گزارش ویژه روزگار خودرو؛

موتورسواری بانوان ممنوع است چون ...

در حالی که عربستان سعودی هم سال هاست که چنین حقی را برای نیمی از جامعه خود قائل شده، اما ایران در کنار افغانستان، یمن، سوریه و ترکمنستان قرار گرفته و این حق را از زنان گرفته است.

موتورسواری بانوان ممنوع است چون ...

 می پرسید از کدام حق سخن می گوییم؟ خب معلوم است حق طبیعی هر انسان یعنی دریافت گواهی نامه موتورسیکلت!

حق بانوان  ایرانی در طی ساله ها به دلایل و بهانه های مختلف از ایشان سلب شده است. اما قسمت باور نکردنی آن اینجاست که بدون هیچ توضیحی این سرمایه های انسانی حق استفاده از یک وسیله نقلیه کاملا متعارف در کل جهان را ندارند. در آیین نامه و قوانین دریافت گواهینامه همانطور که در متن زیر می بینید هیچ نامی از جنسیت خاصی برای دریافت گواهی نامه برده نشده است و این خود به این معنیست که از نظر قانون بانوان هیچ منعی برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ندارند.

موتورسیکلت- بانوان

بر اساس بند «الف» ماده ۲ آیین نامه صدور انواع گواهینامه های رانندگی، فقط «داشتن حداقل ۱۸ سال تمام»، «ارایه گواهی سلامت جسمی و روانی از مراجع صلاحیتدار پزشکی»، «ارایه گواهی طی دوره های آموزش نظری و عملی از آموزشگاه ها یا مراکز مجاز آموزش رانندگی» و «قبول شدن در آزمون های تئوری آیین نامه و مهارت عملی رانندگی با موتورسیکلت دویست سی سی» جزو شرایط صدور گواهینامه موتورسیکلت شناخته شده و شرط «مرد"» بودن برای صدور گواهی نامه موتور در هیچ کجای این آیین نامه ذکر نشده است.

سخن پایانی

به هر حال تلخ ترین موضوع برای ما این است که در سال ۱۴۰۳ و در عصر مدرن باید شاهد همچنین مسائل پوچ و پیش پا افتاده ای باشیم. امید است با همکاری تمام مسئولین زیربط راه دریافت گواهینامه برای خانم ها هر چه سریع تر هموار شود. نظر و دیدگاه خود را در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد