گزارش اختصاصی روزگار خودرو؛
آینده هیوندای با این خودرو تضمین شد
این آینده مدل های هیوندای خواهد بود. هیوندای مدل جدید خود با نام اینتیوم را که یک مدل مفهومی با سوخت هیدروژن هست معرفی کرد.
برای یک خودرو ساز در حد واندازه های هیوندای عوض کردن زبان طراحی بسیار دشوار به نظر می رسد. اما هیوندای با دل و جان تمام این حرکت را انجام داده است. زبان طراحی هیوندای همیشه حالت چسبیده و امتداد دار بوده است. این اتفاق همیشه هم در جلو و هم در قسمت عقب خودرو افتاده و زبان طراحی هیوندای چسبیده بوده است. با معرفی مدل مفهومی جدید اما هیوندای با قدرت به دنبال تغییر این زبان است و زبان طراحی جدیدی را با نام هنر فولاد معرفی کرده است. خودرو ساز بزرگ کره جنوبی می گوید که این کار شروع فسلفه ای تازه و نو برای آینده است.
حال باید ببینیم که این خودرو مفهومی اصلا چیست و چطور طراحی شده و چه حرف هایی برای گفتن دارد. اینتیوم یک شاسی بلند بر مبنای سوخت هیدروژن است که در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به تولید فیزیکی خواهد رسید. مشاهدات ما نشان می دهد که این مدل یعنی اینتیوم جایگزین مدل نکسو هیوندای خواهد شد. چهار نقطه روی جلو پنجره این خودرو نمایانگر حرف H به کد مورس است. و باقی مربع ها اشاره به مخفف HTWO است پیشوندی که برای خودروهای هیدروژنی رزرو شده است.
این شاسی بلند که رینگ های ۲۱ اینچی و تایرهای بدون فاق و کاملا جدیدی دارد قرار است تا در نمایشگاه خودرو لوس آنجلس و همچنین گوانگژو چین در ماه نوامبر در معرض دید عموم قرار گیرد.
هیوندای می گوید ماکزیموم مصافتی که اینتیوم می تواند با یک بار سوخت گیری بپیماید ۶۴۰ کیلومتر است. یک موتور الکتریکی هم با حداکثر توان ۲۰۱ اسب بخار به کمک این پیشرانه هیدروژنی میاید و ۴۰ اسب بخار به توان ان اضافه می کند. هیوندای اطلاعات بیشتری در باره این طرح مفهومی ارائه نکرده است حتی عکسی از داخل این خودرو هم هنوز موجود نیست فقط بر طبق گفته ها می توان با قاطعیت گفت که صندلی های عقب این خودرو بسیار جادار هستند و در کل فضای داخلی آن بسیار بیشتر از مدل نکسو است.
درهای عقب اینتیوم هم با زاویه بسیار زیادی باز می شوند همین امر باعث شده تا پیاده و سوار شدن به آن بسیار راحت تر شود. از دیگر امکانات که هیوندای به صورت محدود به آنها اشاره کرده وجود ۹ ایربگ استاندارد است که می تواند ویژگی های امنیتی این خودرو را ارتقا دهد.
باید منتظر ماند و دید که هیوندای چه آشی برای آینده ی مدل های خودش پخته است؟ آیا تغییر زبان طراحی جوابگو خواهد بود و یا خیر؟