آئودی Q5 ای ترون هنوز مشخص نشده است. انتظار می‌رود که قیمت این خودروی آلمانی کمتر از ۴ میلیارد تومان باشد.

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها